Nije riječ o kontakt broju ili adresi, prijateljima ili lokaciji - već o zdravstvenom stanju. Naime, u novom su istraživanju, koje je tek objavio medicinski časopis PLOS One, stručnjaci su, promatrajući niz Facebook profila, došli zaključka da prema objavljenom sadržaju korisnicima mogu dijagnosticirati čak dvadeset i jednu bolest.
Promatrajući promjene u boji kože, stanje kože i kose općenito, ali i ponašanje svakog pojedinog korisnika, te sadržaje njihovih objava, liječnici su im uspješno dijagnosticirali stanja poput rane trudnoće, kožne probleme, ali i cijeli niz mentalnih poremećaja, uključujući anksioznost, depresiju i nekoliko vrsta psihoze.
Najveću su točnost ostvarili u dijagnosticiranju dijabetesa
- Ponašanje korisnika, njihovi karakteri i mentalna stanja odražavaju se i na društvenim mrežama, i mogu točno pokazati kakvo je čije stanje - tvrde voditelji ovog istraživanja kojima bi ipak problem mogla stvoriti politika 'zaštite privatnosti' koje se drži Facebook.
Za svoje su istraživanje naime promatrali preko 940.000 objava od 999 korisnika. Proučavalo se sve - od ključnih pojmova, poput "piće" i "alkohol" koji su se vezivali automatski uz naviku pretjerane konzumacije alkohola, do načina na koji su poruke pisane, prenosi CNN.