Da Hrvati dio svog slobodnog vremena vole provoditi izvan mjesta stanovanja, odnosno u vikendici ili apartmanu na moru potvrdili su podaci u nedavno provedenoj anketi 24sata i A1 Hrvatska. Naime, u anketi su sudjelovala 1654 čitatelja, od kojih je čak 50% izjavilo da je službeni vlasnik ili da obiteljski ima neku vrstu vikendice i kuće za odmor.
Zanimljivo je i da 57% ispitanika godišnje u vikendici, kleti, kući za odmor ili apartmanu boravi do 30 dana, a njih 19% veći dio godine, odnosno od tri do šest mjeseci.
Hrvati vole investirati u nekretnine
No bez obzira na to je li riječ o maloj vikendici na selu, obiteljskoj kući na obali ili planinskoj kolibi, mnogi Hrvati investiraju u nekretnine jer posjedovanje nekretnine nije samo financijska investicija nego je duboko ukorijenjen dio hrvatske tradicije. Tome u prilog ide i podatak da je čak 49% ispitanika u anketi izjavilo da je vlasništvo steklo nasljeđivanjem, 12% nekretninu je dobilo ženidbom, odnosno udajom, a 39% čitatelja vikendicu je kupilo.
U stjecanju vlasništva nad nekretninom mnoge nije spriječio niti porast cijena koje su u prosjeku 'skočile' za 14,8%. Štoviše, posljednji podaci Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine kažu da je na tržištu nekretnina u 2021. godini ostvareno ukupno 133.997 kupoprodaja, što u odnosu na 2020. godinu predstavlja rast od 30%. Prema broju kupoprodaja izdvaja se Zagreb, iza kojeg slijede Zadar, Split i Rijeka, a u kontinentalnom dijelu zemlje ističe se Osijek.
Zašto nam je bitno vlasništvo?
Ali jedno od ključnih pitanja koja se nameću glasi zašto je vlasništvo nad nekretninama toliko važno Hrvatima. Jedan od razloga sigurno leži u povijesti, jer je u prošlosti privatno vlasništvo bilo ograničeno ili zabranjeno, pa je danas osjećaj posjedovanja vlastite nekretnine postao simbol slobode i neovisnosti.
Također, Hrvatska je zemlja s bogatim prirodnim ljepotama i obalom koja privlači turiste iz cijelog svijeta. Mnogi Hrvati prepoznaju potencijal u turizmu i zato nekretnine često služe kao izvor dodatnog prihoda u vidu iznajmljivanja smještaja turistima. To je osobito vidljivo u posjedovanju vikendica na obali ili u ruralnim područjima.
Osim s investicijskim potencijalom, vlasništvo nekretnine povezano je s uživanjem u slobodnom vremenu. Vikendice i druge lokacije često su, složit ćete se s tim, mjesta za okupljanje obitelji i prijatelja tijekom vikenda ili zimskih i ljetnih praznika. To je vrijeme u kojem se dijele iskustva, priče i tradicija, što dodatno ojačava vezu između Hrvata i njihovih nekretnina.
Odmor nezamisliv bez tehnologije
Dakle, nekretnine nisu samo financijska investicija nego i emocionalno važan dio života naših sugrađana. Njihova uloga kao mjesta za opuštanje, druženje te povezivanje s obitelji i prijateljima čini ih neizostavnim dijelom hrvatskog načina života. A Hrvati su također uspjeli spojiti svoje vikendice i druge objekte s modernim tehnologijama, što dodatno obogaćuje iskustvo boravka u njima. Tako je u anketi provedenoj na 24sata 44% ispitanika izjavilo da u svojoj vikendici imaju TV s uslugama interneta, a 24% je reklo da ima jednu od tih usluga.
Prema istraživanju koje je provela agencija KVAKA, čak 83% ispitanika želi prenositi TV uslugu na druge lokacije, kao što su vikendice ili mjesta na kojima provode godišnji odmor. Također, važno im je da na jednome mjestu samostalno i jednostavno upravljaju svim uslugama, mijenjaju ih, isprobavaju nove i imaju njihov transparentan pregled. Velika većina korisnika želi slobodu i fleksibilnost da sami mijenjaju TV pakete jedanput mjesečno bez naknade.
Zato je dobra vijest za sve one koji vole provoditi vrijeme na svojim vikendicama da je od sada na A1, najvećoj gigabitnoj fiksnoj mreži u Hrvatskoj, dostupna brzina od 2 Gbps uz premium opremu koju čine WiFi 6 router i mesh uređaji, kako bi svaki kut doma, bez obzira na kojoj se lokaciji nalazite, bio pokriven kvalitetnim WiFi signalom. Osim toga, TV usluga s više od 220 kanala postala je prijenosna te se može gledati na velikom ekranu na drugim lokacijama ili istodobno na dva TV uređaja.