Radijska voditeljica Celeste Headlee kaže kako nam danas, više nego ikad, nedostaje vještina koje omogućuju kvalitetniju i bolju komunikaciju među ljudima.
POGLEDAJTE VIDEO: Pripazite na govor tijela na razgovoru za posao
Stoga je za IndianExpress otkrila načine koji će doprinijeti tome da postanete bolji sugovornik i briljirate u svakom razgovoru koji planirate voditi. Osnovna pravila komunikacije vrlo su jednostavna i svima razumljiva, pa ih stoga nije teško primijeniti.
Tako savjetuje da se za početak u potpunosti posvetite razgovoru koji vodite. Ne obavljajte druge zadatke tijekom razgovora i budite prisutni. Kaže kako je jednako važno ući u svaki razgovor pod pretpostavkom da iz njega imate što naučiti. Pritom odvojite svoja osobna mišljenja i ne namećite ih.
Ako vas nešto zanima, otvoreno pitajte. Postavite pitanja koja će odgovoriti na to tko je, što, kako, kada i zašto učinio. Također, prepustite se tijeku razgovora. Padat će vam na pamet različite misli, no ne posvećujte im se tako da vas ometaju u razgovoru.
Ako nešto ne znate, recite to. Nemojte se pretvarati da znate o čemu je riječ. Istovremeno, ne uspoređujte svoja iskustva sa iskustvima sugovornika. Ako govore o tome da su izgubili člana obitelji, nemojte početi govoriti o svojem sličnom iskustvu. Što god misli, to nije isto.
Također, pokušajte se ne ponavljati jer to usporava razgovor i dosadno je. Čak i ako nešto želite istaknuti, nemojte istu misao neprestano preoblikovati i izgovarati je umotanu u drugačiji celofan. Prepričavajući nešto, klonite se beskrajnog opisivanja detalja. Oni u razgovoru nisu važni.
Najvažnija vještina koju morate razviti je vještina slušanja. Postoji razlog zašto prosječan čovjek može izgovoriti 225 riječi u minuti, ali može ih čuti oko 500 u u istom vremenu. I na kraju, budite kratki. U vašem izlaganju budite kratki i slušajte druge ljude.