Želite li da vam se gosti svake godine iznova vraćaju, morate im ponuditi nešto zbog čega će se vratiti. Za početak to je realan omjer cijene i usluge, ali uvijek se možete potruditi više pa im primjerice savjetovati gdje se u mjestu najbolje jede, a koje restorane valja izbjeći. Možete im pokazati i neku skrivenu plažu za koju znaju samo lokalni stanovnici ili im predložiti gdje da parkiraju auto ako navečer odlaze do centra u šetnju. U svakom slučaju, gosti će cijeniti vaš trud i bit će vam zahvalni na takvim savjetima.
Iako bi se takva ljubaznost i pristupačnost trebala podrazumijevati, mnogi iznajmljivači često su bezobrazni, hladni i antipatični. Takvim stavom odvratit ćete goste od ponovnog dolaska k vama, stoga budite pravi domaćin i pokažite simpatičnost i gostoprimstvo. Osvojit ćete ih ako ih dočekate srdačno i pozovete k sebi na piće dobrodošlice ili ako ih barem pitate kako su putovali i treba li im što. Ljudi vole domaćine koji su dragi, otvoreni i komunikativni jer time dobivaju osjećaj da su zaista dobrodošli. Prikažete li se takvim, gosti će biti opušteniji i lakše vas pitati za savjet ako ih nešto zanima.
Pazite na opremljenost i izgled apartmana
Iako gostoprimstvo igra najveću ulogu kod gostiju, vrlo je važno da je i apartman koji iznajmljujete "na nivou". Zato prije početka sezone svakako provjerite štima li sve u apartmanu, jer neke stvari gosti zaista mogu zamjeriti, a tada se najvjerojatnije nagodinu neće vratiti niti će preporučiti takav apartman drugima.
Kupaona
Lijepa, čista i funkcionalna kupaona gostima je na vrhu prioriteta, pa se svakako pobrinite za eventualne popravke ako su potrebni. Nitko ne voli star tuš sa slabim pritiskom pod kojim se ne može normalno istuširati ili pak hrđavu pipu na umivaoniku. Ovisno o vašem budžetu pobrinite se da takve stvari zamijenite. Veliki je nedostatak ako u kupaoni nema lijepih velikih ručnika i sušila za kosu. To nam je potvrdila i Maria (24), studentica iz Zagreba koja često putuje. - Najviše me smeta kada u kupaoni nema osnovnih stvari poput ručnika i sapuna za ruke, a često se dogodi da nema ni sušila koje mi je stvarno potrebno zbog duge kose - ističe Maria.
Kuhinja
Nema goreg nego kad dođete na more i u apartmanu nađete nekoliko oštećenih tanjura i tri izblijedjele čaše. Ako apartman već ima kuhinju tada gostima osigurajte pribor s kojim će kuhati i jesti. Veće obitelji radije će ostati u apartmanu i sami skuhati ručak nego trošiti u restoranima, stoga im je bitno da se u kuhinji nađe komplet posuđa, a to uključuje:
- nekoliko zdjela i tavu u kojima mogu kuhati
- pribor za kuhanje
- nov pribor za jelo
- set čaša
- set tanjura.
Pobrinite se da goste dočeka i nova spužva te deterdžent za pranje posuđa kako ih ne bi sami morali kupovati, a pošto su kuhinjske krpe prilično skupe, ostavite im barem papirnate ručnike koje će moći koristiti.
Nedostatak tehnologije
Možda vam to neće spomenuti na odlasku, ali nagodinu će sigurno potražiti apartman ili kuću koja je u skladu s 2018. godinom. Na kraju, zašto bi se htjeli vratili u apartman koji je loše opremljen po pitanju tehnologije?
- Besplatni Wi-Fi i klima su nešto što danas očekujem u svakom apartmanu. Iznajmljivače koji takve stvari naplaćuju ni ne uzimam u obzir - ističe Monika (27). Bez klime je za najvećih ljetnih vrućina gotovo ne moguće boraviti u apartmanu, posebice noću kada se od vrućine ne može spavati. Obitelji s malom djecom posebno su osjetljive po tom pitanju. Čak i kada apartman ima klimu, ako ona ne radi dobro i ne rashladi prostor brzo, gosti neće biti sretni.
Besplatan internet i najgledaniji TV kanali danas su must have u apartmanima, naročito ako imate strane goste. U popodnevnim satima većina gostiju povuče se u apartman dok sunce malo "ne popusti", pa ako nemaju internet ili TV kanale uz koje mogu provesti vrijeme, dosađivat će se, a na godinu će radije potražiti smještaj koji nudi takav sadržaj. Danas postoje zaista povoljni paketi namijenjeni upravo iznajmljivačima, stoga se raspitajte primjerice za evotv koji nećete plaćati puno, a dobit ćete mnogo sadržaja u kojima će vaši gosti uživati.
Dobar krevet = zadovoljni gosti
Loš dojam ostavit će i nekvalitetan krevet odnosno madrac i jastuci na kojima se gosti ne mogu naspavati. To je potvrdila i tvrtka Canstar Blue koja se bavi istraživanjem zadovoljstva potrošača, a čije je rezultate objavio Daily Mail. Prema istraživanju upravo se loš madrac našao na popisu stvari koje gosti ne vole u hotelima, pa se može pretpostaviti da isto ne vole ni u drugim smještajnim objektima. Stoga, pri odabiru madraca i jastuka imajte na umu da se gosti žele naspavati i odmoriti pa nemojte kupiti najjeftinije koje nađete, već potražite one kojima će gosti biti zadovoljni.
Na kraju, pobrinite se da u apartmanu ili kući koju iznajmljujete goste dočekaju i neka osnovna sredstva za čišćenje. Jedno dezinfekcijsko sredstvo, metla i brisač poda dobro će doći svakome tko u apartmanu ostaje više dana, naročito ako se radi o obitelji s djecom koja se vole igrati na podu i koja ne mare ako nešto proliju ili zaprljaju.
Obratite pozornost na ove detalje koje će gosti cijeniti i njihov vam je povratak nagodinu zajamčen!