To je to što me zanima!

Pozitivno radno okruženje kao motivacija za kreativnost, napredak i osjećaj pripadnosti

S obzirom na to da na posao otpada oko 1/3 života, složit ćete se s tim da je važno gdje ćemo provesti to vrijeme. Otkrijte što podrazumijeva pozitivno okruženje i kako ono može biti korisno i za poslodavca i za zaposlenika
Vidi originalni članak

Posljednjih su godina, a posebice nakon pandemije uzrokovane koronavirusom, zaposlenici sve više svjesni važnosti pozitivnog radnog okruženja. Istraživanje Svjetskog ekonomskog foruma pokazalo je da se 34% ljudi ne bi pomirilo s toksičnim okruženjem na poslu, dok bi 48% napustilo posao ako im onemogućuje uživanje u životu.

I u pravu su jer pozitivna i podržavajuća kultura radnog mjesta ima višestruke benefite. Kako prenosi Forbes, takva kultura potiče kreativnost i nove načine razmišljanja, privlači vrhunske talente, povećava angažman zaposlenika i potiče inovacije. Također kreira osjećaj pripadnosti, koji može rezultirati većim zalaganjem na poslu i visokoučinkovitim zaposlenicima. Pozitivno radno okruženje podrazumijeva i želju za napretkom jer u suprotnome se može dogoditi da ljudi odbijaju vodeće pozicije kako se ne bi morali nositi sa stresom i ostalim problemima koji se vežu uz toksičnu kulturu rada.

Prvi posao je uzor za kasnija iskustva

Međutim, neki ne znaju prepoznati pozitivnu radnu kulturu jer se nikad nisu pronašli u jednoj. Zato je vrlo važno kod traženja prvog posla postaviti si pozitivno radno okruženje kao jedan od glavnih kriterija za prihvaćanje posla. Jer upravo će prvi posao poslužiti kao osnova za usporedbu u budućem profesionalnom razvoju. 

Slažu se s tim i naše dvije sugovornice, Sara Šofranac i Ana Mališ, kolegice koje su već na početku svojeg poslovnog puta uspjele pronaći radno okruženje u kojem se osjećaju ugodno i shvaćeno te u kojem je njihov predani rad i trud poslodavac vrlo brzo prepoznao i nagradio.

- Danas svi veći dio dana provodimo na poslu, pa je vrlo važno da se u radnom okruženju osjećamo ispunjeno i da ne dolazimo na posao s grčem u želucu. Trebamo uvijek težiti tome da se na poslu osjećamo zadovoljno, cijenjeno i uspješno jer u suprotnome teže ispunjavamo zadatke te obično prenosimo to nezadovoljstvo i u privatni život - tvrdi Sara, stručnjakinja za efikasnost i kvalitetu u Kontaktnom centru Hrvatskog Telekoma u Rijeci.

Tko je odgovoran za pozitivnu kulturu?

Pozitivno radno okruženje je, dakle, poslovno ozračje koje promiče dobrobit zaposlenika, produktivnost i rast. A da bi se to ostvarilo, prvo je potrebno - i u fizičkom i u virtualnom uredu (za one koji rade na daljinu) - stvoriti dobre radne prakse, vrijednosti s kojima se zaposlenici mogu poistovjetiti, atmosferu koja pruža podršku i kulturu međusobnog povjerenja. Samo će u takvim uvjetima ljudi raditi najbolje što mogu. 

Odgovornost za stvaranje pozitivnog okruženja, smatra Ana, ponajprije se nalazi u rukama visokog menadžmenta, ali ne treba olako odbaciti ni utjecaj svakog pojedinog zaposlenika.

- Oni postavljaju vrijednosti, misiju i ciljeve koji oblikuju radno okruženje. Igraju važnu ulogu u implementaciji politike i programa koji podržava pozitivnu radnu klimu. To uključuje različite inicijative, poput programa obuke, nagrađivanja i priznanja te osiguravanja poticajnog radnog okruženja. Na kraju, tu su i svi zaposlenici, koji, bez obzira na svoju poziciju, dijele odgovornost za stvaranje pozitivnog radnog okruženja otvorenom komunikacijom, suradnjom, podrškom i međusobnim poštovanjem - ističe Ana Mališ, voditeljica prodajnog mjesta T-Centar Dubrovnik. 

