Kako bi bili što uspješniji, trgovci danas moraju jako dobro poznavati svoje kupce i njihove potrošačke navike. Jedino će se tako moći uistinu približiti kupcu, a on će mu zahvaliti odabirom njegovih proizvoda ili usluga, a ne konkurentnih. Isto tako, ulaganjem u odnos s kupcima trgovci razvijaju vjernost te povećavaju šansu da njihovo poslovanje bude uspješnije. Evo što rade i o čemu razmišljaju velike firme, a možda bi moglo unaprijediti vaš sadašnji ili budući biznis.
1. Raspored u prodavaonicama
Jeste li ikada razmišljali o tome zašto se neki proizvod kupuje više od konkurentskog jednake ili čak bolje kvalitete? Je li stvar u odanosti određenom brendu ili je posrijedi nešto drugo? Ako dosad niste znali, postoji tehnika kojom se može povećati prodaja, a koja na prvu ne upada u oči. Raspored polica i proizvoda u prodavaonici nikako nije osmišljen slučajno, a svaki proizvod, ali i sama polica u pozicionirani su na način da privuku kupca i potaknu ga na kupnju. Zato se u našoj košarici često nađu i proizvodi koje nismo namjeravali kupiti.
Ako želite da vaši kupci prođu cijelom prodavaonicom, a ne samo planirano do police gdje se nalazi proizvod koji trebaju, onda ćete popularne namirnice poput kruha, mlijeka i mesa staviti najdalje, odnosno na kraj trgovine.
2. Pratite kretanje korisnika na webu
Kako u trgovinama tako i na web-stranicama, odnosno web trgovinama možete pratiti svoje kupce. Prvi i osnovni alat koji biste trebali imati ako se bavite web-trgovinom zasigurno jest Google Analytics.
Ovaj "majstor" reći će vam sve o uspješnosti vašeg weba. U prijevodu, imati ćete informacije o tome koliko ljudi posjećuje vaš web, u kojem vremenu i u kojem se danu ostvaruje najveći online promet, odakle su došli, gdje žive i tako dalje.
Osim njega, postoje i mnogi drugi alati koji su pogodni za detaljnije praćenje vašeg poslovanja. Primjerice, pomoću Hotjara možete dobiti podatke o tome kako se vaši posjetitelji konkretno ponašaju na stranici, na kojim se dijelovima najdulje zadržavaju i što najviše klikaju. Tako na primjer možete prilagoditi stranicu njihovim potrebama, isporučiti ono po što su došli te im pružiti kvalitetno korisničko iskustvo. Pogledajte u videu kako to izgleda u praksi:
3. Ispitajte strategiju cijena
Znate li kako uopće odrediti cijenu? U praksi postoji nekoliko faktora koji bi trebali utjecati na njezino formiranje. Prilikom određivanja cijene u obzir treba uzeti sve troškove koje imate, primjerice sirovinu za proizvodnju, najam prostora, režije, plaće radnika, distribuciju i slično. Ako ste se u nekom trenutku doveli u situaciju da nemate zaradu i jedva pokrivate troškove poslovanja, možda ste se podcijenili i trebali biste revidirati cijenu proizvoda.
Nadalje, u obzir biste trebali uzeti i tekuće cijene proizvoda ili usluga sličnih vašima, no užasno biste pogriješili ako biste se isključivo oslanjali na tuđe, odnosno konkurentske. Svako poduzeće cijene formira prema okolnostima u kojima posluje, a koje sigurno nisu u potpunosti slične vašima. Stoga, ne uspoređujte se s drugima!
Također, nemojte zaboraviti na to da je cijena vrlo bitan element oglašavanja, a samim time ključna za brending, ali i prodajnu strategiju. Neovisno o tome kako odredite cijenu, pobrinite se da ju predstavite marketinški, jer će se inače ona negativno odraziti na vaše prodajne rezultate.
U konačnici, prava je cijena ona koju je kupac spreman platiti za vaš proizvod ili uslugu.
4. Osmislite vlastiti "praznik"
Poznato je kako ljudi vole slaviti različite stvari, pa zašto to ne biste iskoristili? Vjerujemo kako ste dosad čuli za poznate praznike poput Crnog petka (Black Friday), Dana samaca (Singles' day) ili razdoblja božićnih praznika, kada razni trgovački lanci u cijelom svijetu, pa i Hrvatskoj, daju velike popuste na svoje proizvode i usluge.
Stoga, zašto se ne biste istaknuli u odnosu na konkurenciju i osmislili vlastiti praznik zbog kojeg ćete se još više povezati sa stalnim kupcima, ali i kreativnošću privući nove? Uzmite u obzir što vaša trgovina prodaje, ispitajte kupce, napravite praznik vezan uz to i uključite svoje zaposlenike u događaj - neka kupci znaju tko stoji iza vaše priče.
Osim toga, ovako ćete uspjeti još bolje upoznati svoje kupce te ćete im u budućnosti moći ponuditi kvalitetnije korisničko iskustvo. Nemojte zaboraviti kako se na tržištu svakodnevno odvijaju bitke za kupce te da nećete dugo izdržati ako ne budete ulagali u odnos s kupcem.
Ako ste jedan od onih biznismena koji zbog posla često komunicira s inozemstvom, zanimat će vas da je Tele2 tarifi BIZNIS RASPALI, koja sadrži neograničene pozive i poruke, surfanje uz 4G tehnologiju i neograničene gigabajte, pridodao pakete s međunarodnim minutama. Zato RASPALI INOZEMNO!