Ako ste među tim ljudima, možete se samosažalijevati i proklinjati zlu sudbinu – ili nešto poduzeti. Također, vrijeme je da si priznate da vam vaš dosadan i slabo plaćen posao ipak ostavlja dosta vremena za vaš hobi. Njemu ste potpuno posvećeni i on vas veseli, a osim pohvala i tapšanja po ramenu, u nekoliko ste navrata na njegov račun uspjeli i utržiti koju kunu.
Dodatni posao kao međufaza
Pa zašto onda ne biste taj svoj hobi pretvorili u redovan dodatni prihod, a u nekoj daljoj budućnosti možda i osnovni posao? Prošlogodišnje istraživanje Guardiana otkrilo je da je čak 28 posto odraslih Britanaca razmišljalo o tome, ali je manje od trećine (od 4000 ispitanika) to zaista i pokušalo. No oni koji su se pokrenuli i pretvorili hobi u posao sada kažu da su mnogo zadovoljniji poslom i životom općenito. Neki su hobiji pogodniji za pretvaranje u biznis. Evo nekoliko hobija koji se uspješno mogu pretvoriti u“pravi“ posao, čak i u Hrvatskoj.
Fotografija
Mnogo je ljudi koji vole snimati fotografije, ali manje je onih koji su talentirani i toliko zagriženi da su iz čistog entuzijazma nabavili skupu fotografsku opremu te ih svi prijatelji i rodbina žicaju za fotografije. Ako se prepoznajete u ovom opisu, razmislite o „pravom“ biznisu. Dodatni trošak ne bi vam bio velik jer na digitalnim platformama besplatno možete izložiti svoje radove. O daljnjim ulaganjima razmišljat ćete kad se posao zakotrlja, ne morate odmah imati svoju galeriju u centru grada.
Slastice
Vaši su kolači i torte nadaleko poznati, a radite kao poslovna tajnica pa imate vještine potrebne za poduzetnički pothvat? Oglasite se diljem interneta, surađujte s lokalnim trgovinama i restoranima i zamolite prijatelje da vas preporuče. Slastičarski obrt sasvim komotno možete započeti u bolje opremljenoj kućnoj kuhinji, koju ionako već imate jer vam je priprema kolača strast od malih nogu.
Rukotvorine
Izrada rukotvorina (nakita, torbica i raznih ukrasa) čest je hobi, koji lako može postati posao. Autorski, ručno rađeni proizvodi uvijek će biti više cijenjeni od onih s industrijske trake, a ako vas ne prepoznaju u vašoj sredini, uvijek se možete okrenuti svijetu tako da iskoristite mogućnosti interneta. Dakle, ne obeshrabrite se ako ste previše avangardni za lokalni buvljak.
Krojačke usluge
Počelo je još u mladosti kad ste prepravljali odjeću sebi i prijateljicama, a nastavilo kad ste od roditelja dobili šivaću mašinu. No nikad vam nije palo na pamet da zanemarite fakultet zbog tog svog hobija. Nekad sveprisutna, vještina šivanja danas se teško nalazi i dobro plaća. Pa pogledajte po gradu koliko ima malih radnji što nude jednostavne krojačke popravke.
Kozmetičke usluge
Manikura vam je strast od tinejdžerskih dana, svi vas hvale i za svoj gušt investirali ste u profesionalni pribor za manikuru. Nikad o tome niste razmišljali kao o značajnom izvoru prihoda, a onda ste shvatili da to može biti ne samo odličan studentski džeparac (pogotovo ako stanujete u studentskom domu), nego i dodatni izvor prihoda uz redovan posao.
Prije nego što krenete:
Postoji još nekoliko stvari o kojima valja razmisliti prije nego svoj hobi počnete pretvarati u posao.
- Hoćete li si pokvariti zabavu? Hobiji nam služe za relaksaciju i odmor od redovnog posla i zato nas vesele. Ako ga pretvorimo u posao, fokus prelazi na zaradu, što nam može umanjiti zadovoljstvo i veselje.
- Postoji li tržište za ono što nudite? Vaša mama, baka i prijatelji oduševljeni su vašim kolačićima, sapunima ili svijećama. No odgovaraju li ti proizvodi profesionalnim standardima? Provjerite koliko je ljudi spremno dati novce za vaše kolače / sapune /svijeće, a ne za te proizvode općenito. Ma koliko skroman bio, prije svakog poslovnog pothvata potrebno je napraviti istraživanje tržišta.
- Prvo isprobajte koncept: Nemojte odmah dizati kredit ni osnivati d.o.o., i bez toga možete testirati funkcionira li vaša zamisao, otkriti koje bi mogle biti prepreke te želite li se zapravo s tim svim nositi.
- Napravite poslovni plan: Niste megaloman i ne planirate zarađivati milijune dnevno, ali trebate poslovni plan. On ne mora imati potpuno razrađene stavke i gomilu detalja, ali morate znati na čemu ste i definirati koji su vam ciljevi i rokovi.
- Razmišljajte o marketingu: Ljudi ne mogu kupovati od vas ako ne znaju za vas, stoga marketing nije luksuz nego potreba. Ako želite biti profitabilni, neće vam biti dovoljna usmena preporuka ljudi koji vas znaju.