Jeste li znali da recikliranje jedne limenke od 500 ml može uštedjeti dovoljno energije da televizor radi dulje od četiri sata? Ili da je, u tekstilnim tvrtkama koje svoju odjeću ne proizvode održivo, potrebno nevjerojatnih 2700 litara vode da naprave jednu običnu majicu kratkih rukava?
Traže se drugačiji načini poslovanja
Uz to, stručnjaci su otkrili da je samo 100 velikih kompanija u svijetu odgovorno za više od 70% ukupnih štetnih emisija stakleničkih plinova u razdoblju od 1988. do 2017. godine, prenosi Economist Impact. Zbog tih štetnih plinova, koji značajno utječu na klimu, 2018. godine više od 39 milijuna ljudi bilo je pogođeno prirodnim katastrofama uzrokovanima stalnim klimatskim promjenama. Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) je zagađenje zraka prepoznala kao četvrti najveći globalni faktor rizika za zdravlje. Negativni čovjekov utjecaj na Zemlji nije nikako zanemariv i, nažalost, trenutno od 60 do 70% svjetskih ekosustava propada brže nego što se oporavlja.
Zanimljivi su i nalazi jednog istraživanja, koji su pokazali da je u prosjeku više od jedne trećine stanovništva spremno platiti veću cijenu za održive proizvode ili usluge. Ovakvi i slični podaci potaknuli su poslovni svijet na mnoge promjene, a jedna od njih bila je uvođenje ekološki prihvatljivih poslovnih rješenja. Tvrtke koje posluju održivo, naime, ne uzimaju u obzir samo profit nego i svoj utjecaj na društvo i okoliš.
Zaposlenicima nije važna samo plaća
Slično razmišljanje s potrošačima dijele i zaposlenici. Posljednjih se nekoliko godina tako većina poslodavaca i tvrtki uvjerila u spoznaju da je za privlačenje i motiviranje radne snage potrebno mnogo više od dobrih plaća i atraktivnih paketa pogodnosti.
Kao neki od vrlo važnih, a često čak i presudnih kriterija na temelju kojih današnji potencijalni zaposlenik odlučuje hoće li prihvatiti radno mjesto nametnula su se pitanja održivosti i ekološke osviještenosti. S obzirom na to da su poslovi počeli okupirati značajan dio života nije iznenađujuće da mnogi žele raditi u okolini koja podupire njihove osobne vrijednosti.
Tako tvrtke koje su utkale održivost u svoje poslovne strategije omogućuju zaposleniku da vidi smisao u poslu koji radi i da se osjeća dijelom pozitivne promjene, objašnjava Business Leadership Today. A osim toga, činjenica da tvrtka brine o zajednici i okolišu najbolje pokazuje zaposlenicima da njihovi lideri stavljaju ljude iznad profita i da ih cijene čak i onda kada to ne utječe na konačni rezultat poslovanja.
Na sreću zaposlenika (i planete Zemlje), održivi poslovni model sve više postaje norma, a sve manje iznimka u poslovanju.
Partneri projekta su Energia naturalis, Erste banka, Fina i KONČAR.