Prema rezultatima ankete nastale u suradnji 24sata i A1 Hrvatska, od 1654 naša čitatelja njih čak 42% u slučaju poruke ili poziva u vrijeme obiteljskog ručka uzelo bi mobitel i provjerilo o čemu je riječ, a 10% njih uz to bi se obavezno i javilo ili odgovorilo na poruku, pa se moramo zapitati koliko je korištenje novih tehnologija promijenilo naše navike i svakodnevnu rutinu te što se danas uopće smatra pristojnim.
Stalno je s nama, ali nismo uvijek dostupni
Vjerojatno najveća promjena koju je smartphone uveo u naš život je, složit će se mnogi s tim, komuniciranje porukama. Poruke su postale toliko uobičajen čin komunikacije da će se mnogi u današnje vrijeme čak uvrijediti ako ih nazovete bez najave ili ako ih uopće nazovete. Na pozive se čak počelo gledati kao na napad na privatnost!
Međutim, zanimljivo je primijetiti kako je vrijeme za odgovor na poruku vrlo promjenjivo i već su se mnogi naviknuli na to da ne trebaju očekivati odgovor istog trenutka. Tako, primjerice, u našoj anketi 30% ispitanika odgovara na poruku sa zakašnjenjem, ponekad i nekoliko dana kasnije, a 26% ne odgovara na sve poruke. Tek malo manje od polovice čitatelja (44%) odgovara uvijek i odmah. Možemo pretpostaviti da bi brzi odgovor na poruke bio odlika bontona i lijepog ponašanja.
A razlozi zbog kojih ne odgovaramo odmah na poruke su razni. Jedni su lijeni, drugi nemaju vremena, trećima je zamorno tipkati, a četvrtima je zvuk za obavijesti na mobitelu trajno isključen. To je potvrdilo 18% ispitanika, koje zbog toga poruke i pozivi ne ometaju prilikom obiteljskog objeda.
Bonton modernog doba
Iako ne preferiramo pozive, ponekad su oni nužni i jednostavniji od pisanja dugačkih poruka ili slanja višeminutnih glasovnih zapisa. Zanimljivo je pritom istaknuti nalaze ankete, koji su pokazali da 37% ispitanika tijekom poziva nikad ne stavlja sugovornika na zvučnik, a 55% njih neće to učiniti ako prije toga ne obavijesti drugu stranu o tome tko ih sve može čuti. Mogli bismo reći da je to postao svojevrsni bonton modernog doba, zar ne? A ovaj bonton ne poštuje 8% čitatelja, koji znaju staviti sugovornika na zvučnik bez upozorenja.
A ono za što bi "stručnjaci za bonton" - kad bi takvo nešto postojalo - rekli da se sigurno kosi s lijepim ponašanjem jest beskonačno skrolanje pri obavljanju nužde. Pa ipak, mnogi to čine: 50% ispitanika izjasnilo se da koristi mobitel u svim prostorijama kuće ili stana, tek 20% njih ne nosi uređaj sa sobom na zahod, a samo 3% drži ga izvan spavaće sobe.
Mobiteli su novi plišani medvjedići
Jedan od razloga zbog kojih smo postali toliko vezani za svoje uređaje i zbog kojih nam se ponekad čini kao da se ne možemo natjerati odložiti mobitel možemo pronaći u psihologiji. Naime, kako tvrdi istraživanje iz 2016. godine, prema perspektivi teorije privrženosti, za neke mobilni telefon ima istu funkciju kao plišani medvjedić u kojem su pronalazili utjehu u djetinjstvu.
Inače, prema teoriji privrženosti, povezanost s nekim objektom, poput plišanog medvjedića - koji je, za razliku od roditelja, uvijek uz dijete - služi za prelazak između ovisnosti i neovisnosti, to jest za razdoblje u kojemu mala djeca postaju svjesnija sebe i u kojem počinju razvijati veću autonomiju. I baš poput igračke, stručnjaci tvrde da mobitel ima potencijal da bude predmet "kompenzacijske privrženosti" jer je dokazano da čak i zdrave odrasle osobe koje dobro funkcioniraju mogu pokazivati značajnu emocionalnu privrženost posebnim objektima. A mobitel je posebno privlačan jer pomaže u održavanju društvenih veza.
I zato mnogi danas tvrde da su uznemireni kad nemaju svoj mobitel uza se (potreba za bliskošću) te da bi se, u slučaju da ga zaborave kod kuće, sigurno vratili po njega (potreba za blizinom).
Dom 21. stoljeća mora imati dobar WiFi
I baš zato što ga nikako ne možemo odložiti, svim vlasnicima mobilnih uređaja vrlo je važna dobra pokrivenost internetom u životnom prostoru. Potvrdilo je to i istraživanje koje je provela agencija KVAKA na uzorku od 500 ispitanika, a koje je pokazalo da 91% korisnika posebno važnim smatra kvalitetan WiFi signal u svakom kutku doma.
Korisnici također cijene fleksibilnost, pa tako čak 79% njih ima potrebu za isprobavanjem novih usluga bez ugovorne obveze, uz mogućnost da ih otkažu bilo kad. Većini ispitanika važna je i napredna korisnička podrška te bi svi rado isprobali dodatne usluge, poput glazbenog ili videostreaminga, Osiguranja ekrana ili Pomoći u kući.
Ove i mnoge druge želje kompanija A1 Hrvatska uzela je u obzir te je od sada na najvećoj gigabitnoj fiksnoj mreži u Hrvatskoj dostupna brzina od 2 Gbps uz premium opremu koju čine WiFi 6 router i mesh uređaji, što je jedinstvena ponuda na tržištu. Tehničari iz A1 spremni su instalirati navedenu opremu na korisničkoj lokaciji te pobrinuti se kako bi upravo svaki kut doma bio pokriven kvalitetnim WiFi signalom. Osim toga, dostupna je napredna korisnička podrška, uz koju ćete upite i zahtjeve rješavati bez čekanja.