Od studentskog do voditeljskog posla

Važno je istaknuti i da pozitivna poslovna kultura također povećava moral. Prema mišljenjima stručnjaka, ključni čimbenici koji utječu na moral dobra su poslovna komunikacija između zaposlenika i uprave, pružanje jasnih i odmjerenih karijernih putova te slavljenje postignuća i uspjeha zaposlenika.

- Kad radite u pozitivnoj radnoj okolini, gdje je prisutna visoka razina morala, vjerojatno ćete biti i motiviraniji i angažiraniji u svojem poslu, što rezultira većim samopouzdanjem i motivacijom za postizanje ciljeva i izvan radnog mjesta. Imati fleksibilnost na poslu i dobru komunikaciju među kolegama znači i bolje mogućnosti za usklađivanje radnih obaveza s obiteljskim i društvenim obavezama, lakše održavate ravnotežu između posla i privatnog života - tvrdi Ana.

I upravo je ta ravnoteže jedna od odlika pozitivne poslovne kulture te jedan od mnogobrojnih razloga zbog kojih su Ana i Sara iznimno zadovoljne svojim poslodavcem.

- HT je poslodavac koji vam omogućava da radite na sebi i da napredujete. Napredak, naravno, dijelom ovisi o vama, o tome koliko ste ambiciozni i koliko ste truda spremni uložiti u posao. Tijekom godina rada u ovoj kompaniji napredovala sam od studentskog posla do današnjeg voditeljskog mjesta. Kao najkorisnije pokazalo mi se to što svaki zaposlenik svakodnevno može pristupati raznim edukacijama, od učenja stranih jezika do poslovnih edukacija - objašnjava nam Sara, kojoj su upravo ti edukacijski programi pomogli da razvije nove vještine i dosegne svoj puni potencijal.

Izuzev toga, radna je okolina u HT-u izuzetno dinamična, inovativna i visoko tehnološki orijentirana te ima snažan korisnički fokus, opisuje nam Ana. Nadasve podržavaju i potiču fleksibilnost, inicijativu i brzo donošenje odluka, koji su potrebni zbog brzog tempa telekomunikacijske industrije i visoke razine tehnološkog napretka.

Uz to, HT nudi mnoge financijske i nefinancijske benefite, poput iskusnih mentora koji vode studente i sve nove zaposlenike kroz posao, trenera koji su uvijek na raspolaganju i koji za njih osmišljavaju edukacije i treninge kako bi osigurali znanje o uslugama, ali i razvijali njihove prodajne i komunikacijske vještine te vještine upravljanja stresom i vremenom. Svi koji dođu u HT moći će sebi stvoriti svijetlu karijeru jer ovaj poslodavac svaki istaknuti trud nagrađuje promjenom plaće ili pozicije.

Stoga je sad super prilika da pogledate neke od otvorenih radnih pozicija u HT-u i napravite korak prema boljoj budućnosti.

Ako želite raditi u kompaniji koja potiče rast i napredak, prijavite se na neku od otvorenih pozicija u Hrvatskom Telekomu. Za neke od ovih poslova ne trebate prethodno radno iskustvo, samo dobru volju i završenu srednju školu. A možete biti i student. S vremenom ćete steći znanja i vještine koji će vas, lako je moguće, voditi unutar kompanije prema nekim drugim izazovima.
Idi na 24sata

Komentari 6

  • dugiara30 04.11.2023.

    Kad radiš u Hajduka atmosfera je najvaznija, rezultati radnog kolektiva nevažni

  • TVP 04.11.2023.

    I ovako sve manje ljudi želi raditi a ovi govore kada treba dati otkaz…….

  • Chani Kynes 03.11.2023.

    Kad sam i imala toksično radno okruženje, nije bilo nešto što se nije moglo riješiti. To je uvijek ostalo na poslu, nikad se nije donosilo doma.

Komentiraj...
Vidi sve komentare