Hoćete li kupiti neki proizvod ili uslugu ako vidite da imaju jednu ili dvije zvjezdice? A tri? Četiri? Pet?
Sigurno će većina vjerovati proizvodima s četiri ili pet zvjezdica, ali, naravno, mnogo ovisi i o tome koliko ljudi je glasovalo. U slučaju da ih je uistinu mnogo, velika je vjerojatnost da ocjena neće biti čista petica, čak i ako je nešto, objektivno gledano, savršeno, jer uvijek postoje oni koji u svemu pronađu neku manu. Međutim, složit ćete se s tim da su podjednako nepouzdani oni koji bez previše razmišljanja svemu daju najvišu ocjenu.
I unatoč tom nesavršenom sustavu subjektivnog ocjenjivanja, većina se pri donošenju odluke o kupnji oslanja na broj tih zvjezdica. Kako tvrdi jedno istraživanje, minimalan broj zvjezdica potreban da bi kupac uopće uzeo neki proizvod ili uslugu u obzir jest četiri ili pet. Već kad je riječ o tri zvjezdice, povjerenje potrošača pada za nevjerojatnih 67%!
Više vjerujemo recenzijama nego oglasima
Dakle, kad je riječ o online recenzijama, tri zvjezdice, u usporedbi s pet ili četiri zvjezdice, koje imaju izuzetno visoku stopu povjerenja (95 odnosno 96,3%), vrlo su loše. Najlošije, dakako, stoje recenzije s jednom ili dvjema zvjezdicama, za koje je povjerenje manje od 1%.
I druge statistike potvrđuju slične trendove o recenzijama: čak 91% ljudi smatra ih presudnima u donošenju odluke o kupnji od proizvođača s kojim se do tada nisu susreli, a gotovo 80% ljudi vjeruje online recenzijama u istoj mjeri kao osobnim preporukama. Koliko su one postale važne, govori i podatak o tome da 83% kupaca danas ne vjeruje oglašavanju.
Iako se gotovo sve generacije pri kupnji oslanjaju na njih, recenzije u najvećem udjelu utječu na mlađe potrošače. S obzirom na to da se svaka nova generacija sve ranije upoznaje s digitalnom tehnologijom, čitanje recenzija polako postaje neophodno mjerilo pri kupnji - i to ne samo kod proizvoda i usluga viših cjenovnih razreda. Naime, više od jedne trećine kupaca čita online recenzije za sve, čak i za artikle čija je vrijednost manja od pet dolara!
Osim na uspostavljanje potrošačeva povjerenja prema tvrtki te na olakšavanje donošenja odluke o kupnji, dobre recenzije utječu na izloženost brenda. Što su one bolje, to će algoritmi više rangirati tvrtku u mrežnim tražilicama.
Što se sve može ocijeniti?
Recenzije su ključne za pridobivanje kupaca u svakoj industriji, ali najtraženije su u industriji elektronike i tehnologije. Uređaji poput mobitela, računala, kućanskih aparata i slično nisu jeftini te imaju mnogobrojne specifikacije i značajke, koje je često izazovno međusobno uspoređivati, pa su recenzije u toj industriji vitalne. Osim u elektronici, vrlo su tražene recenzije u industrijama hrane i pića, kozmetike, financija, putovanja, zabave, mode, zdravlja, poslovnih usluga i tako dalje.
Zanimljivo je pritom istaknuti da mlađa generacija Z najviše prati recenzije o kozmetici i skincareu, a starije generacije, odnosno milenijalci, generacija X i boomeri, najviše čitaju recenzije za elektroniku i tehnologije.
Kako bi olakšalo svojim kupcima - i starijima i mlađima - kupnju proizvoda i usluga iz svih navedenih, ali i mnogih drugih industrija, Njuškalo je za svoje korisnike koji kupuju putem PayProtecta uvelo mogućnost ocjene prodavača nakon uspješno završene transakcije. Naime, od sada, nakon dostave pošiljke i nakon potvrde da je s njom sve u redu, kupac na Njuškalu može ocijeniti prodavača ocjenom od 1 do 5 te odgovoriti na dva dodatna pitanja koja služe kao povratna informacija o zadovoljstvu korištenja usluge PayProtect i procesu dostave.
Ocjenu je moguće ostaviti i naknadno, koristeći izbornik PayProtect. PayProtect je inače jedinstvena usluga na regionalnom tržištu online oglasnika. Uz PayProtect nema dijeljenja podataka za plaćanje i adrese između kupca i prodavača, a razmjena se odvija iz udobnosti vlastitog doma!