To je to što me zanima!

Vlasnica Olivala: Kvalitetna krema stvara se godinama

Zbog čega hrvatska prirodna kozmetika može konkurirati na svjetskom tržištu, otkrila nam je vlasnica uspješnog brenda Olival Vlasta Pojatina
Vidi originalni članak

Na put do statusa jedine tvrtke u cijeloj regiji koja posjeduje Natrue certifikat EU, Olival je krenuo prije 20 godina iz prizemlja obiteljske kuće Vlaste Pojatine. Tih ‘90-ih, ova je diplomirana farmaceutkinja bila dio generacije koja je je stvarala hrvatsko poduzetništvo. Radila je tada u Gradskim ljekarnama i sve je izgledalo da će tako biti do mirovine.

- Ponijele su me te godine, entuzijazam, želja za privatnim poslom. Hobi mi je bila proizvodnja kozmetike za sebe i svoju obitelj pa sam pokrenula tvrtku. Prvih godinu dana sam se selila, bila sam i u prizemlju obiteljske kuće, ali i na drugom katu, u stanu svoje svekrve. Vidjela sam da se proizvodi prodaju, da dolaze i nove narudžbe, pa sam dala otkaz u Ljekarnama, iznajmila prostor i kupila prvu miješalicu - prisjeća se Vlasta Pojatina. 

Najponosnija sam na našu liniju za lice na bazi smilja za koju nisam pročitala niti čula i jedan negativan komentar, kaže Vlasta 

Kad je počinjala, njezini su roditelji u Požegi sadili neven, sušili ga, a Vlasta radila kreme. Poslije ih je, smije se danas, poštedjela sadnje ljekovitog bilja i našla proizvođače. Njezin prvi proizvod bilo je ulje za masažu tijela namijenjeno kozmetičkim salonima. 

- Bilo je na bazi maslinova ulja i po njemu sam nazvala tvrtku. Nakon toga došla su ulja za kosu, kojih tada nije bilo na našem tržištu. Čičkovo ulje, avokadovo i orahovo ulje bili su među našim prvim proizvodima. Intenzivna krema za ispucana stopala također je među mojim prvim proizvodima. Počela sam sama. Nakon godinu dana zaposlila sam jednu farmaceutsku tehničarku, potom i drugu. Prve dvije tri godine bilo nas je troje, a danas nas je 17 - govori Vlasta. 

Olival je među prvima počeo s proizvodnjom ulja za kosu kojih tada nije bilo na hrvatskom tržištu  

Od prvog proizvoda do danas Olival ima 69 registriranih proizvoda i još 50-tak koje radi za druge brendove. Njihovi proizvodi prodaju se i izvan granica Hrvatske. Prije tri godine otvorili su tržište Bosne i Hercegovine s cijelim asortimanom. Rusiju su 2012. osvojili  olovkom za oštećene nokte. Od lani su njihove kreme na policama Slovenije, a ovih tjedana ulaze i u Makedoniju. Nakon toga kreću u Europu.

- To je maksimum što u ovim uvjetima možemo napraviti. Još imamo relativno mali prostor za proizvodnju i punjenje, pucamo po šavovima od posla i narudžbi. U 20 godina postojanja dobro smo opremili proizvodnju: kvalitetnim miješalicama i punilicama, a imamo i veliko iskustvo u stvaranju dobrih formulacija. Širit ćemo se, naravno, i dalje pokušavati otvarati nova tržišta – kaže Vlasta. 

Priznaje da nerijetko koristi i kreme drugih proizvođača, ali isključivo iz profesionalnih razloga. Kad ih ne bi isprobala, ne bi ih, kaže, mogla usporediti sa svojim proizvodima. Najponosnija je na liniju krema za lice na bazi smilja. - Deset godina nismo proizvodili ništa za lice. Dugo sam radila i osmišljavala tu liniju jer sam htjela da bude savršena. Na blogovima, forumima... te tri kreme za lice nemaju nijedan negativan komentar. Za tu smo liniju 2013. dobili najrigorozniji certifikat za prirodnu kozmetiku - Natrue certifikat EU. Kriteriji su mu vrlo visoki jer osim same kvalitete proizvoda on jamči i proces vođenja kompanije, zbrinjavanje otpada, brigu o okolišu - govori.

