To je to što me zanima!

Bavite se turizmom, ali ne držite korak s najnovijim trendovima? Ovi su ključni

Čisto more i sunce odavno više nisu dovoljni magneti za turiste dubljeg džepa. Turisti danas traže mnogo više, žele iskustva koja će pamtiti dugo nakon što se vrate doma, a tehnologija je, čini se, ključna
Vidi originalni članak

Virtualna stvarnost postala je jedan od glavnih turističkih trendova koji su pred nama. Putem internetskih VR obilazaka turisti mogu doživljavati interijere hotela i restorana, vanjske turističke atrakcije i još mnogo toga, a sve iz vlastitog doma. A to će, smatraju stručnjaci iz područja turizma, svakako pridonijeti donošenju odluka o tome kamo na ljetovanje. Zato je naša sugovornica Kata Barišić turistima u Zagrebu, ali i u nekim gradovima na obali, pripremila pravo malo inovativno iznenađenje, koje je prepoznala čak i svjetski poznata tvrtka Microsoft. 

- Živimo u vremenu suvremenih digitalnih turista. Oni, naime, žele sadržaj, doživljaj, zanimljivo lokalno iskustvo, emociju i uspomenu. Zato je digitalizacija u turističkom sektoru iznimno važna i u nju treba ulagati, osobito ako mislimo biti konkurentni na svjetskom tržištu. Ali svakako trebamo ulagati i u ljudske resurse, tako da čovjek i tehnologija budu jedni drugima prijatelji a ne suparnici - kaže naša sugovornica, koja je prepoznala nove želje turista i već 2017. pretočila svoju ideju u ozbiljan poduzetnički pothvat. 

Riječ je o projektu Zagreb Time Travel, koji je prva interaktivna digitalna tura za razgled glavnoga grada uz pomoć novih tehnologija proširene (AR) i virtualne (VR) stvarnosti. 

- Posjetitelji tijekom ture svjedoče ispreplitanju prošlosti i sadašnjosti grada uz pomoć tableta, koji postaje njihov vremeplov i omogućuje im da ožive prošlost. Na tabletu imaju kartu grada s GPS-om i 12 'must see' lokacija u strogom centru, a na svakoj od njih turisti mogu doznati mnoge zanimljivosti o gradu i snimiti kreativne fotografije s povijesnim zagrebačkim likovima ili motivima stvarajući tako nezaboravne uspomene na destinaciju, koje zatim mogu podijeliti na društvenim mrežama te tako postati promotori našeg divnoga grada - otkriva nam naša sugovornica. 

Inovaciju pohvalio i veliki Microsoft

Kata ističe kako je od početaka njezina poslovna misija bila stvaranje sretnih uspomena za turiste koji posjete našu zemlju, pa je po uzoru na Zagreb Time Travel razvila sličan projekt i na obali. U suradnji s TZ-om Rab i Centrom za kulturu Lopar razvila je ciklo digitalnu aplikaciju za otok Rab pod nazivom Rab Archeological Traces. A jedan od prvih korisnika Katine inovativne aplikacije bila je ekipa iz jedne od najvećih tvrtki na svijetu. To joj se, priznaje nam, posebno urezalo u sjećanje. 

No iako se ona okrenula digitalnom turizmu, svima koji se bave turističkim djelatnostima poručuje da čovjeka uvijek trebaju staviti na prvo mjesto. 

- Važno je održavati odnose sa zaposlenicima, dobavljačima i korisnicima usluge. Digitalizacija je tu samo pomoć da usluga bude bolja, brža i dostupnija. Ne smijemo se fokusirati na to da za dva mjeseca zaradimo za cijelu godinu nego da turistu ponudimo vrhunski sadržaj, istinsku brigu, osmijeh i nezaboravne uspomene. Tako će nam se vratiti i sljedeće godine, i to u društvu svojih prijatelja i rodbine - istaknula je naša sugovornica. 

