To je to što me zanima!

Umjetna inteligencija ulazi u modni dizajn: Eksperimentalni projekti otkrivaju zanimljivosti

Programi koji preuzimaju tržište s lakoćom generiraju modne kreacije i odjevne predmete koji na zaslonima djeluju uvjerljivo te donose novi 'sloj' naše stilske realnosti
Vidi originalni članak

Tijekom proteklih nekoliko mjeseci tehnologija umjetne inteligencije osvojila je svijet, rast popularnosti vidimo na svim društvenim mrežama. Naime, mogućnosti nam se za sada čine neograničenima, stoga su mnogi oduševljeni, isprobavaju što se tu sve može - od dizajnera do onih koji tek žele ukrasiti vlastitu fotografiju.

Od AI generiranih autoportreta, do ChatGPT-a, AI Image i Art Generators, mnogi od ovih programa polako preuzimaju tržište. Unutar sfere modne industrije, šire istraživanje ove teme nedavno je počelo rasti eksponencijalnom brzinom.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Naime, prijavljeno je da je globalno tržište za umjetnu inteligenciju u modnom sektoru 2018. iznosilo 260 milijuna eura, a predviđa se da će do 2027. porasti na 4,1 milijarde dolara.

Posljednjih par mjeseci vidimo na našim profilima i feedovima sve više sadržaja koje naši prijatelji, ali i brendovi koje pratimo, generiraju uz pomoć neke od spomenutih aplikacija i programa.

BISTE LI IH NOSILI? Modni kolektiv iz Brooklyna je napravio čizme koje nosi Astro Boy, ali u veličini za ljude

To uključuje širok raspon slika, ali i modne editorijale, trendove, suradnje i općenito vizualne eksperimente generirane umjetnom inteligencijom.

Nedavno je pažnju privukla uspješna suradnja dizajnerice Simone Rocha i brenda Nike. Projekt je napravila kompanija @ai_clothingdaili te postala viralna ne samo zato što se radilo o partnerstvu koje će se vjerojatno dogoditi u stvarnom životu, već i jer su ideje bile impresivne.

Drugi noviji slučaj bilo je Tiffanyjeva tenisica za Nike. Prije lansiranja pravog dizajna, nekolicina AI umjetnika na Twitteru je objavio ideje, no taj posao nije bio dogovoren s Nikeom. Na koncu, kad je prava Nike & Tiffany tenisica izašla u prodaju, mnogi su bili razočarani jer im se više svidio dizajn umjetne inteligencije.

Ova dva slučaja otvaraju pitanja, od toga da se ljudima više sviđa dizajn umjetne inteligencije do toga je li etično da se dizajneri služe AI idejama te ih plasiraju kao svoje.

DANAS JE HIT 'Beanie' kapa nasljednica je nekadašnjeg pokrivala za glavu izrađenog od - kože medvjeda

Mnogima se sviđa to što je moguće napraviti dizajn bez nekog posebnog znanja, odnosno mnogi ovo vide kao način zaobilaženja pravih dizajnera. Zato se mnogima umjetna inteligencija čini kao prečac do zadovoljavajućeg dizajna.

Brojni ujedno tvrde da alati generirani umjetnom inteligencijom potiču ljude da budu kreativniji, a u slučaju kada vizualne reference nisu dostupne ili ne postoje, mogu se koristiti za zamišljanje onoga što je u umu dizajnera, pomažući im u procesu s učinkovitošću.

Postoji bojazan od zamjene ljudskog rada ovakvim i sličnim programima, no nekoliko je istraživanja otkrilo da je ljudski dizajn i dalje u prednosti te je jedinstven i originalan, piše nss.

Rasprava o protivljenju umjetnoj inteligenciji u modi jednako je zabrinjavajuća jer govori o pitanjima autorskih prava, originalnosti i autentičnosti.

Iako se modna industrija stalno razvija, također je snažno ukorijenjena u tradiciji. Priče o Isseyju Miyakeu koji je izradio svoju prvu haljinu bez šavova ili Alexanderu McQueenu koji je napravio neke od svojih najvećih kolekcija od nule nadahnuvši se svakodnevnim ljudima, neka su od najvećih blaga industrije. Velika je vrijednost originalnosti kao djela i posjedovanja sposobnosti i vještine da se iz ničega stvori čitav svijet. AI tehnologija predstavlja suprotnost od ovoga, mnogi je vide kao prečac prema kreativnosti.

Umjetna tehnologija je neizbježan dio modne budućnosti pa ćemo morati naučiti živjeti i raditi s time. Niz je tu prednosti, no ne treba zaboraviti na tradicionalne obrtnike te vještine dizajnera koji potpisuju vrijedna modna djela.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare