To je to što me zanima!

Vidi se na kilometar: 5 znakova da imate vrlo nesposobnog šefa

Najvažniji znakovi da imate lošeg šefa su stalno zivkanje izvan radnog vremena, ili sklonost da se sakriju u svoj ured kad se na vidiku pojave problemi...
Vidi originalni članak

Ako radite u kolektivu, vjerojatno znate da niste jedini koji misle kako bi neke situacije bolje riješili od "nesposobnog šefa". Voditi tim ljudi ma koliko god on bio mali, nije lako, i to se uči. Međutim, neki ljudi tu funkciju jednostavno neće obavljati kako treba, ili će im trebati dugo vremena da se "ufuraju". 

Istraživanja u SAD-u pokazuju da se tek jedna trećina radne snage osjeća u potpunosti angažirana u svojim poslovima. Podaci govore da 17 posto ljudi napušta posao zbog (lošeg) upravljanja ili općeg radnog okruženja. Zapravo, prema Jamesu K. Harteru s Gallupova instituta, ljudi u 75 posto slučajeva odustaju od posla zbog stvari na koje utječu njihovi menadžeri. 

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Ovo je pet znakova lošeg menadžera, ali i načini kako će se spriječiti da zaposlenici odlaze. 

1. Neiskusni su, odsutni, ili oboje

Ako je vašem šefu ovo prva visoka pozicija i nema prethodnog menadžerskog iskustva, to naravno utječe na način kako upravlja ljudima ispod sebe. Prepoznat ćete ga po tome što smanjuje komunikaciju s timom i povlači se u svoj ured. Rješenje?

Da bi se borio sa strahom od odgovornosti, vaš menadžer treba biti otvoren za povratne informacije te zadržati otvorene komunikacijske linije. Moraju biti lako dostupni da čuju što mogu bolje jer bez konstruktivne kritike neće se poboljšati. 

2. Ne poštuju vaše vrijeme, možda zato što im nedostaje povjerenja

Ako su nadređeni loši prema podređenima, njihov učinak past će trostruko, istaknuo je profesor sa Sveučilišta Stanford Bob Sutton u svojoj knjizi The Asshole Survival Guide.

To je zato što nepoštovanje udara prvo na motivaciju zaposlenika. Ako vaš šef ne poštuje vaše slobodno vrijeme nakon radnog vremena, vikendom ili na odmoru, vjerojatno ćete se osjećati neinspirativno i frustrirano. Također će vam se stvoriti nepovjerenje da nikad nećete dovršiti taj posao.

Rješenje? Šefovi pod hitno moraju uvesti pravila kada niste na poslu. Na taj će vam način iskazati poštovanje. 

3. Nedovoljno slušaju

POBOLJŠAJTE PAMĆENJE 'Zaboravio sam' su 'najskuplje' riječi koje ćete ikad reći šefu...

Možda vaš šef puno govori, ali vrlo malo sluša. Dva su razloga za to - zato što ih nije briga ili nemaju vremena za dvosmjerni razgovor. No učinkovita komunikacija znači biti u stanju artikulirati svoje potrebe, a također i saslušati potrebe drugih. Menadžer koji to ne može učiniti je neučinkovit komunikator, a samim tim i slab vođa.

Rješenje? Šefovi moraju vježbati aktivno slušanje. Ako je vremena za pravi 'brainstorming' malo, u tome im mogu pomoći upitnici koje će podijeliti zaposlenicima, kako bi dobio povratne informacije. 

4. Specijalnost im je "metenje (važnih) stvari pod tepih"

Loši menadžeri uvijek nešto "muljaju" i skrivaju i nisu iskreni kad su u pitanju važne informacije koje mogu utjecati na njihove zaposlenike. U desetogodišnjoj longitudinalnoj studiji 3100 muškaraca, istraživači su otkrili da se rizik zaposlenika od angine, srčanog udara, čak smrti, povećao usporedno s radom za šefove koji strašno kontroliraju i uskraćuju informacije.

Rješenje? Da bi se borili protiv toga, menadžeri moraju uložiti veći napor u razmjeni važnih informacija i održavanju transparentnosti sa svojim zaposlenicima. Naravno, ne moraju svi znati sve, ali važno je da zaposlenici budu u tijeku sa stvarima koje ih se tiču.

5. Uzimaju zasluge za sebe

Najgore što šef može napraviti je pripisivanje zasluga sebi za rad jednog od svojih zaposlenika. U stvari, 63 posto ispitanika u jednoj se anketi složilo da je to nešto zbog čega bi razmotrili da ponude otkaz. Čak 71 posto žena požalilo se da je to najgori način na koji se šef može ponašati.

To je vjerojatno jer one vjerojatno neće preuzeti zasluge za svoju ulogu u grupnom radu u mješovitom radnom okruženju, osim ako  njihovim ulogama to već nije pripisano.

Rješenje? Menadžeri se svakako moraju potruditi priznati zaposlenicima zasluge za njihov rad jer se u protivnom stvara toksična atmosfera, a nakupljeno nezadovoljstvo može eskalirati nenadanim odlascima.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

 

Idi na 24sata

Komentari 7

  • Dr.Gonzo. 06.03.2020.

    Po Rvatima, pogotovo ovima sto rade u sektoru srednje strucne spreme, niti jedan sef ili poslovoda nisu dobri. To je endemska vrsta I svaki od njih zeli samo najgore svojim zaposlenicima. Nitko od njih nista ne zna, svi su kupili diplome I uhljebarili se, a ovi jadnici sto automatizirano rintaju, oni su uvijek u pravu, treba im dati sto vecu placu. Da je bilo srece I oni bi zavrsili fakultete, jer su inace iznadprosjecno inteligentni, samo nisu imali srece... Uvijek se dobrano nasmijem na takve I slicne komentare.

  • 06.03.2020.

    loša ili nikakva komunikacija..loša organizacija.,njihova mora biti zadnja i kad nisu u pravu,, ..dalo bi se toga još nabrojiti.

Komentiraj...
Vidi sve komentare