Kada su kapetana Jozu Glavića iz Dubrovnika pitali kako je uspio kruzerom proći kroz uski Korintski kanal u Grčkoj, rekao je - Iako bih volio uzeti sve zasluge, najveće ipak idu timu pilota koji su pazili da sve prođe bez poteškoća - Kapetan broda nije jedina osoba koja se u poslu mora oslanjati na svoj tim, jednaka se situacija svakog dana ponavlja u kirurškim salama, kuhinjama poznatih restorana, na pozornicama koncertnih dvorana...Timski rad izuzetno je važan i za uspjeh kompanija, stoga vam donosimo nekoliko savjeta za dobro funkcioniranje svakog tima.
1. Dobra međusobna komunikacija
Komunikacija je ključna za uspješno odrađivanje zadataka, ali i praćenje napretka. Dobar tim međusobno otvoreno komunicira; članovi međusobno dijele mišljenja i ideje te isto tako uvažavaju što drugi imaju za reći. Loša komunikacija može dovesti do velikih problema, kako za tim tako i za firmu.
2. Usredotočenost na ciljeve i rezultate
Vrlo je bitno međusobno se dogovoriti i postaviti ciljeve na temelju rezultata. Jedino se tako može postaviti dobar plan i strategija koji će ostvariti zadane ciljeve, ali i raspodijeliti posao svakom članu tima. Važno je imati jasan pravac, a dobar će vođa prepoznati kvalitete pojedinaca i po tome dodijeliti zadatke.
3. Svaki član jednako pridonosi timu
Kako bi tim dobro funkcionirao, svaki bi mu član trebao pridonositi i u potpunosti razumjeti što su njegove odgovornosti. Članovi bi trebali dijeliti osjećaj pripadnosti timu, biti predani poslu i željeti da zadatak, odnosno posao u kojem sudjeluju uspije.
4. Međusobna su podrška jedni drugima
Jednako je važna karakteristika dobrog tima i međusobna podrška. Ako se na radnom mjestu netko od članova susretne s problemom koji samostalno ne može riješiti, ostali bi mu članovi trebali priskočiti u pomoć. Timovi su često produktivniji kada im se nude podrška i pristup resursima koji im nude rješenja.
5. Različitost među članovima tima
Raznolikost u timu vrlo je bitna kako bi mu svaki član obavljanju određenog posla mogao pridonijeti na svoj način. Dobar tim krase različiti i jedinstveni članovi koji mogu ponuditi vlastito iskustvo, znanje i svoju praksu, koju možda ostali članovi ne posjeduju. Razne osobnosti, dobne skupine i kulture također mogu donijeti kreativnost i širok raspon ideja na stol.
6. Dobar tim ima dobrog vođu
Za formiranje i kvalitetno funkcioniranje dobrog tima zaslužan je vođa, koji uvijek mora imati kontrolu nad kormilom. Važno je da članovi imaju vođu kojem vjeruju i kojeg poštuju. Njegova je glavna uloga držati tim zajedno, a također je zadužen za određivanje tempa rada, ohrabrivanje i motivaciju tima te ažuriranje.
7. Organiziranost tima
Prije svega, organizacija je ključna za nesmetano odvijanje posla. Bez nje radno mjesto može postati kaotično te ciljevi vrlo vjerojatno neće biti postignuti. Svaki bi pojedinac trebao odgovorno organizirati svoj posao, no rukovodstvo je to koje treba osigurati da sve teče po planu. Jedan od načina za postizanje organiziranosti postigla jest održavanje svakodnevnih sastanaka.
8. Dobar si tim povremeno da oduška
Stalni rad i neuzimanje povremene pauze može dovesti do nedostatka produktivnosti i "sloma". Izgradnja pozitivnog odnosa s kolegama može stvoriti znatno opuštenije okruženje i smanjiti sukob te upravo zbog toga nije loše da se članovi tima, koji se dobro slažu na poslu, povremeno i podruže izvan ureda.
Osim ovih savjeta, imajte na umu kako svaki dobar tim mora pratiti i kvalitetna logistička podrška. Odaberite Tele2 Biznis Ekipnu tarifu i odvedite svoj tim do visina.