Mnogo toga utječe na našu odluku o kupnji, bilo da se nalazimo fizički u trgovini ili satima surfamo kroz online ponude određenih brendova. Primjerice, jedna je studija pokazala kako su veće šanse da ćete nešto kupiti u trgovini koja na ekranu ima videosnimku određenog odjevnog predmeta, na kojoj vidite kako ga netko drugi nosi, nego kad je riječ o statičnom vizualu tog proizvoda. Također, ako tijekom kupnje niste fokusirani i koristite mobitel, istraživači kažu da možete potrošiti i do 40% više novca.
Naravno, poznato je i da emocije imaju značajan utjecaj na shopping odluke. Štoviše, istraživanje profesora marketinga Michala Maimarana pokazalo je da ljutnja predstavlja iznenađujuću korist pri donošenju odluka o kupnji. Konkretno, kad ta emocija nama vlada, kao u slučaju blagdanske nabave, usredotočeni smo na ono što nam je najvažnije te su manje šanse da ćemo odgoditi kupnju i pristati na kompromise. Studija je također pokazala da su takvi kupci na kraju također zadovoljniji svojom kupnjom od prosjeka.
Ipak, nije uvijek dobro biti ljut, ali je uvijek poželjno obaviti jednostavnu kupnju, bez stresa i prelaženja gornje granice budžeta. U nastavku donosimo savjete koji će vam u tome pomoći.
Iskorištavanje rasprodaja i popusta
Kad je riječ o odjeći i obući, ako baš ne lovite najpopularniji komad sezone, velika je vjerojatnost da ćete ga za tri mjeseca ponovno ugledati na vješalici, ali ovog puta u pola cijene. Strpljenje je i u ovom slučaju spas, osobito za vaš novčanik. Također, mnogi brendovi imaju aplikacije koje će vam na mobitel poslati obavijest kad počinje prvi val sniženja, ako slučajno zaboravite.
Aplikacije su korisne i u slučaju svakodnevne nabave namirnica. Razni trgovački lanci tako nude dodatne popuste ili pregled artikala koji su taj dan, mjesec ili tjedan na sniženju. Također, prije svake kupnje pronađite online ponudu za taj tjedan kako biste ostvarili maksimalnu uštedu. Često se dogodi da kupimo proizvod jednog brenda i onda u katalogu na blagajni vidimo da je drugi brend bio na sniženju.
Korištenje programa nagrađivanja
Loyalty kartica može biti izuzetno korisna u trgovinama koje često posjećujete. Zato sljedeći put kad vas blagajnica pita imate li karticu ili želite li je napraviti, ispunite obrazac ili se prijavite online. Kartica je uglavnom besplatna, a s njom nakon nekoliko mjeseci možete ostvariti značajne popuste. Primjerice, na kupnju parfema koji košta 100 eura popust od 25% itekako dobro dođe.
Ne zaboravite da nagradni kuponi mogu stizati i na vaš e-mail, no često odu u ‘’neželjenu poštu’’ ili u kategoriju "promocije". Naime, određene trgovine znaju slati rođendanske kupone ili popuste za posebne dane u godini, poput Valentinova, pa s vremena na vrijeme provjerite i druge pretince elektroničke pošte.
Odabir pristupačnih destinacija
Pristupačne shopping destinacije omogućuju vam uštedu vremena i goriva. Zato su retail parkovi, kao što je STOP SHOP, idealna destinacija za jednostavnu kupnju. Dobrim prometnim vezama i velikim parkirališnim prostorom usmjeren je upravo na štedljive kupce koji cijene dobru pristupačnost.
Ovaj maloprodajni lanac smješten je na lokacijama do kojih je jednostavno doći osobnim i javnim prijevozom te je svaka od njih odlično povezana s okolicom grada u kojem se nalazi. Pritom STOP SHOP nudi široku lepezu proizvoda – od odjeće, obuće, kućnih potrepština i namještaja pa sve do proizvoda za djecu i kućne ljubimce, a 12. rujna se otvorila i nova lokacija u Dugom Selu. Riječ je o 15. retail parku ovog međunarodnog brenda koji na jednome mjestu okuplja prepoznatljive domaće i međunarodne dobavljače, odnosno trgovine, te lokalnom stanovništvu gradova u koje dolazi donosi pristupačnu ponudu za svakoga. A ususret novoj školskoj godini pogledajte i novi 'Back to school' Stop Shop katalog.
Kupnja izvan sezone
Neki izbjegavaju kupnju izvan sezone zbog straha da određeni artikl više neće biti u trendu. No imajte na umu da su neki komadi odjeće bezvremenski i da iduće godine neće izaći iz trenda. Primjerice, kožnate jakne, baloneri, traperice ili košulje odjevni su predmeti koji ne doživljavaju velike promjene kroz sezone, kao što je slučaj s tenisicama ili torbama.
Kvalitetna kožnata jakna ili elegantni baloner bit će poželjni odjevni komadi i za pet godina, pa zašto ih onda ne biste kupili izvan sezone kad su na popustu od 30 do 40%?
I na kraju, ne zaboravite usporediti cijene proizvoda jer su danas na tržištu dostupne stranice i aplikacije koje će vam prikazati gdje ćete ostvariti najveću uštedu.