To je to što me zanima!

Ogreban vam je automobil? Evo kako možete sanirati štetu

Svaki vlasnik automobila barem jedanput se neugodno iznenadio zbog ogrebanih vrata ili prtljažnika. Kako 'zaliječiti' duboke ili površinske ogrebotine i vratiti limenom ljubimcu stari sjaj, pročitajte u nastavku
Vidi originalni članak

Duboke ogrebotine od ključa ili drugih oštrih predmeta noćna mora su svakog vlasnika automobila. Postoje mnogi trikovi kojima sami možete pokušati otkloniti ružan "ožiljak" s karoserije limenog ljubimca, ali ako je riječ o ogrebotinama koje su poprilično vidljive, morat ćete im se više posvetiti, pa i potražiti pomoć stručnjaka - lakirera.

Sitne, površinske ogrebotine

Ako je karoserija ogrebana površinski nekim manje oštrim predmetom, poput granja, tragove pokušajte otkloniti odstranjivačem laka tako što ćete ga nakapati na oguljeni dio te mekanom krpom i kružnim pokretima prelaziti preko lima. Ovaj eksperiment djelovat će već nakon tridesetak sekundi, ali imajte na umu da ga možete primijeniti samo ako je riječ o vrlo sitnoj i minimalnoj šteti na vozilu. Takve ogrebotine možete pokušati otkloniti i poliranjem ako lak na karoseriji nije puknuo.

Na tržištu postoje i razni markeri i sprejevi za prekrivanje ogrebotina, ali morate dobro paziti da kupljeni marker u potpunosti odgovara boji vozila, u protivnom i najmanja odstupanja u tonusu lako će se uočiti, upozorava Leon Pali, lakirer iz AutoZubaka.

- Metalizirane i perla boje predstavljaju poseban izazov. One kroz lak svojim zrncima ili granulama reflektiraju svjetlo i u sumrak možete uvijek vidjeti i najmanja odstupanja u nijansi boje. Zato profesionalci po potrebi nanose lak i na dijelove pored oštećenih kako bi se nijanse izjednačile - ističe Pali.

Uvjeti diktiraju rezultat

Zanimalo nas je zašto se u popravak jače oštećenih branika ili vrata ne bismo trebali upuštati sami.

- Popravak karoserije automobila prvenstveno ne bi trebalo raditi u garažama i dvorištima jer takvi prostori ne posjeduju uvjete za lakiranje automobila - kaže Pali.

- Prostor u kojem se lakiranje radi mora biti na određenoj temperaturi, između 23 do 60 Celzijevih stupnjeva, ovisno o fazi sušenja laka. Isto tako, svi znamo kako su garaže pune prašine i često zagušljive, a u ovom procesu ključno je da je prostor ventiliran – objašnjava stručnjak za lakiranje.

Termolakirnica je zato jedini ispravan način dobivanja kvalitetnog rezultata, izbjegavanja nanošenja prašine i nečistoća na lak te poštovanja temperaturnog procesa sušenja laka.

Plati manje pa popravljaj

Prijatelj vam je rekao da ima poznanika koji popravlja aute u "fušu", što zvuči kao jeftinija opcija. Međutim, mnogo je faktora koji mogu krenuti u krivom smjeru pa se tako obavljeni posao mora dodatno sanirati

- Potrebno je mnogo dodatnih radnih sati za ispravljanje tuđih pogrešaka i pokušaja popravaka, pa tako 'jeftinija opcija' nerijetko postaje ona najskuplja - kaže Pali.

- Amateri u ovom poslu često miješaju materijale. Koriste temelj jednog proizvođača, punilo, odnosno filer, od drugog, a lak od trećeg. Miješaju i tipove materijala, a miješanje komponenti poslije uzrokuje pucanja, odvajanja baze laka od podloge i slične probleme - pojašnjava stručnjak.

Također na umu treba imati to da nestručan popravak može umanjiti vrijednost automobila

Original ili zamjenski dio?

- Ako se odlučite za zamjenu oštećenog dijela, uvijek birajte kvalitetu prije svega - kaže Pali. 

- Postoje tri vrste dijelova: zamjenski dio, čija kvaliteta može biti upitna, originalni dio, koji je idealan izbor zbog svoje kvalitete, te rabljeni dio, koji može ali i ne mora biti dobro rješenje, ovisno o njegovu stanju. Najvažnija prednost originalnog dijela je ta što su svi zazori pravilni, dio savršeno sjeda 'na šaraf' i popravak se poslije neće vidjeti – objasnio je Leon te istaknuo kako nema dijela do originalnog dijela.

Ako vam se ipak dogodilo da ste pristali svog limenog ljubimca prepustiti u nestručne ruke, ne očajavajte! Nema toga što profesionalac ne može popraviti. Zato se pri odabiru lakirnice za popravak trebate voditi kvalitetom, ugledom i biti strpljivi jer je to proces u kojem je vrijeme sušenja komponenti presudno za finalnu kvalitetu. Što je najbolje, cijena nije mnogo viša nego kod onih koji to rade u garažama - zaključuje Pali.

Idi na 24sata

Komentari 11

  • oleo 22.10.2020.

    Popravljao sam auto u lakirnici škoda servisa na škorpikovoj koji je ovlašten pa se tako lijepo vidi razlika farbe na autu, tako da i u ovlštenim lakirnicama nije sigurnost u kvalitetu..

  • Drug Član 22.10.2020.

    tuch-up pen za sitne popravke košta ko svetog petra kajgana, ne isplati se. Radije otići u najbližu trgovinu boja i lakova gdje miješaju boje, dati im oznaku originalne boje vašeg auta (piše na svakom automobilu negdje, meni je na unutarnjem dijelu vrata) i smućkaju vam original za cca 50 kn za dcl boje. Tanki kist košta kunu dvije.... 

  • 21.10.2020.

    Tako da ga spoliras glavom koja je kriva za ogrebotinu

Komentiraj...
Vidi sve komentare