Zamislite da vozite neosvijetljenom, mračnom cestom kasno navečer i odjednom svjetla na vašem automobilu prestanu raditi. Ako vam ovaj prizor zvuči zastrašujuće niste sami, ali on nam je samo poslužio da slikovito prikažemo što je SEO za vašu web stranicu. Ono što su svjetla vašem automobilu na mračnoj cesti to je SEO strategija vašoj web stranici u kompetitivnom digitalnom okruženju.
No krenimo mi od osnova, što je zapravo SEO? SEO je skraćenica za Search Engine Optimization, odnosno optimizacija web stranice kako bi se prikazala kada korisnici tražilica poput Google-a ili Binga pretražuju pojam vezan uz vaše poslovanje. Jeste li se ikada zapitali zašto ste prilikom pretrage nekog pojma na Google-u naišli na baš te rezultate, odgovor je upravo SEO. Kompanije koje razumiju način na koji algoritam Google-a funkcionira te na koji način odabire stranice koje će prikazati na vrhu pretrage mogu organski privući korisnike na svoju web stranicu. Google želi svojim korisnicima pružiti najrelevantnije rezultate pri svakoj pretrazi upravo zato prilikom svake pretrage takozvani Google-ovi pauci pretražuju cijelu mrežu weba kako bi pronašli najbolje rezultate za korisnikov upit. Vaš cilj je uvjeriti Google-ov algoritam da je upravo vaša stranica taj najrelevantniji rezultat.
SEO je maraton, a ne sprint
Postoje 2 načina za dolazak na sami vrh tražilice, a to je upravo mjesto gdje želite biti ako želite privući promet na vašu stranicu. Prvi način je putem plaćenih oglasa, a drugi način je SEO. Oba načina, kao i sve, imaju svoje prednosti i nedostatke. Zasigurno najveća prednost plaćenih oglasa je to što ćete rezultate vidjeti odmah kroz nekoliko dana, ali s druge strane postat ćete ovisni o konstantnom ulaganju u plaćeno oglašavanje. Drugi nedostatak plaćenog oglašavanja je što su istraživanja pokazala da korisnici manje vjeruju sponzoriranim pretragama te ih iz tog razloga često preskaču. SEO je maraton na koji biste se trebali odvažiti ukoliko želite kontinuirano privlačiti korisnike na vašu web stranicu bez ulaganja u oglase. Kako biste uspješno implementirali SEO strategiju na vašu web stranicu morate uzeti u obzir više od 200 faktora koje Google koristi pri odabiru stranica koje će se pojaviti na vrhu tražilice. U nastavku možete pročitati nekoliko koje smo izdvojili kao najvažnije.
8 najvažnijih faktora rangiranja na Google-u
1. Kvalitetan sadržaj
Najvažniji faktor rangiranja. Google želi korisnicima prikazati visokokvalitetan, informativan i relevantan sadržaj.
2. Backlinkovi
Poveznice s drugih web stranica na vašu web stranicu. One djeluju kao glasovi povjerenja. Što imate više visokokvalitetnih povratnih poveznica, vaša web stranica će se bolje rangirati.
3. Tehnički SEO
Aspekti tehničkog SEO-a vaše web stranice, kao što su brzina web stranice, prilagođenost mobilnim uređajima i mogućnost pretraživanja. Pobrinite se da vaša web stranica bude tehnički ispravna kako bi tražilice mogle lako indeksirati i razumjeti vaš sadržaj.
4. Optimizacija i istraživanje ključnih riječi
Proces korištenja relevantnih ključnih riječi u cijelom sadržaju vaše web stranice. To pomaže tražilicama da razumiju o čemu se radi na vašoj web stranici. Kako napraviti istraživanje ključnih riječi možete pogledati ovdje.
5. Korisničko iskustvo
Mjera koliko je jednostavno i ugodno korisnicima koristiti vašu web stranicu. Google želi korisnicima prikazati web stranice koje pružaju dobro korisničko iskustvo (UX).
6. On-page optimizacija
Cilj on-page SEO-a je prilagoditi svaku stranicu na vašem web mjestu što je više moguće tražilicama i korisnicima, čime se povećava njezina vidljivost i relevantnost za određene ključne riječi.
7. Schema mark up
Vrsta strukturiranih podataka koje možete dodati na svoju web stranicu kako bi tražilice bolje razumjele vaš sadržaj.
8. Društveni signali
Sviđanja, dijeljenja i druge društvene interakcije koje sadržaj vaše web stranice dobiva. Pobrinite se da vaša web stranica bude prikladna za dijeljenje i potiče društvene interakcije.
Znamo da se ovo početnicima može činiti kao previše stvari koje treba naučiti prije nego što vide neke značajnije rezultate. Vjerujemo da osnove možete savladati u nekom kraćem periodu, ali za sve one koji žele uštediti vrijeme te uspjeh svojih organskih pretraga prepustiti stručnjacima koji već godinama proučavaju i testiraju sve faktore koji utječu na rangiranje na tražilicama tu je SEO agencija.
Digital Aetas
Digital Aetas je agencija specijalizirana za SEO u Hrvatskoj. Oni znaju da je vaš sadržaj suviše dobar da bi bio zakopan na drugoj stranici Google-a. Usude se misliti drugačije, a u svom pristupu se uvijek oslanjaju na podatke. Pristup temeljen na podacima osigurava da se vaša web stranica izdvaja iz konkurencije, privlači više organskog prometa, povećava konverzije i postiže dugoročni uspjeh u sve kompetitivnijem digitalnom svijetu. Vole za sebe reći da su ozbiljno neozbiljna agencija, zato ćete na njihovoj stranici uz pregršt informacija vezanih uz optimizaciju web stranice pronaći i vesele patkice. Stručan tim ove ozbiljno neozbiljne agencije svojim klijentima nudi ozbiljno dobre rezultate uz ugodnu suradnju.