To je to što me zanima!

Kako smo preživjeli 2020.? Pogledajte koje je navike pandemija znatno promijenila

Videopozivi s rodbinom, učenje putem online platformi, odlazak na posao koji obuhvaća hod od spavaće sobe do dnevnog boravka – sve su to naše nove navike, od kojih će se neke vrlo vjerojatno zadržati i poslije pandemije
Vidi originalni članak

Zbog pandemije došlo je do ubrzane digitalizacije, pri čemu smo svjedoci mnogim pozitivnim promjenama i prilagodbama svakodnevnog života. Nedavni podaci pokazuju da nam je trebalo otprilike osam tjedana kako bismo usvojili nove digitalne potrošačke navike te se prilagodili drugačijem poslovnom okruženju, s kojima smo se trebali susresti tek za pet godina. Evo kako su nam digitalni alati pomogli u svakodnevici.

Kad ne možete vi u ordinaciju, doći će ona k vama

Posjeti ordinacijama i bolnicama postali su regulirani, a broj pacijenata u čekaonicama morao se smanjiti. Kako pomoći bolesniku ako ne može otići doktoru? I u ovom sektoru tehnologija se pokazala kao dobro rješenje. Telemedicinu i virtualnu brigu počeli su prakticirati mnogi medicinski djelatnici kako bi svojim pacijentima pomogli kroz online savjetovanje i kako ih ne bi izlagali potencijalnoj zarazi koronavirusom.

Isto tako, digitalni alati rješavaju problem naručivanja za pregled. Ponekad smo morali otići ranije s posla ili čak uzeti slobodan dan jer je u nekim ustanovama bilo obavezno naručivanje osobnim putem. Crvene uputnice postale su dio prošlosti, a zamijenila ih je elektronička varijanta, koja smanjuje gužve u ambulantama.

Iako ništa ne može u potpunosti zamijeniti razgovor s doktorom licem u lice, u ovim izvanrednim vremenima alternativna digitalna rješenja nisu naodmet.

Više online ne kupujemo samo odjeću nego i hranu

Sad iz udobnosti vlastitog doma možete kupiti namirnice, a da ne morate nogom kročiti u prodavaonice. Online shopping nije više namijenjen samo za kupnju odjevnih "krpica" i obuće, što su prepoznali veliki trgovački lanci i lokalni poljoprivrednici iz Hrvatske.

Prema rezultatima ankete provedene na portalu 24sata, ispitanici kao prednosti online kupnje navode uštedu vremena (83,7%), veći izbor proizvoda nego u klasičnim prodavaonicama (71,5%) te mogućnost razgledavanja i izbora proizvoda u miru (89%). Ipak, ima i onih koji ne vole kupovati putem interneta, a jedan od razloga je taj što plaćanje karticama putem interneta smatraju nepouzdanim načinom kupnje.

Kako ne bi došlo do neugodnih situacija, osmišljene su napredne tehnologije autentifikacije koje vas štite od prevara i lažno odbijenih uplata prilikom online plaćanja, poput čitača otiska prsta, kamere mobilnog telefona ili drugog pametnog uređaja. Tako je i Mastercard uvidio važnost sigurne i brze kupnje te omogućio provjeru identiteta putem Mastercard® Identity Check™ kako bi vaša plaćanja bila jednostavna i bezbrižna.

Vaš dom sad je i vaš ured

Rad od kuće u pojedinim sektorima nije bio uobičajena praksa - sad ne da je moguć nego je i nužan. I prije ove novonastale situacije istraživanja su pokazala da bi čak 80% zaposlenika željelo raditi od kuće barem dio radnog vremena.

U 2020. godini to se pokazalo itekako izvedivim. Većina zadataka može se izvršiti na daljinu bez značajnijeg pada produktivnosti ili kvalitete. Mnogi zaposlenici cijene fleksibilnost, posebno oni koji moraju dulje putovati do radnog mjesta. U bliskoj budućnosti neke bi organizacije mogle usvojiti hibridni model rada s određenim danima provedenim u uredu, a ostatak kod kuće.

Iako rad na daljinu donosi mnoge dobrobiti, izvedba posla kakvu smo nekad znali na mnogim mjestima više neće biti ista.

Pandemija je svakako pokrenula lavinu novih životnih navika i preoblikovala našu svakodnevicu. Neki su to prihvatili bez ikakvih poteškoća, a nekima je to ipak malo teže palo. Bilo kako bilo, ne zaboravimo da upravo zbog digitalnih pomagala naš život nije u potpunosti stao.

Uz Mastercard® Identity Check™ banka potvrđuje da su vaše kupnje doista vaše – bez suvišnog upisivanja podataka, što osigurava brže i ugodnije iskustvo online kupnje. Za dodatnu razinu sigurnosti, potvrdite kupnju autentifikacijom pomoću jednokratne lozinke, m-tokena, biometrije ili druge metode potvrde koju vaša banka prihvaća. 
Idi na 24sata

Komentari 25

  • Grabarička 02.12.2020.

    Od svega mi se sviđa da ljudi više peru ruke (mogli bi tu i tamo i druge djelove) i da mi se ne uvlače u facu...to neka ostane!!!!

  • 02.12.2020.

    nema on-line građevine 😒

  • EmillePalka 02.12.2020.

    Neka vam ostane navika drzati razmak od 2 m, dok čekate u redu.

Komentiraj...
Vidi sve komentare