Čini se da su vjenčanja postala sve veća, raskošnija i luksuznija unatoč krizi. A promjene na tržištu utjecale su i na hrvatske dizajnere koji su shvatili gdje je izvor zarade. Zato su odlučili ugrabiti dio kolača te dio ponude usmjeriti na vjenčanice.
Ponukani vodiljom - gdje ima potražnje, ima i ponude - dizajneri su odlučili zadovoljiti želje i najzahtjevnijih klijentica - mladenki. Velik broj njih i prije je izrađivao vjenčanice “izvan modnih pista” jer su klijentice to tražile. Bilo je samo pitanje vremena kad će najveći izvor zarade predstaviti kroz službene kolekcije.
Moje klijentice traže duge večernje haljine koje se mogu nositi i za drugu priliku nakon vjenčanja, Martina Felja
Nikica Ivančević i Vjeko Franetović, koji stoje iza dizajnerskog brenda eNVy room, među prvima su prepoznali novi trend. Posljednjih nekoliko sezona vjenčanicama se okrenuo i Ivan Alduk, a otprije su mnoge mladenke na vjenčanjima blistale u haljinama s potpisom Matije Vuice, Ivice Skoke, Borisa Pavlina te Linee Exclusive.
- Znate vrijeme kada se dogodilo da nema pekarnica po gradu, pa se otvori prva, a onda niču kao gljive poslije kiše? Ovdje je ista stvar. Ponuda vjenčanica je do prije nekoliko godina gotovo isključivo išla putem salona koji su radili najam, a jako malo nas je šivalo po mjeri. Kada tržište pokaže potražnju za proizvodom, gospodarski je logično očekivati i rast ponude - ističu Nikica i Vjeko.
Prvi put na modnoj pisti ove sezone vjenčanice su predstavile dizajnerice Martina Felja te Đurđica Vorkapić i njezin brend Hippy Garden. Ni potonja ne zanemaruje promjene na modnom tržištu te velik okret koji su dizajneri napravili prema vjenčanjima.
- Jednostavan je razlog jer nema baš nikakve razlike u tome koliko vremena posvetiš izradi jedne svečane haljine i vremenske potrebe za izradu vjenčanice. Međutim, u Hrvatskoj su rijetke prigode da odjenete jako svečanu haljinu. Nažalost, ispada da je jedina svečanost zapravo vjenčanje - komentira dizajnerica.
Hrvatice posljednjih sezona mijenjaju svoje želje i viziju vlastita vjenčanja. Za istu, ako ne i pristupačniju, cijenu moguće je dobiti “custom made” vjenčanicu koju kupujete, a ne unajmljujete. Dizajneri ističu kako su prije dvije godine mladenke kupovale uske modele, prošle godine su hit bile krinoline, a danas romantične i lepršave vjenčanice.
Nema sumnje da se svaka industrija mora prilagoditi vremenu u kojem stvara, a dizajneri nisu izuzetak. Vjenčanice su se pokazale kao savršena prodajna niša.
Raskošne dizajnerske vjenčanice oko 10.000 kn
Najčešća cijena vjenčanica, npr. eNVy rooma, između je 6490 i 7490 kn, a raskošniji modeli stoje do 9490 kn. Popust od deset posto dobiva se i na gotovinsko plaćanje.