To je to što me zanima!

Otkrivamo kako pokrenuti web shop!

Ako ste razmišljali o pokretanju web shopa, donosimo vam upute na koje stvari trebate obratiti najveću pozornost te što vas očekuje u novoj poslovnoj avanturi
Vidi originalni članak

Prema istraživanju Gemiusa, više od polovice Hrvata godišnje potroši između 1000 i 5000 kuna na online kupovinu. S obzirom na to da učestalost takvog oblika kupovine raste, ne treba čuditi da sve više ljudi i vlasnika firmi razmišlja o otvaranju online trgovine, odnosno web shopa. No, cijeli proces nije niti približno sličan kao pokretanje web stranice jer se puno više faktora mora uzeti u obzir. Ako namjeravate pokrenuti svoju web trgovinu, prvo što trebate napraviti je dobro proučiti sljedeće zakone:

Zakon o trgovini
Zakon o elektroničkoj trgovini
Zakon o obveznim odnosima
Zakon o elektroničkim komunikacijama
Zakon o zaštiti potrošača
Zakon o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova

Kada ste to napravili, vrijeme je da saznate koji su glavni koraci pri pokretanju web shopa.

Priprema proizvoda

S obzirom na to da nije riječ o fizičkoj trgovini i potencijalni kupci nemaju mogućnost uzeti proizvod u ruke i pogledati ga, vi im trebate pružiti najbolje fotografije proizvoda slikanog sa svih strana. Neke web trgovine imaju prikaz proizvoda pod 360 stupnjeva, dok druge imaju video, što je jako dobar potez jer kupci tako mogu vidjeti kako proizvod izgleda na stvarnoj osobi. Primjer tvrtke koja ima izuzetno dobar webshop je svakako Asos, koji osim fotografija proizvoda, također ima jasno navedene konfekcijske mjere te video u kojem osobe nose prikazani proizvod.
Fotografije trebaju biti visoke kvalitete, pregledne te kupac na temelju njih mora znati što može očekivati. U suprotnom će kupac dobiti proizvod koji ne izgleda točno onako kako je prikazan na slici te to može izazvati negativan efekt.

Izrada web shopa i web hosting

Prije nego što krenete u izradu web shopa, na papiru skicirajte kako želite da vaša stranica izgleda. Pritom neka vam inspiracija budu neke stranice kojima ste se prethodno služili i koje su vam pritom bile jednostavne i pregledne za korištenje. Naravno, pri izradi web shopa, potrebno je obratiti pažnju i na estetski izgled, proučite na internetu koje boje idu najbolje jedna s drugom i koji su najčešće korišteni fontovi pa se time vodite prilikom pokretanja vlastite web trgovine. Web shop možete pokušati izraditi sami, na stranici kao što je Wix, ili to možete prepustiti u ruke profesionalcu, što je daleko sigurnija, ali i skuplja opcija.
S obzirom na to da svaka trgovina ima svoj prostor, tako i vaša web trgovina mora imati mjesto gdje je smještena na internetu, odnosno web hosting. Pri odabiru tvrtke od koje ćete unajmiti prostor, trebate obratiti pozornost na to koliko je prometa uključeno u cijenu i koliko prostora stranica ima na raspolaganju.

Povezivanje s ERP sustavom

Ono što će svakog kupca zanimati ako se odluči na kupnju vašeg proizvoda je informacija je o tome je li proizvod dostupan ili nije, koja mu je cijena, kako se naručuje i isporučuje, a sve to se saznaje iz skupa programa koji se nazivaju ERP sustavom. Naime, web trgovina koja ne može pružiti točne informacije o dostupnosti proizvoda i opise proizvoda, gubi svoj integritet kod kupaca te time odlazi u zaborav. ERP sustav je vrsta poslovnog softvera koji podržava odvijanje raznih operativnih procesa tvrtke u poslovnim područjima nabave, skladištenja, proizvodnje, prodaje, kvalitete, održavanja, itd. Najkorišteniji naziv za ovu vrstu softvera u hrvatskom jeziku je „integrirani poslovni informacijski sustav”.

Opcije plaćanja i dostava

Na kraju, dvije funkcije koje završavaju cijeli proces kupnje su plaćanje i dostava. Zapamtite, korisnici preferiraju veći broj opcija prilikom plaćanja pa bi bilo dobro da, osim plaćanja pouzećem, imate i opciju plaćanja kreditnim karticama. Tu uslugu nudi nekoliko hrvatskih firmi, pretežito bankarske i telekomunikacijske, koje posjeduju softver čija je svrha primiti podatke o kreditnoj kartici korisnika, provesti transakciju te kupca vratiti na vašu web trgovinu.
Kad je riječ o dostavi, istražite na koje se dostavne službe kupci najviše žale (Forum.hr, Facebook) te takve firme izbjegavajte u širokom luku. Naime, ako dostavljač kasni s isporukom ili donosi oštećen paket, to će i o vama stvoriti negativnu sliku u očima kupca. Što se tiče cijene isporuke, ako želite da ona za kupce bude besplatna, onda ćete dostavu platiti vi iz cijene proizvoda. Ako ste svjesni da financijski niste u mogućnosti to izvesti, cijena dostave vašeg proizvoda trebala bi iznositi 20 do 30 kuna.

PDV i fiskalizacija

Fiskalizaciju ne možete izbjeći jer su web trgovine obveznici fiskalizacije. No, kad je riječ o PDV-u, ne morate biti obveznik, ako vam godišnji prihod ne nadmaši 300 tisuća kuna. Zato je za takve stvari najbolje zaposliti računovođu, koji o tome ima više znanja nego vi.

Sada kada ste naoružani informacijama, vrijeme je da poduzmete prve korake!

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare