Radio je na implementaciji i digitalnoj transformaciji IT sustava nekih od vodećih tvrtki u regiji, poput Tiska, Belja i Agrolagune. Iako je danas direktor Službe za vođenje projekata u mStartu, Igor Radenović (46) s ponosom ističe kako je karijeru počeo u skladištu.
Kako je viličar zamijenio foteljom, preuzeo odgovornost za stotinjak kolega, što ga na poslovnom putu motivira i kakav je osjećaj kad te IPMA Hrvatska - Croatian Association for Project Management, proglasi drugim najboljim voditeljem projekata u Hrvatskoj, doznajte u nastavku.
Svako poslovno iskustvo je korisno
Kako ističe već na početku razgovora, premda je završio Srednju medicinsku školu i nakon toga ekonomiju, informatika mu je zapravo oduvijek bila hobi i strast, a želja da radi u velikom poslovnom sustavu s godinama je samo jačala.
U svojoj je dosadašnjoj karijeri radio u različitim tvrtkama i prošao je praktički sve razine. Bio je skladištar, referent, prodajni predstavnik i slično, a kad je prije 12 godina došao u mStart, uspio je malo pomalo napredovati i do današnje pozicije direktora.
- mStart je dio Fortenova grupe i jedna je od rijetkih kompanija na ovim područjima koje imaju toliko širok portfolio različitih specijalnosti na području IT-a i to je čini izuzetno konkurentnom na ovom zahtjevnom tržištu. Radim u Službi za vođenje projekata, središnjoj službi za upravljanje svim projektima, i internim i onima koji se rade za vanjskog partnera - objašnjava Igor, koji je pravi primjer kako je baš svako poslovno iskustvo korisno.
Motivaciju pronalazi u izazovima
Kao voditelj projekata u mStartu, Igor je uglavnom vodio projekte implementacije SAP sustava, odnosno sustava za cjelokupno praćenje poslovanja kompanije. To su projekti koji traju u pravilu minimalno godinu dana, nerijetko i dulje, ovisno o veličini kompanije i njezinim specifičnostima.
Kako nam pojašnjava, važnost projekata na kojima radi u tome je što je svaka od kompanija nakon uspješnog završetka projekta ostvarila - i dalje ostvaruje - značajna poboljšanja u planiranju, provođenju i analizi svog svakodnevnog poslovanja. Dostupnost podataka u gotovo realnom vremenu također je drastično ubrzala procese donošenja poslovnih odluka, što je u današnje vrijeme neophodno ako kompanija želi osigurati stabilan rast i razvoj.
- U ovoj profesiji svaki dan je drugačiji i rijetko kad mogu predvidjeti kako će dan završiti jer je dinamika projektnih aktivnosti vrlo velika. To je vrlo izazovno, ali upravo je to ono što me najviše motivira u ovom poslu. Izazov je kad radite posao koji nikad nije isti ili kad, primjerice, imate situaciju da odradite dva projekta s istom kompanijom i u tom procesu de facto surađujete s istim ljudima, a na kraju vidite da se ta dva projekta međusobno ne mogu usporediti - pojašnjava Igor.
Drugi najbolji voditelj projekta
Jedan od možda najvećih dosadašnjih profesionalnih izazova bio mu je projekt "Implementacija integriranog poslovno-informacijskog sustava SAP S/4HANA sustava", koji je službeno počeo malo manje od mjesec dana prije lockdowna uzrokovanog epidemijom koronavirusa, a na kojem je radilo više od sto ljudi.
- U jednom trenutku je sve stalo i na prvu se činilo da će projekt sam po sebi propasti. Najizazovnije je bilo 'primorati' cijeli projektni tim da se aktivnosti nastave, i to u trenutku u kojem je cijeli svijet mislio da smo na rubu propasti. No kad smo uspjeli taj izazov riješiti, dalje je bilo lakše, pokrenule su se projektne aktivnosti na način na koji se nikada do tada projekt ovakve veličine nije radio, a to je 100% online režim rada. S obzirom na to da je projekt obuhvaćao implementaciju SAP poslovnog sustava u tri kompanije koje su se nalazile u tri različite države, mislim da možete pretpostaviti koliki su napor trebali uložiti svi sudionici kako bi se sve uspješno realiziralo - opisuje naš sugovornik.
Koliko je samo nevjerojatno što je Igor uspio iskoordinirati ovaj projekt i na vrijeme ga isporučiti svojim klijentima, prepoznala je i struka. Naime, IPMA Hrvatska - Croatian Association for Project Management, dodijelila je Igoru nagradu Project Management Awards 2023! za drugog najboljeg voditelja projekta u Hrvatskoj. Zanimljivo je istaknuti da je to bio jedini projekt iz privatnog sektora u finalu natjecanja.
'Ne mislim uskoro otići'
Ipak, Igor skromno ističe da je jedan od glavnih razloga zbog kojih su čak i u takvim uvjetima uspjeli isporučiti projekt zapravo dobri odnosi koji uvijek vladaju u njegovu timu, ali i tvrtki. Naime, svatko od zaposlenika može na jednostavan i brz način u gotovo bilo kojem trenutku doći do svojih neposrednih rukovoditelja, članova uprave, pa i do predsjednika uprave ako to situacija zahtijeva.
Također ističe da se kod njih znanje nesebično dijeli među kolegicama i kolegama, a kad se tome doda i činjenica da se unutar kompanije aktivno radi na edukacijama svih onih koji imaju želju i potrebu za dodatnim usavršavanjem, onda je razumljivo da svi oni koji dođu u mStart vrlo brzo prepoznaju vrijednosti koje postoje u kompaniji i vrlo teško odlaze iz nje.
- Mislim da to dovoljno govori o atmosferi koja vlada kod nas. Dobra atmosfera zapravo je i jedan od ključnih razloga zbog kojih sam već poprilično dugo u ovoj kompaniji i ne mislim uskoro otići - kaže nam Igor i za kraj dodaje da je, s obzirom na rastući broj projekata i razvoj poslovanja, mStart u potrazi za novim kolegicama i kolegama.