To je to što me zanima!

Kako se piše poslovni plan i zašto vam uopće treba?

Detaljno i jasno napisan poslovni plan postavlja dobre temelje za budućnost tvrtke. Plan će vas natjerati da razmislite o valjanosti poslovnih ideja i omogućit će vam bolji uvid u financijske podatke vašeg poduzeća i ciljeve koje možete ostvariti
Vidi originalni članak

Financijski plan bi trebao napisati svatko, bez obzira na to jeste li vlasnik velikog poduzeća, manjeg obrta ili tek pokrećete tvrtku. On će vam pomoći da ustvrdite je li vaša poslovna ideja održiva i jesu li ciljevi isplativi, koji iznos vam je potreban za pokretanje ili proširenje posla, iz kojih ćete izvora novac za to pribaviti i slično.

Plan obično obuhvaća poslovanje u narednih tri do pet godina, detaljno razrađuje sve vaše ciljeve u tom razdoblju i način na koji ih kanite postići. Iako biste plan trebali napisati prvenstveno zbog sebe, on vam je ponajviše potreban u slučaju kada tražite financijske poticaje, investitore ili uzimate kredit u banci. Tradicionalni poslovni planovi sadržani su na 20 ili 30 strana, no s obzirom na to da smo u 2018. godini, možete ga izraditi i u obliku Power Pointprezentacije.

Osam stavki poslovnog plana

Sažetak – nalazi se na samom početku plana; uključuje misiju, odnosno glavni fokus vašeg poslovanja, kratak opis proizvoda ili usluga koje nudite te osnovne informacije o vlasničkoj strukturi i sažetak vaših planova.

Opis tvrtke – sadržava registrirano ima tvrtke ili obrta, adresu svih fizičkih lokacija, imena ključnih ljudi u tvrtki, povijest tvrtke, prirodu poslovanja i pojedinosti o proizvodima ili uslugama koje tvrtka proizvodi odnosno nudi ili koje će proizvoditi ili nuditi u budućnosti.

Poslovni ciljevi – treba sadržavati jasne i realne ciljeve koji se žele postići u određenom razdoblju te strategiju i taktike pomoću kojih se ti ciljevi namjeravaju postići. Važno je da navedete i kratkoročne i dugoročne ciljeve te ih detaljno opišete, ali pritom nemojte biti previše optimistični već budite realni. Ako planirate tražiti kredit ili poticajna sredstva, ovaj vam dio može poslužiti da jasno obrazložite zašto su vam sredstva bitna i kako vam mogu pomoći za rast i napredak poslovanja.

Struktura poslovanja i upravljanja – u ovom djelu navodi se pravna struktura tvrtke kao što je samostalno poduzeće, partnerstvo, obrt ili primjerice korporacija te ključni zaposlenici, upravitelji ili drugi vlasnici tvrtke odnosno partneri. Također treba sadržavati postotak vlasništva koje svaki vlasnik ima u poduzeću i opseg sudjelovanja svakog vlasnika u poslovanju.

Prikaz proizvoda i usluga – ova stavka treba detaljno opisivati proizvode i usluge koje nudite ili namjeravate nuditi, a treba uključivati:

  • Objašnjenje kako vaši proizvodi ili usluge funkcioniraju
  • Cijene vaših proizvoda i usluga
  • Profil vaših korisnika/kupaca
  • Vašu prodajnu/distribucijsku strategiju
  • Analizu konkurencije (zašto je vaš proizvod bolji od konkurentskih)

Marketinški plan – u ovom djelu objašnjavate i razrađujete marketinšku strategiju uključujući razradu kako ćete uvjeriti kupce u kupnju vaših proizvoda i usluga, kako ćete pridobiti njihovu lojalnost, povjerenje i slično. Navedite načine oglašavanja u koje planirate uložiti i iznos koji za to planirate izdvojiti. Možete uključiti i informacije o tome kako brinete o svojim kupcima, na koji način iskazujete društvenu odgovornost, detaljno opisati loyalty programe koje mislite pokrenuti i slično.

Financijska analiza – ako tek pokrećete posao vjerojatno nemate dovoljno podataka o financijama tvrtke, pa možete samo navesti temeljni kapital s kojim započinjete poslovanje i očekivane prihode u kvartalima. Međutim, ako vaša firma ili obrt posluje već neko vrijeme tada u ovaj dio uključite i izvješća o prihodu ili računu dobiti i gubitka, bilancu koja navodi vašu imovinu i dugove te izvješće o toku novčanih sredstava (kako novac dolazi i odlazi iz vaše tvrtke). Svakako naglasite stavke koje ukazuju na zdravlje vašeg poslovanja poput likvidnosti i sposobnosti otplate dugova. Ovom djelu posebno posvetite pažnju ako tražite investitore, partnere ili uzimate kredit u banci jer će ih to posebno zanimati.

Analiza tržišta i konkurencije – ovdje je bitno staviti svoju tvrtku i poslovanje u kontekst tržišta i konkurencije, istaknuti svoje nedostatke i prednosti u odnosu na konkurenciju te udio na tržištu, a poželjno je i istaknuti buduće trendove u djelatnosti kojom se bavite i njezin razvoj u budućnosti.

Savjet za kraj: budite jasni, sažeti i iznesite sve relevantne informacije. Usredotočite se na ključne elemente vašeg poslovnog plana i izbjegavajte stručnu terminologiju ako je moguće.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare