Korištenje pametnih telefona i aplikacija za slanje poruka potpuno je promijenilo našu komunikaciju. Banke su umjesto SMS poruka i telefonskih poziva počele koristiti različite aplikacije kako bi korisnicima pružile brz i jednostavan pristup svojim uslugama. U današnjem svijetu gdje je brzina glavni moto, aplikacije su jedan od rijetkih faktora koji nam ne uzimaju vrijeme, nego ga daju.
3 razloga zašto su nam aplikacije prijeko potrebne
Ma kome se još da čekati u redu?
Ako ste vi onaj član kućanstva koji je zadužen za plaćanje računa, onda vam je korištenje mobilnog bankarstva vjerojatno najdraži tehnološki trend koji se pojavio na tržištu. Skeniranje računa i plaćanje u dva klika, uz manju naknadu, nego što biste platili u pošti samo su neke od čari implementacije ove tehnologije u bankarski sektor.
Radno vrijeme nas više ne izluđuje
Ako radite od 9 do 17 sati, vaša banka se nalazi na drugom kraju grada, a vi još morate pokupiti klince, utrka s vremenom za vas je upravo počela. Još kad je u pitanju ljetno radno vrijeme - ništa nas ne izluđuje više. Zato su nam aplikacije olakšale prijenos novaca s tekućeg računa na žiro račun bilo kad i bilo gdje, ali i provjeravanje koliko nam je novaca na raspolaganju ako odlučimo poći u shopping.
Svi bankomati su tu, samo našeg nema
Plaća treba sjesti svakog trena, a vi u blizini nemate bankomat kako biste provjerili je li se to dogodilo. Ili još gore - niti jedan bankomat vam nije usput! U takvim situacijama pristup računu nam olakšava cijelu priču i spašava nas nepotrebnog stresa.
Plaćanje računa putem Vibera
Još 2016. godine Stantarder banka u Velikoj Britaniji pokrenula je tehnologiju glasovnog bankarstva. U prvoj su fazi korisnici mogli komunicirati putem Santander SmartBank aplikacije i tako imati uvid u svoju potrošnju. No, kako bi otišle korak dalje, neke banke su odlučile svoje usluge kombinirati s najpoznatijim mobilnim aplikacijama pa su tako Messenger, Snapchat, WhatsApp, Viber ili We Cat samo neke aplikacije koje su na mala vrata ušle u poslovanje modernijih banaka.
Amerika kao glavni začetnik
Na drugom kraju svijeta, ATB banka u Sjevernoj Americi pokrenula je virtualnog bankarskog asistenta i tako je postala prva banka na svijetu koja je ponudila bankarsku uslugu putem Facebook Messengera. Tako putem Messengera klijenti mogu platiti račune, pogledati bilance računa, prenijeti novac, a mogu pristupiti i djelatniku banke. Kreativni umovi koji se kriju iza ove ideje istaknuli su kako se ovakav način komunikacije uklapa u način života njihovih korisnika jer je riječ o ljudima koji svakodnevno komuniciraju preko messengera sa svojim prijateljima i drugim organizacijama, pa zašto onda ne bi i bankarske usluge ''odrađivali'' tako?
Ni europske zemlje nisu daleko
Kad su navedene aplikacije tek došle na naše tržište, uglavnom su nam služile za komunikaciju putem poruka, a kasnije i za pozive. No, neke banke su otišle korak dalje pa je tako Addiko banka uvela prvo chat bankarstvo u Hrvatskoj. Putem Vibera možemo provjeriti stanje i promet računa, izvršiti plaćanje, pronaći najbližu poslovnicu ili bankomat.
TBI Bank u Bugarskoj i Rumunjskoj također prati trendove pa tako pruža mogućnost klijentima da putem Viber aplikacije zatraže telefonski poziv operatera banke i saznaju dodatne informacije o bankovnim uslugama, kampanjama i online bankarstvu.
Kad se uzme u obzir koliko nam vremena treba da se prilagodimo nekim drugim svjetskim trendovima, možemo zaključiti da u bankarskom sektoru ne kaskamo za vodećim zemljama.