Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: U trenucima teške boli otkrit ćete koliko ste jaki i kako dalje
Mjere socijalne distance dovest će do toga da će cijena avionskih karata narasti između 43 i 54 posto, upozorila je Međunarodna udruga za zračni promet (IATA).
Iz udruge su poručili i da 'nikako ne podržavaju mjere društvenog distanciranja s kojima bi sjedala u sredini u zrakoplovima morala biti prazna, da bi razmak među putnicima bio metar i pol. Umjesto toga predlažu da putnici na licu nose neku vrstu pokrivala (kao što su npr. marame), a članovi posade nose medicinske maske.
POGLEDAJTE VIDEO s putnicima koji su 09. ožujka letjeli iz Zagreba u Tursku i razvili simptome COVID-19:
U svojoj izjavi IATA kaže da će se zbog dodatnih mjera putnicima i radnicima na aerodromu vjerojatno morati mjeriti temperature, te će se morati isplanirati ukrcaj putnika pri kojem bi kontakt s drugim putnicima i s posadom bio minimalan, ograničiti kretanja unutar kabine za vrijeme leta, a kabine će se čistiti češće i temeljitije.
- Vjerojatno će se brzo uvesti i testiranje na Covid-19, a razmatra se i takozvana 'imunitetna putovnica' koja bi se mogla uvesti kad se i ako se bez sumnje dokaže da oni koji su preboljeli virus ne mogu ponovno razviti simptome bolesti - poručili su.
Iz IATA-e kažu i da je 'rizik od prijenosa virusa u zrakoplovu nizak, čak i bez posebnih mjera', a tvrde i kako to dokazuje let u siječnju iz Kine u Kanadu na kojem je bio putnik sa simptomima Covid-19 i 350 drugih putnika, i nitko se nije od njega zarazio.
- Isti je slučaj sa letom između Kine i SAD-a na kojem je bilo čak 12 putnika s Covid-19 simptomima - napominju iz agencije i kažu kako je neformalno istraživanje IATA-e u kojem je sudjelovalo 18 zrakoplovnih kompanija od siječnja do ožujka 2020. godine otkrilo samo tri slučaja prijenosa virusa Covid-19, a sva tri su bila s putnika na članove posade.
Imali su, kažu, i četiri slučaja gdje su se piloti zarazili od drugih pilota, što je pak moglo biti za vrijeme leta, ali i prije kao i nakon slijetanja.
- Nije bilo slučajeva prijenosa s putnika na putnika - tvrde iz IATA-e i dodaju kako su avioni u ovom slučaju sigurniji od svih drugih oblika prijevoza.
- Covid-19 širi se prvenstveno kapljično; putnici su u avionu okrenuti prema naprijed s ograničenim interakcijama licem u lice, a i sjedala su prepreke i pružaju zaštitu - ističu.
IATA je također naglasila da je u avionima protok zraka u kabinama specifičan i ide od stropa do poda što dodatno smanjuje mogućnost prijenosa i ne pogoduje širenju kapljica kako je to slučaj u drugim zatvorenim prostorima“.
Osim toga, neki su moderniji avioni opremljeni i sustavom filtriranja zraka (HEPA) koji 'vrlo učinkovito čiste zrak od svih čestica pa i virusa i stalno cirkuliraju svježi zrak'.
- Sigurnost putnika i posade je najvažnija. Zrakoplovna industrija surađuje s vladama kako bi ponovno pokrenuli letove čim to bude sigurno kad se to može učiniti sigurno. Dokazi sugeriraju da je rizik od prijenosa na letjelicama mali - rekao je generalni direktor IATA-e Alexandre de Juniac koji kaže i kako 'moraju doći do rješenja u kojem će putnicima biti sigurni i tako se i osjećati, a da istovremeno cijene letenja ostanu pristupačne.
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: U trenucima teške boli otkrit ćete koliko ste jaki i kako dalje
POGLEDAJTE VIDEO Željko Bebek: #ZAJEDNO24SATA: