U 2018. godini više nije dovoljno biti dobar da bi uspjeli u onome što radimo. Želimo li konkurirati na tržištu, moramo biti izvrsni. Osim originalnosti, potrebno je neprestano nuditi nešto novo, ali i prilagoditi se digitalnim trendovima. Tako ćete si olakšati, a ujedno i unaprijediti poslovanje. Da biste bili uspješan poduzetnik ili poduzetnica, ugledni portal Entrepreneur navodi kako, između ostalog, trebate voljeti to što radite, ići malim, ali sigurnim koracima, učiti od drugih te naučiti kako se promovirati. Mi vam, usto, donosimo još nekoliko savjeta koji će vam pomoći da budete konkurentni.
Osluškujte kupce
Koliko je za uspješno poslovanje važno slušati svoje kupce i korisnike nekoliko puta istaknuo je čak i Richard Branson, osnivač Virgin grupe - konglomerata u čijem su vlasništvu kompanije poput Virgin Atlantica, Virgin Galactica i Virgin Holidaysa. Da biste mogli svojim kupcima ponuditi više od samog proizvoda, najprije trebate znati što oni trebaju i žele. Ako vodite malo lokalno poduzeće ili obrt u velikoj ste prednosti jer možete direktno pitati ljude što im se sviđa, što bi voljeli da promijenite, dodate ili poboljšate u svom poslu. Bitno je da stvorite dobar odnos s kupcima jer ćete ih najbolje upoznati kroz razgovor, a ujedno ćete znati što im trebate ponuditi. Umjesto da prodajete ono što želite, ponudite ljudima ono što oni žele. Tako usred Zagorja nećete otvoriti trgovinu s ronilačkom opremom, već, recimo, s opremom za vinogradarstvo. Primjer je možda banalan, ali ističe poantu. Vodite li pak malo veću firmu, društvene mreže odličan su alat da saznate što vaši (potencijalni) kupci žele jer ondje možete pratiti što im se sviđa, a što ne. Usto, možete ih pozvati da ostave komentare i recenzije za vaše proizvode ili usluge i prema tome poboljšati ili prilagoditi poslovanje.
Budite prisutni u online svijetu
Danas, ako niste na internetu, kao da ne postojite, a to definitivno neće pomoći poslu da procvjeta. Društvene mreže danas su nužan alat u pružanju usluga svake tvrtke, bilo da se radi o malom obiteljskom poslu ili multinacionalnoj kompaniji. Naime, kroz društvene mreže bit ćete stalno prisutni među postojećim i potencijalnim kupcima, a angažirate li se malo više, uspjeh vam je zajamčen.
Da biste konkurirali drugim poduzetnicima morate svojoj ciljanoj publici ponuditi više od proizvoda, a to je dodana vrijednost. Naime, dodana vrijednost je ono po čemu se vaša ponuda razlikuje od konkurentskih, a samim time osigurava interes te kupovinu i vjernost kupaca. Da biste to postigli morate neprestano biti prisutni na društvenim mrežama, naročito na Facebooku i Instagramu. Objavljujte fotografije, ispričajte svoju priču, a ujedno istaknite što se još kupnjom dobiva uz vaš proizvod. Primjerice, vodite slastičarnicu i želite stvoriti dodanu vrijednost - umjesto da pakirate kolače i torte u obične prozirne ambalaže, pakirajte ih u elegantne papirnate i motivima ukrašene kutije. Možda su takve kutije skuplje, ali definitivno će vašoj slastičarnici dati na vrijednosti i jedinstvenosti. Samo budite kreativni i ponudite "ono nešto" što će potaknuti kupce da dođu vama.
Modernizirajte se
U 2018. smo godini - bez digitalne transformacije teško da ćete opstati u poslovnom svijetu. Iako se već odavno zna za izreku vrijeme je novac, danas ona itekako dobiva na značenju. Ako danas ne plasirate nešto na tržište, sutra će to učiniti netko drugi. Stoga, smanjite gubljenje vremena gdje god možete, jer poslovni svijet ne prašta kašnjenje.
U tome vam mogu pomoći brojne aplikacije namijenjene prvenstveno poduzetnicima, a neke od njih su:
- ePošta - servis putem kojeg možete primati i slati dokumente i pisma u elektroničkom obliku te plaćati račune kreditnim i debitnim karticama u bilo kojem trenutku u danu
- DocuSign - omogućava potpisivanje dokumenata e-potpisom; najviše je korištena platforma za e-potpisivanje i digitalnu transakciju u svijetu
- Office 365 - omogućava pristup i sinkronizaciju svih dokumenata u Wordu, Excelu, Power Pointu i One Noteu putem mobitela, pa ne morate cijeli dan biti vezani uz računalo
- Schedulehead - umjesto vas slaže raspored smjena i automatski šalje zaposlenicima poruke kada trebaju doći na posao i koliko sati rade taj dan
- Buffer - omogućava da upravljate svojim društvenim mrežama s jednog mjesta; istovremeno možete kreirati objave za Facebook, Twitter i LinkedIn te odmah napraviti raspored kada će se što objaviti
Poboljšajte svoju web stranicu
Bilo da imate samo web stranicu ili i web shop, nemojte da se ona svodi samo na vaše poslovanje i katalog proizvoda/usluga. Obogatite stranicu korisnim informacijama ili savjetima za kupce i napravite od nje destinaciju na koju će korisnici dolaziti kada će se htjeti zabaviti ili informirati o nečemu. Primjerice, vlasnici cvjećarnica mogu iskoristiti svoju web stranicu da, između ostalog, kupcima ponude i savjete kako brinuti o cvijeću, educirati ih o tome koje cvijeće cvate u koje doba, kada se sade pojedine sadnice te u kojim se prilikama poklanja pojedino cvijeće. Mlađe generacije uglavnom ne znaju da su se nekoć za Dan žena poklanjali isključivo crveni karanfili, dok se danas poklanjaju i ruže i brojno drugo cvijeće. Obogatite svoju stranicu takvim zanimljivim činjenicama i savjetima i dobit ćete na vrijednosti, a vaši će kupci to cijeniti.