Ljudi traže staro ne samo radi toga što ne žele hraniti modnu industriju koja ima loš efekt na okoliš, već su ujedno u potrazi za nečim posebnim, vintage, jedinstvenim.
Nedavno je mega kompanija Kering, vlasnik mnogih prestižnih brendova kao što su Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga i Alexander McQueen, podržala online shop Vestiaire Collective s oko 120 milijuna kuna.
POGLEDAJTE VIDEO: Novu odjeću prije nošenja treba oprati
Na tom sajtu ljudi mogu pronaći vintage stvari s potpisom, a popularnost je stekao tijekom prošle godine.
- Uskoro će se postotak vintage odjeće te modnih dodataka povećati u ormaru, danas je oko 21%, globalno gledano, no doći će do oko 27% - predviđa Sarah Willersdorf iz kompanije Boston Consulting Group, piše WWD.
Duže vrijeme dio modne publike smatrao je kako je stara odjeća prljava i za baciti.
- Ta perspektiva se mijenja, sada ljudi staro i vintage vide kao moderne komade, često ekskluzivne, a ne više kao nešto tuđe - komentirala je Elizabeth Gross, koja se bavi preprodajom vintage stvari već 20 godina.
Svjetska modna scena i dalje će vjerojatno proizvoditi velike količine robe, ali ova tendencija barem će smanjiti udio odjeće koju bacamo, a i stav se mijenja - bolje kupiti manje, ali kvalitetno.