Trend koji bi hrvatski turizam trebao prepoznati

"Maslinarski turizam" jedan je od novijih turističkih trendova, a koji je prva prepoznala Španjolska 2002. Nakon toga preuzeli su ga Grci, koji su svoj maslinarski turizam usmjerili samo na berbu maslina. No danas ovaj trend obuhvaća sve: od posjeta prešama za masline i kušanja maslinova ulja do spa tretmana s proizvodima na bazi maslina.

Hrvatska, nasreću, ima itekako dobru podlogu da razvije ovaj trend na malo višoj razini. Povezivanjem turizma s tisućljetnom tradicijom uzgoja maslina stvorile bi se nove turističke atrakcije u ruralnim područjima Lijepe Naše, a spajanjem gastronomije, zdravlja, kreativnosti i proizvodnje nastao bi novi gotovi autohtoni proizvod. 

Osim toga, maslinarski turizam u Hrvatskoj omogućio bi i produljenje turističke sezone budući da berba maslina, u kojoj mogu sudjelovati i turisti, počinje tek krajem listopada, odnosno početkom studenog. Ali najvažniji savjet koji vam u današnje vrijeme možemo dati je da, ako se odlučite za ovu vrstu turizma, svoje maslinike osigurate na vrijeme zbog sve češćih vremenskih neprilika i mogućih šteta

Sigurnost je i dalje najvažnija 

Neovisno o tome je li riječ o tehnološkim inovacijama ili inovativnom promišljanju tradicionalnoga koncepta turizma, novi način prezentacije destinacije svakako bi pridonio turističkim rezultatima naše zemlje, smatra Ante Jović, direktor Sektora za osiguranje malog i srednjeg poduzetništva u Croatia osiguranju. No, poučeni iskustvima iz prethodne dvije sezone, turistima, ali i cijelom turističkom sektoru, sve je važnija sigurnost, dodaje naš sugovornik. 

- Prije svega, turistička djelatnost izložena je imovinskim rizicima, kao i gotovo svaka druga djelatnost: poplave, bujice, oluje, požari, krađe, provale... Sve su to opasnosti koje svakodnevno prijete apartmanima, kućama za odmor, hotelima i rizici čije je ugovaranje osnova svakog paketa osiguranja u turizmu. Zato je bitno da mi kao osiguravajuće društvo svakodnevno radimo na osvješćivanju potencijalnih rizika u poslovanju, što je najpotrebnije kod manjih i novijih poduzetnika - kaže Jović. 

A osim čimbenika sigurnosti i tehnologije, poseban naglasak u turizmu tijekom nekoliko zadnjih godina stavljen je na, kaže Jović, zdravstveni turizam i održivost.

- Kako bi se turizam razvijao i dalje, nužno je, među ostalim, da bude otporan i održiv. A uloga osiguranja u tome je vrlo jednostavna. Osiguranje štiti od šteta koje nas u najboljem slučaju unazađuju, a u najlošijem prekidaju posao potpuno. Zbog toga je ugovaranje paketa osiguranja skrojenog upravo prema vašim potrebama nužan korak u očuvanju budućnosti poslovanja - zaključuje naš sugovornik. 

U programu osiguranja poduzetnika Croatia osiguranje samo u 2021. godini obradilo je 48.000 šteta i isplatilo 458 milijuna kuna hrvatskim poduzetnicima, koji kao najveće dobrobiti izdvajaju brzu isplatu šteta te stalnu i potpunu podršku stručnjaka Croatia osiguranja. Među najpogođenijim sektorima bio je turizam, u kojem se osiguranje pokazalo kao odlična poslovna odluka.

Idi na 24sata

Komentari 4

  • picuskin 11.07.2022.

    Nema čistog mora kada se kanalizacija priobalnih mjesta ulijeva u more

  • pocetnik 05.07.2022.

    a gluposti dragi boze..znate li vi uopce kako izgleda bogati turista i zeljan tog finog zagreba..godinama ga nema u zagrebu...

  • ostaonevjeran 05.07.2022.

    svaki cigo svoga konja hvali pa tako i croatia osiguranje.

Komentiraj...
Vidi sve komentare