Ljudi se više koncentriraju na ono što će reći, nego na ono što čuju i zato slabije pamte imena. Naročito u nekoliko sekundi upoznavanja gdje ime ulazi u kratkoročnu memoriju, ali ne dolazi do dugoročne. Memorija funkcionira putem asocijacija, a svaki dio povezan je s nekim drugim. Pri pamćenju imena to je vrlo lako iskoristiti, stoga odmah nakon što čujete nečije ime povežite ga s nekom asocijacijom. Ono što vam prvo padne na pamet najčešće je asocijacija koja se najbolje pamti. Sugovornik može imati smiješnu kravatu, zube, brkove ili se jednako zove kao i vaša prijateljica. Sljedeći korak je vizualiziranje sugovornika zajedno s 'pričvršćenom’ asocijacijom, jer lakše se pamti ono što si predstavljamo i vizualno i verbalno. Svi ovi koraci u mislima traju samo sekundu dvije, a važno je znati da što je asocijacija smješnija, lakše će se upamtiti, a usput vas može i dobro zabaviti.
Uz koncentraciju i svjestan napor, ime je lako upamtiti
Pri upoznavanju često nema vremena za stvaranje maštovitih asocijacija, naročito ako se upoznajete s više ljudi. Tada je dobro usporiti s razgovorom, a nakon što čujete ime, koncentrirajte se da ga upamtite, gledajte sugovornika u lice, a ime zatim u u kratkoj replici obavezno ponovite: “Drago mi je što sam te upoznala, Ivane”. Ako je moguće, ime koje želite upamtiti ponovite barem tri puta, pri upoznavanju, u razgovoru i prilikom rastanka od sugovornika. Na kraju je dobro i tijekom sljedeća dva dana ime ponoviti jer se 80 posto novih informacija gubi u roku od 48 sati. U suprotnom one se upisuju u dugoročnu memoriju koja je mnogo trajnija. Pamćenje imena, naročito u poslovnoj komunikaciji stvara kod sugovornika više povjerenja i sigurnosti u odnos.
Važno je i kako zvuči
“Kako se ono zoveš”, zvuči nepristojno i grubo stoga je bolje: “Oprosti, ali zaboravio sam ti ime, možeš li mi ga ponoviti?”. Izgovorena s prikladnom intonacijom, ovakva rečenica pokazuje iskren interes prema sugovorniku
Neobično se lako pamti
Asocijacija povezana s imenom može se vrlo lako i 'pojačati’. Kravata sugovornika može postati puno veća, može dobiti živopisne boje, a ako se pokrene, čovjek kojeg želite upoznati može vrlo lako i poletjeti.