Danas smo svi pomalo razmaženi modernom tehnologijom i rijetko tko razmišlja kako je naša svakodnevica izgledala prije 20-ak godina. Svi oni rođeni do 1988. godine sjećaju se potpuno drugačijih vremena. Vjerojatno ste išli svaki mjesec u banku i izgovarali rečenicu: "Oprostite, možete li mi reći stanje na računu?"
Kontrola kućnog budžeta tada se vodila na potpuno drugačiji način:
1. pisanje svih troškova u bilježnicu
2. barem jednom tjedno odlazak u poslovnicu (za one druželjubive)
3. odlazak do najbližeg bankomata vaše banke (za one manje druželjubive, a sklone šetnji)
Krajem devedesetih godina prošlog stoljeća mobiteli su ušli u naše živote, a tako su uvedene pogodnosti poput SMS bankarstva što je za one malo starije predstavljalo pravi digitalni iskorak. U Hrvatskoj je nakon 2009. bilo već nekoliko tisuća bankomata, a uz internet počele su se mijenjati naše navike, dok su redovi u bankama postajali sve manji.
Plaćanje internetom, brzo i lako
Koliko internet bankarstvo olakšava svakodnevicu ispričala nam je Kristina (40), koja je počela raditi kada su se novci mogli dizati samo na bankomatima i u poslovnicama banaka.
"Novce sam podizala na bankomatu, na ispisu sam odmah vidjela stanje na računu ili sam otišla u banku. Račune različitih kartica dobivala sam kući, a zatim sam opet morala prošetati do banke. Uvijek znam okvirno s čim raspolažem, da se ne bih dovela u situaciju da nemam prebijene pare." Mobilno bankarstvo promijenilo je njezine navike. "Super je mobilno bankarstvo jer možeš prebacivati novce s računa na račun, ne moraš ići u banku. Nije nužno za preživljavanje, ali olakšava život".
Moderna vremena i nove navike
A kako je danas? Sve imate na svom pametnom telefonu ili zaslonu računala. Ovisi o tome koji ste tip. Mobitel je za one koji su puno više u pokretu, ali ako imate puno troškova i transakcija bolji je pregled računa putem internet bankarstva.
Postalo je uobičajeno da u paketu prilikom otvaranja računa dobijete barem jedan digitalni kanal za pristup računu, ali u kvalitetnijim paketima nude se čak i tri pristupa (internet, mobilno i SMS bankarstvo). Svi ti kanali olakšavaju svakodnevicu i čuvaju vaše dragocjeno vrijeme.
Super je znati da se u različitim paketima nudi plaćanje naloga bez naknade, dizanje gotovine bez naknade na drugim bankomatima, pa čak i pomoć pri nezgodi što osigurava kontrolu troškova, ali i štednju.