Dva tabora istraživača - oni koji istražuju inteligenciju i emocionalnu inteligenciju - poprilično su podijeljena oko toga koja od ove dvije vrste inteligencije više utječe na poslovni uspjeh. Štoviše, oni koji vjeruju u važnost inteligencije često su uvjereni u to da je emocionalna inteligencija precijenjena te da se kod uspješnosti na poslu računa samo - inteligencija.
POGLEDAJTE VIDEO: Ljudska inteligencija raste
No, istraživanja koja podupiru važnost emocionalne inteligencije nastavljaju pokazivati da nekognitivne vještine mogu biti jednako važne, ako ne i važnije za uspjeh na radnom mjestu, posebno na učinkovitost lidera od isključivo kognitivnih vještina. I ne samo to, istraživači vjeruju da viši stupanj emocionalne inteligencije može voditi do viših prihoda.
Na primjer, jednom kada se prihvatite posla koji odgovara znanjima koja imate i počnete ga rješavati s ciljem da ojačate svoju ulogu u tvrtki ili dođete do unaprjeđenja, ako morate upravljati timom, a možda i balansirate između političkih interesa, vaš IQ vapit će za tim da se emocionalna inteligencija uključi u proces odlučivanja.
Što razdvaja vođe s EQ-om od onih s IQ-om?
Vodeći znanstvenici emocionalnu inteligenciju definiraju kao sposobnost da 'prepoznamo, razumijemo i upravljamo vlastitim osjećajima te prepoznamo, razumijemo i utječemo na osjećaje drugih'. Ta sposobnost, odnosno nesposobnost, može eliminirati mnoge koji svu važnost pripisuju samo kognitivnim vještinama iz rukovodećih pozicija.
Evo tri stvari koje emocionalno inteligentni vođe rade drugačije i puno bolje u odnosu na ljude koji se vode samo inteligencijom:
1. Svjesni su svojih emocija
Ljudi s visokim stupnjem emocionalne inteligencije razumiju vlastite snage i ograničenja i svjesni su situacija i događaja u svom životu. Tijekom razdoblja frustracije, oni mogu točno odrediti što je uzrok takvih osjećaja i kad su pod pritiskom, jasno mogu procijeniti svoje vrijednosti i osjećaj svrhe, što im omogućuje da budu odlučniji u određivanju pravca djelovanja.
2. Svjesni su osjećaja drugih
Poznavanje vlastitih osjećaja samo je pola uspjeha. Vođe s visokom razinom EQ-a također prepoznaju i poštuju osjećaje drugih. Povezuju se i suosjećaju s članovima svog tima. Oni posvećuju punu pozornost drugoj osobi i odvajaju vrijeme da bi shvatili što i zašto im drugi govore te kako se osjećaju, čime se, zapravo, na smislen način stavljaju u 'tuđe cipele'. Iako možda ne znaju uvijek što netko drugi osjeća, oni mogu prihvatiti emocije te osobe čak i ako ih ne razumiju.
3. Oni reguliraju svoje osjećaje
Vođe koji se samoreguliraju rijetko gube kontrolu, rijetko bezrazložno verbalno napadaju druge ljude i zapravo rijetko donose ishitrene odluke. Kada upravljate (regulirate) svojim osjećajima, vi imate kontrolu nad situacijom, kaže psiholog Daniel Goleman.
- Razumni ljudi, oni koji održavaju kontrolu nad svojim osjećajima, su ljudi koji mogu održavati sigurno, pošteno okruženje. U takvim je postavkama vrlo niska dramatičnost, odnosno napetost, dok je produktivnost vrlo visoka, pa vrhunski radnici žele raditi u takvim organizacijama i nisu ih skloni napustiti - dodaje.
Ukratko, inteligencija je svakako potrebna za uspjeh u vođenju i nikada je ne treba zanemariti, no ako baš želite postati uspješan vođa, te izgraditi tim koji će biti 'naoružan' supermoćima emocionalne inteligencije, počnite raditi na spomenute tri sklonosti, savjetuje, a donosi portal Inc.