To je to što me zanima!

Uz ovakve mjere budućnost restorana i kafića neizvjesna

Poziv za druženje na večeru ili kavu nešto je što već dugo nismo čuli, ali ni uputili nekome. Trenutna je situacija, između ostalih, bacila i ugostitelje na koljena i sad se postavlja pitanje ima li budućnosti za uslužnu djelatnost
Vidi originalni članak

Iako je pandemija zatvorila milijune ljudi u domove, postupna, ali još oprezna popuštanja mjera daju nam tračak nade da će se sve vratiti u ''normalu''. Koronavirus jednako je promijenio i poslovanje mnogih firmi, a prema svemu sudeći, među najteže pogođenima upravo su one iz uslužnih djelatnosti, osobito kafići i restorani. U razgovoru s Davorom Bienenfeldom, vlasnikom poznatog zagrebačkog restorana i bara Time, doznali smo je li trenutna situacija naštetila njihovu poslovanju i hoće li odlasci u restoran ikad izgledati kao prije.

Ostvarivanje tek trećine prometa

Visoki se novčani gubici u ugostiteljskoj djelatnosti zbrajaju diljem svijeta, a samo je Nacionalno udruženje restorana u ožujku predvidjelo pad prodaje od 225 milijardi dolara u sljedeća tri mjeseca zbog virusa. Isto tako, mnogi su se u ovoj djelatnosti suočili i s gubitkom posla, a postavlja se i pitanje kako će se situacija uopće nastaviti odvijati. Kako govori Bienenfeld, radnike još nisu otpuštali, no kad se budu ukinule Vladine mjere, morat će.

- Pandemija je očekivano negativno utjecala na poslovanje. Ostvarujemo trećinu očekivanog prometa. Radnike za sada nismo otpuštali, međutim, kad se ukinu Vladine mjere, morat ćemo. Za sada smo uspjeli isplatiti gotovo pune plaće te smo podijelili tim u radne grupe - rekao je Bienenfeld.

Osim posljedica uzrokovanih pandemijom, Zagreb se suočio s razornim potresom zbog kojeg su tog nedjeljnog jutra stotine ljudi bile primorane izaći na ulice. Nažalost, strah od novog i još goreg još ne jenjava, a kako kaže Bienenfeld, kombinacija ova dva ''neprijatelja'' unijela je dodatan stres među zaposlenike.

- Najveći izazov bio je zadržati strukturu tima. Koronavirus, te nakon nje i potres, podigli su razinu stresa kod djelatnika - objašnjava Bienenfeld.

Slamka spasa za restorane, ali i građane

Iako trenutno ''zjape'' prazni, restorani se svim silama trude održati poslovanje. S obzirom na to da je Time, kao i ostali restorani, već neko vrijeme zatvoren za javnost, aplikacije za dostavu ono su što mu pomaže da prebrodi ovu krizu. Kako govori Bienenfeld, njihovo partnerstvo s Woltom bilo je krucijalno za preživljavanje njegova restorana. Riječ je o poznatoj aplikaciji za dostavu hrane, koja je u Hrvatsku stigla 2018. godine, a koja se u ovim trenucima pokazala slamkom spasa za većinu ugostitelja. A osim ugostiteljima, uskočila je u pomoć i građanima kad je riječ o dostavi hrane i osnovnih potrepština.

- Partnerstvo s Woltom bilo je esencijalno za preživljavanje restorana. Dapače, sigurno nam je otvorilo vrata k mnogim novim korisnicima, koje očekujemo u restoranu u nadolazećim mjesecima - navodi Bienenfeld.

Osim toga, Wolt privremeno zapošljava zaposlenike iz najpogođenijih restorana i obučava ih u dostavljače, a svim restoranima partnerima ukinuo je proviziju za narudžbe za osobno preuzimanje na 30 dana, što znači da restoranu ostaje puna vrijednost narudžbe. Lokalni restorani na vrhu su njihove aplikacije, a produljili su i radno vrijeme uz beskontaktnu dostavu kako bi ljudima isporučili ono što im je potrebno. Međutim, strah od zaraze i prijenosa virusa neke još drži skeptičnima kad je riječ o dostavi.

- Imamo točno propisanu proceduru preuzimanja hrane. Na našoj terasi organizirali smo posebnu čekaonicu za dostavljače, gdje se nalazi stol za preuzimanje hrane, na koji naši konobari odlažu vrećice s rukavicama i maskama. Na drugom stolu nalaze se dezinficijensi za ruke te vrč s vodom za heroje dostavljače kako bismo im olakšali njihov posao - ističe Bienenfeld.

Hoće li restorani ikad biti kao prije?

Iako bi se restorani, ali i ostali ugostiteljski objekti uskoro trebali otvoriti, njihov rad neće biti ni sličan onom prije pandemije. U objektima će biti zabranjeno usluživanje jela, pića i napitaka, a obavezno će biti i postavljanje pregrada od pleksiglasa. Osim promjena u objektima, Bienefeld očekuje pomake u navikama potrošača.

- Definitivno očekujemo dugoročne promjene navika potrošača, pogotovo u idućih 12 mjeseci. Očekujem da će dostava kroz vrijeme postajati sve prisutniji i značajniji vid konzumacije hrane te se kanimo maksimalno posvetiti brzini, kvaliteti ambalaže i postojanosti proizvoda tijekom dostave - kaže Bienenfeld.

A na upit jesu li se prehrambene navike njihovih gostiju u ovom periodu promijenile dobili smo odgovor kako ljudi i dalje uživaju u najpopularnijim jelima njihova restorana, poput sushija, spring-rollsa, noodlesa i curryja. Izgleda kako se neke navike usprkos svim nedaćama ne mijenjaju, a hvala svima onima koji omogućuju da u ovim vremenima uživamo u sitnicama koje volimo.

Uz povećano provođenje mjera opreza i produljenje radnog vremena dostave, Wolt je uveo i narudžbu osnovnih namirnica, pekarskih proizvoda, svježe ribe i mesa, pića, opreme i hrane za kućne ljubimce, koje možete odabrati ovdje.

Idi na 24sata

Komentari 12

  • 07.05.2020.

    Vratite svu djecu u školu, bez iznimke!! Na jesen, u novoj sezoni gripe i virusa, morat će bit doma, tako da ako sad ne odu kad su imunološki jaki, ostat će doma do druge godine.

  • administrator 24 06.05.2020.

    Budu oni višak radne snage prebacili u javni sektor i problem riješen

  • 06.05.2020.

    Proračun ce puniti Ribić i svi članovi svih sindikata od svojih plaća. Samo je pitanje tko će zaraditi za njihove plaće kada svi privatnici propadnu.

Komentiraj...
Vidi sve komentare