Bilo koji spor koji proizlazi iz osigurateljnih i odštetnih odnosa može se pokušati riješiti mirenjem, kaže Nives Grgurić.
Voditeljica je Centra za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje (HUO). Postupak mirenja kod njih je besplatan. U tom postupku na jednoj strani je društvo za osiguranje, na drugoj najčešće potrošač, a ponekad i tvrtka.
POGLEDAJTE VIDEO o znojenju:
- Ako potrošač nije zadovoljan rješenjem iz svog odštetnog zahtjeva, može podnijeti pritužbu društvu za osiguranje, a ako ni time nije zadovoljan, može se obratiti Centru za mirenje - govori Grgurić.
Sporovi mogu biti vezani uz sve vrste osiguranja, na primjer obvezno i kasko osiguranje auta, osiguranje imovine, životno...
- Potrošač može biti, primjerice, nezadovoljan iznosom naknade štete ili načinom rješavanja pitanja osnovanosti odštetnog zahtjeva. Npr., u prometnoj nesreći je jedan vozač vozio prebrzo, a drugi mu je oduzeo prednost. Društvo za osiguranje zaključi da je odgovornost za nesreću podijeljena i dodijeli mu 50 posto odštete. No vozač smatra da je njegova odgovornost za nesreću samo 20 posto i zahtijeva veći iznos naknade štete. U postupku mirenja taj vozač i osiguratelj drugog vozača pokušavaju uz stručnu pomoć izmiritelja postići sporazumno rješenje spora - pojasnila je Nives Grgurić.
Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje počeo je raditi u ožujku 2007.
- U više od 70 posto postupaka mirenja stranke uspiju riješiti spor nagodbom uglavnom već pri prvom susretu. Izmiritelj sa strankama nastoji pronaći obostrano zadovoljavajuće rješenje, a konačna odluka je na strankama. Prema potrebi, može se provesti i vještačenje. Za razliku od sudskog postupka koji je strogo formalan i može trajati godinama, postupak mirenja je neformalan i brz - pojasnila je Nives Grgurić.
Imali su i slučajeva da su se stranke na prvom sastanku mirenja dogovorile, a prije toga se godinama vodio sudski postupak.
Da bi mirenje počelo, treba podnijeti prijedlog za provođenje postupka Centru. Može se poslati e-mailom ili ispuniti online na internet-stranici Hrvatskog ureda za osiguranje. Obavijestit će suprotnu stranu koja mora odgovoriti pristaje li na mirenje. Mirenje je dobrovoljno, a sve troškove snosi društvo za osiguranje, pa je za osiguranike i oštećene osobe besplatno. Stranke više ne moraju nikamo ići jer mirenje može biti online. U postupku nema presude, sve je dogovor, a nagodba je ujedno i ovršna isprava pa je izjednačena s presudom.