Svake godine žene pokreću milijune novih poslova, iako još imaju manjinski postotak u usporedbi s muškarcima. U SAD-u je jedno izvješće pokazalo da su samo 40 posto novih poduzeća otvorile žene 2022. godini u usporedbi sa 60 posto onih koje su otvorili muškarci.
POGLEDAJTE VIDEO: Poduzetnica proizvodi dječje igračke
Iako se mogućnosti i očekivanja počinju mijenjati u korist žena, one se i dalje suočavaju sa izazovima koji utječu na njihove poduzetničke ciljeve. Ali uz imalo nade, budući će postotak biti pravednije raspoređen. Svaki se poduzetnik suočava sa svojim preprekama. Evo nekoliko uobičajenih s kojima se žene najčešće susreću, piše Entrepreneur.
1. Društvena očekivanja
Poduzetnice se često suočavaju s pomnim nadzorom u pogledu načina na koji se oblače, govore i komuniciraju s drugima. Osobito u profesionalnom okruženju, društvo ih tjera da drže granicu između toga da budu previše konzervativni i previše ležerni i da se uzdržavaju od toga da izgledaju previše agresivno u odnosu na pridjev asertivan koji mu daju muškarci.
Međutim, budući da su pod kontrolom ovog načina razmišljanja, da bi žene kontrolirale prostore u kojima se nalaze, najbolje je poslušati prastari savjet: budite svoje. Slušanje s empatijom i suradnja s drugima često se smatraju ženskim osobinama, koje se mogu kombinirati s govorom na sastancima i vođenjem prezentacija, što automatski preuzimaju muškarci.
Ne mora postojati ili/ili pristup da bi se pokušalo uklopiti u ideju o tome kako bi se žene trebale osjećati da bi se trebale odijevati i ponašati. Sve se svodi na osobnu udobnost i samopouzdanje, a oboje će nadmašiti sve stereotipe.
2. Stvaranje profesionalnih veza
Muški klub isključuje poduzetnice iz važnih razgovora i prilika. Štoviše, neke žene mogu osjetiti potrebu da povećaju svoju konkurentnost u odnosu na druge žene, osjećajući oskudicu zbog nedostatka opcija. Istina je da postoji prostor za uspjeh za svakoga. Ovaj mentalitet može pomoći voditeljicama da uspostave značajne veze i buduća partnerstva kako bi podržale svoj poslovni rast.
Iako bi žene trebale pozdraviti sve mogućnosti umrežavanja, postoje prostori orijentirani na žene i usmjereni na specifične izazove s kojima se poduzetnice suočavaju. To može stvoriti sigurno mjesto za dijeljenje sličnih briga i dobrodošlicu novim rješenjima od drugih koji se suočavaju s istim situacijama.
3. Pronalaženje ravnoteže između posla i privatnog života
Ravnoteža između poslovnog i privatnog života bila je vruća tema razgovora, potaknuta promjenama koje je donijela pandemija 2020. Poduzetnici u svim industrijama promijenili su svoje prioritete kako bi napravili više prostora za "životne" aktivnosti i trenutke.
Međutim, za žene posebno, skrb pada direktno na njihova pleća, s procjenjuje se da 62 posto žena pruža više od 20 sati tjedne njege članovima obitelji u usporedbi s 38 posto muškaraca. Ova neravnoteža doprinosi drugim problemima u održavanju ravnoteže između poslovnog i privatnog života, uključujući posao i financijsku sigurnost te fizičko i mentalno zdravlje i dobrobit.
Stoga je upravljanje fleksibilnim rasporedom za podršku skrbi o sebi i/ili poznatim obavezama skrbi postalo prioritet za poduzetnice, razvijajući se nakon prethodne užurbane kulture iz prošlosti.
4. Slavljenje postignuća
Nesvjesno, žene često umanjuju vrijednost svojih postignuća umjesto da slave svoje pobjede. Mnogima se dijeljenje pobjede može činiti kao površno hvalisanje. Također, neki možda znaju da će to izazvati ljubomoru kod drugih, što može dovesti do škakljivih reakcija. Međutim, žene bi trebale biti ponosne kao i muškarci na svoja postignuća i ne bi se trebale bojati govoriti o njima.
Ovaj pristup prelaska u pozadinu također je u skladu s razlikama između muškaraca i žena u pogledu životopisa ili prijavljivanja za nove prilike. Muškarci su samouvjereni, ponekad i pretjerano, kada govore o svojim kvalifikacijama. U isto vrijeme, žene vjerojatno neće biti otvorene sa pohvalama vlastitih vještina, čak i ako su stvarne i nisu prenapuhane.
5. Strah od neuspjeha
Nesigurnosti su veliki izazov koji sprječava poduzetnice da poduzmu sljedeći veliki korak. Imati hrabrosti činiti greške i učiti iz njih nešto je što svaki poduzetnik mora imati. Put nije uvijek pravocrtan i pun neuspjeha, ali neuspjeh često vodi do većih, boljih stvari.
Međutim, kada žene dobiju priliku, one znaju da je na njima veliki teret zbog kojeg ne smiju pogriješiti. To stvara pritisak i nerealna očekivanja jer neće svaka ideja biti pobjednička. Neće svaka strategija ili klijent odgovarati. Razumijevanje kako se nositi sa strahom od neuspjeha i kako se vratiti i pokušati ponovno lekcija je koju će svaka poduzetnica naučiti uvijek iznova.
6. Traženje pomoći
Bilo da se radi o traženju virtualne administrativne pomoći ili kapitalnom financiranju od investitora, žene se suočavaju s izazovom traženja pomoći i delegiranja odgovornosti. Obično je ukorijenjena percepcija da sve možete sami riješiti. Ali kako posao raste, jedino je praktično pozvati pomoć kada je to potrebno.
Traženje pomoći ostavlja prostora i energije za pojednostavljenje učinkovitosti kako bi se maksimizirali napori. Dobar način da identificirate područja u kojima je pomoć najučinkovitija je da pogledate popis zadataka i vidite koji se zadaci mogu delegirati nekom drugom. To se odnosi i na poslovni i na privatni život. Društveni mediji, planiranje, uključivanje, kuhanje, sve te vrste zadataka mogu se dodijeliti prema potrebi kako bi se oslobodilo vrijeme za koncentraciju na poslovne ciljeve.
Izgraditi posao dovoljno je teško i bez dodatnih izazova s kojima se poduzetnice suočavaju. Kako se radna snaga i dalje mijenja, a stakleni stropovi ruše, žene se mogu pojaviti u profesionalnim prostorima i dobiti iste prilike i prednosti. Do tada, važno je održavanje snažne podrške kroz zajednicu te stvaranje otpornosti.