Njezina tvrtka na Facebooku ima 35.000 fanova, što je, smatra, mnogo za obiteljsku tvrtku. Nastoje biti u kontaktu s kupcima, slušaju njihova mišljenja, želje. Kad izlaze s novim proizvodom, važno im je mišljenje klijenata. Zato im ponude dvije, tri varijante, a oni fanovi odluče, primjerice, o dizajnu. Nerijetko  među fanovima odaberu njih desetak pa im ponude kreme prije nego se pojave na policama. U dva desetljeća komunikacije s kupcima Vlasta čuva i neka pisma. Nakon početnog poduzetničkog uzleta, tijekom 20 godina mnogi su proizvođači kozmetike bili prisiljeni staviti ključ u bravu. Vlasta Pojatina svako malo zaposli nove ljude ali ide korak po korak. Njezina definicija uspjeha je vrlo jednostavna.

– Stvorili smo brend tako što smo nudili kvalitetne proizvode koje i sami koristimo. Tek kad sam ja zadovoljna, ponudim ljudima da kupe proizvod. Važnije od svega je da nam se kupac vrati. I to radi svog zadovoljstva, a ne zato što je pročitao neku vrišteću reklamu. Recept uspjeha je iskrenost proizvođača prema kupcu. Na deklaraciji stoji ono što doista jest u proizvodu. Važan je i omjer kvalitete i cijene, kvaliteta mora biti visoka, a cijena povoljna. To je jedina definicija, ključ uspjeha. Vodimo brigu i o vremenu u kojemu živimo. Što bismo imali od toga da ‘lupimo’ neku visoku cijenu? Samo bismo plaćali skupo mjesto na polici. Ovako, uz manju zaradu, nakon što netko kupi našu kremu kaže: ‘To je Olival, odlična im je krema, probat ću i drugu’ - govori. 

Kad sam počinjala, moji su roditelji u Požegi sadili neven, sušili ga, a ja sam sama radila kreme. Išla sam korak po korak, nikad preko svojih mogućnosti  

Na njezinu putu do uspjeha najteže su joj padali pregovori s velikim kupcima. Bilo je, kaže, teških godina kada više nije znala kako se boriti s trgovačkim lancima. Tada se njezin sin Marijan vratio iz Amerike gdje je završio studij kemije, uključio se u posao i značajno pomogao napretku Olivala.

- Njegov mi je povratak došao kao lijek na ranu. Vratio se pun energije i s kolegom Darijom preuzeo nabavu i prodaju. Tih pet, šest godina, od kako njih dvojica rade kao tim i Olivalu je mnogo bolje - ponosno će Vlasta.  Obiteljski posao podrazumijeva rad od jutra do mraka, no sinovim ulaskom u Olival i Vlasta je malo odahnula. 

- Imam lijep obiteljski život, šestero unuka i ni u jednom trenutku nije mi dosadno. Volim putovati. Moj suprug Boro je biker pa sam i ja bikerica. Sjedim odostraga i tresem se. Ove godine smo bili u Maroku obišli ga uzduž i poprijeko, a lani na Siciliji. Nemamo vikendicu, nismo gradili dvore, ali volimo sjesti na motor i otići izvan Zagreba - za kraj priznaje Vlasta.

Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake srijede besplatno ekskluzivno uz 24sata!

Idi na 24sata

Komentari 1

  • user_320725 02.06.2014.

    Sve ok, ali ovo ispada kao plaćeni reklamni materijal, ili mi se samo čini zato što je 1:35 ;)

Komentiraj...
Vidi sve komentare