Pivovara Daruvar, najstarija hrvatska pivovara utemeljena 1840. godine, najavila je jubilej za Staročeško pivo, perjanicu svog proizvodnog programa. Staročeško pivo je najstariji pivski brand u zemlji koji slavi 120 godina od prve upotrebe svog imena, a obilježit će se tijekom ovog ljeta, u kolovozu na Danima Staročeškog piva. Uz jubilej vodstvo Pivovare Daruvar, Slaven Kufner, vlasnik Kufner Grupe i Tomislav Horvat, direktor Pivovare Daruvar, na današnjoj konferenciji za novinare ponovno su predstavili Staročeško Desetku, te su najavili daljnji poslovni rast i proširenje distribucijskih kanala.
Staročeško pivo nastalo je daleke 1893. u Daruvaru, a ime je dobilo zahvaljujući doseljenicima iz Češke koji su donijeli specifičnu metodologiju proizvodnje piva.U to doba u gradu daruvar uživio je veći broj čeških doseljenika, pa su tadašnji vlasnici pivovare shvatili da češka pivska kultura i mogućnost njenog povezivanja s lokalnim osobnostima imaju golemi marketinški potencijal. Pivo su zato nazvali Staročeško, te su tako stvorili prvu i najdugovječniju pivsku marku u Hrvatskoj.
Prvo pivo koje je ponijelo ime koje pivo iz Daruvara ponosno nosi i danas bilo je Staročeško Zimsko pivo, a pridjev Staročeško nosila su i druga piva koja su se tada kuhala – svijetlo, martovsko i porter.
Pivovara je u početku kuhala 500 hektolitara piva godišnje i desetljećima nije proširivala kapacitet. Tek krajem stoljeća proizvodnja se povećava na tisuću hektolitara, a po bilješkama ondašnjih novina 1901. godine skuhano je 986 hektolitara piva.
Staročeško pivo i danas nastaje na starinski način u vrionim kadama uz proces otvorenog vrenja te naknadno odležavanje kroz minimalno 30 dana uz prirodni proces dozrijevanja, pri čemu se stvara okus, boja, optimalan gaziranost i pjeva piva. Uz tradiciju, posebnost piva su i kvaliteta i prirodnost – Staročeško ne sadrži konzervanse i kukuruznu krupicu, već povećani udio ječmenog slada, te samo odabrane vrste vrhunskog hmelja.
Kvaliteta i tradicija doveli su Pivovaru Daruvar i do tržišta Švedske i SAD-a
Uz jubilej Pivovara Daruvar najavila je i proširenje distributivnih kanala.
„Kvaliteta i tradicijski pristup u proizvodnji, su naši imperativi. Ponosni smo što smo u vrlo kratkom vremenu stvorili lijepu paletu proizvoda, kojom možemo uspješno konkurirati, ne samo na domaćem pivskom tržištu, nego i izvan njega,", istaknuo Tomislav Horvat, direktor Pivovare Daruvar.
Pivovara Daruvar prošle je godine ostvarila tržišni udio od 1.3 %, a cilj je doseći 5%. Fokusiranost je trenutno na kontinentalnom dijelu Hrvatske, uglavnom na potezu Daruvar – Zagreb i u krugu od 70-tak kilometara oko Daruvara gdje je velika efikasnost i u mikro distribuciji. Oko 65% naše proizvodnje Pivovara Daruvar prodaje kroz distributere.
„Većina naših proizvoda se proda na našem lokalnom tržištu. Što se tiče izvoza, postoje određene količine koje izvozimo u Švedsku i SAD, a voljeli bismo ozbiljniji posao pokrenuti i u BiH“, istaknuo je također direktor Pivovare Tomislav Horvat.
Pivovara Daruvar u posljednje dvije godine nalazi se u vlasništvu Kufner grupe. U tom su razdoblju provedena znatna ulaganja u tehnologiju i osvježavanje ponude.