Da je inovativnost ključ uspjeha modernih kompanija potvrđuje PIK Vrbovec, vodeća mesna industrija u Hrvatskoj i regiji koja više od 80 godina proizvodi, prodaje i distribuira svježe crveno meso i mesne prerađevine te zadovoljava gotovo 40% domaćeg tržišta. Široj javnosti manje je poznato da je PIK razvio nekoliko internih modela edukacije i poticanja proaktivnosti zaposlenika zahvaljujući kojima su već realizirali vrijedne projekte.
Osnutak interne inovacijske platforme - piKLUB
Slijedeći najbolju praksu velikih svjetskih kompanija u modelima upravljanja znanjem svojih zaposlenika, PIK je razvio vlastitu inovacijsku platformu piKLUB koja potiče proaktivnost zaposlenika i internu kulturu inovacija u kompaniji. Klub za cilj ima razvoj inovacija i internih komunikacijskih kanala u svrhu prikupljanja, razmjene i razvoja ideja svih zaposlenika. Tako je kompanija pronašla način da 1800 zaposlenika postane izvor znanja, ideja i poboljšanja ne samo proizvoda nego i procesa te primjena tehnologija, a ujedno jačaju međusobnu koheziju, ali i povezanost zaposlenika s kompanijom.
Željka Pleše, rukovoditeljica Službe ljudskih potencijala PIK Vrbovca, objašnjava kako se konstruktivne ideje potiču i nagradama ili priznanjima - Kako bismo ojačali inovacijsku klimu, uspostavljen je i transparentan sustav prepoznavanja i nagrađivanja zaposlenika koji konstruktivnim idejama pozitivno utječu na cjelokupan proizvodni proces pa se ideje iz piKLUB-a koje krenu u realizaciju nagrađuju i financijskim sredstvima te zahvalama i priznanjima - govori Pleše.
Automatizacija uz pomoć Kaizen Instituta Hrvatska
Jedan je od trenutnih fokusa kompanije automatizacija određenih procesa poslovanja kako bi se zaposlenicima olakšao rad. Na tom tragu PIK Vrbovec surađuje s Kaizen institutom Hrvatska, koji je dio globalne Kaizen Institute Consulting Grupe, koji svoj pristup u radu s klijentima temelji na pronalaženju boljih i bržih mogućnosti unaprjeđenja i stvaranja dodatnih vrijednosti. I sama riječ kaizen u doslovnom prijevodu s japanskog znači “promjena” (Kai), “na bolje” (Zen), iz čega proizlazi jasna misija Kaizena u nastojanju da unaprijedi i poboljša postojeće stanje.
Projekti Pikorez i Pečena šunka
O uspješnim projektima govori nam Ines Bertinovec, direktorica Razvoja i tehnoloških inovacija. - PIK Pečena šunka jedan je od uspješnijih PIK-ovih proizvoda u posljednjih nekoliko godina, a nastao je zahvaljujući ideji koja je potekla iz piKLUB-a, znanjima naših kolega, njihovoj inovativnosti i stručnosti te intenzivnoj suradnji odjela Razvoja, Marketinga, Proizvodnje i Kontrole kvalitete.
Bertinovec ističe da je riječ o proizvodu čija je proizvodnja omogućena uz korištenje nove tehnologije pečenja, prve takve vrste u Hrvatskoj i regiji, u koju je PIK uložio 2,6 milijuna kuna. Osim pečene šunke, još jedna inovativna ideja koja je zaživjela jest Pikorez.
- Ideja za popularni Pikorez koji daje dodanu vrijednost PIKO brendu te služi kao poklopac i rezač u jednom prepoznata je upravo u piKLUB-u, a ostvarena je u suradnji s mladim inovatorima iz Splita - objašnjava Bertinovec.
Projekt u radnoj jedinici vakuumiranja, pakiranja i nareznice
Još jedan projekt započeo je u radnoj jedinici vakuumiranja, pakiranja i nareznica. U prvoj fazi projekta surađivao je multidisciplinarni tim od 17 zaposlenika iz raznih odjela, a zadatak tima bio je promatrati sve procese na vakuumiranju, pakiranju i nareznici te osmisliti plan optimizacije i postaviti ključne pokazatelje uspješnosti. U drugoj fazi procesa radi se na implementaciji postavljenog plana i ostvarivanju KPI-jeva kroz suradnju sa zaposlenicima koji postaju vodiči za promjene unutar svoje radne jedinice.
Predviđeno trajanje projekta je godinu dana, ali već nakon šest mjeseci ostvareni su značajni rezultati - produktivnost je povećana i do 15%, a stopa bolovanja smanjena je za do 20%. S obzirom na ostvarene rezultate donesena je odluka o proširenju projekta i na druge radne jedinice u proizvodnji i logistici, što će u konačnici rezultirati dodatnim podizanjem produktivnosti, unapređenjem proizvodnje i olakšavanjem procesa.