To je to što me zanima!

'Tržište traži kvalitetan ručni rad pa sami završite proizvode’

Startale su od nule -ušteđevinu smo uložile u tvrtku u kojoj ćemo proizvode razvijati od ideje do prodaje, kažu Ivica i Rijana, autorice brenda Nohaa
Vidi originalni članak

Dolazimo s makarske rivijere, Ivica je iz Podgore a ja iz Makarske. Iako se poznajemo od srednje škole, tek smo se nakon dolaska u Zagreb počele intenzivnije družiti, nakon što smo obje upisale Grafički fakultet, priča Rijana Hadžić kako je s prijateljicom Ivicom Nolom počela lijepu poduzetničku priču i nastavlja: 

- Osim toga, veže nas i to što smo obje oduvijek zainteresirane za modu te smo tako uvijek nešto dizajnirale i izrađivale. Na fakultetu smo shvatile da imamo iste interese te da imamo jednaku viziju budućnosti. Projekt koji je organizirao časopis Cosmopolitan u suradnji s parfemima Naomi Campbell bio je idealna odskočna daska. U to vrijeme bilo je vrlo malo projekata na kojima mladi mogu pokazati svoje radove, stoga je to bila sjajna prilika da se prijavimo i predstavimo svoje ideje. 

- Dizajniramo i izrađujemo odjeću i modne dodatke od malih nogu, pa nam nije trebalo puno da shvatimo kako je to nešto čime se želimo baviti. Nakon što je potražnja za našim proizvodima porasla, a upiti postali svakodnevni, odlučile smo osnovati tvrtku u kojoj ćemo svoj proizvod razvijati kroz sve faze, od ideje do prodaje. Nakon završenog fakulteta, od ušteđevine, otvorile smo tvrtku - dodaje. 

- Slično kao i poduzetnici koji posao počinju iz garaža, mi smo svoju priču počele jednostavnim kućnim mašinama koje smo dobile u nasljeđe - nastavlja Rijana. 

- Kako širimo poslovanje, tako i sve više ulažemo u opremu, pa sad radimo na profesionalnim šivaćim mašinama, koje trenutačno zadovoljavaju potrebe. No planiramo još ulaganja kroz poticajna sredstva koja su nam na raspolaganju - priča Ivica Nola. Moto kojeg se drže pri kreiranju i izradi odjeće, torbica i modnih detalja je: “Budi posebna, nosi Nohaa”, što, kako kažu djevojke, znači da žele napraviti komad koji će se uklopiti u svačiji stil, a ujedno podići cijelu kombinaciju. 

- U našem asortimanu, osim torbica, mogu se naći i razni komadi odjeće poput turbana, kardigana, suknji, ali i modnih dodataka, poput narukvica i broševa. Najtraženije su ipak torbe jer toga ženama nikada dosta, što i same znamo. U ponudi imamo različite modele za različite prilike, a ono što ih odlikuje su kvaliteta i ručni rad - priča Ivica. S obzirom na to da su obje dizajnerice, dodaje, često se dogodi da im ideja za novu torbu padne na pamet dok su, primjerice, u kupnji. 

 - Jednostavno je zapišemo ili skiciramo na komad papira, zovemo jedna drugu i jurimo kući da vidimo kako će izgledati - pričaju mlade poduzetnice o žaru stvaranja. Kako sve rade ručno i svaka je torba unikat, trenutačno je rok za izradu torbe oko deset tjedana. 

- Ponekad, s obzirom na sezonu, znamo angažirati provjerene krojačke salone kako bi nam pomogli u nekim procesima, no i u tom slučaju sve torbe završavamo isključivo mi. Budući da planiramo širiti i asortiman i ponudu, intenzivno razmišljamo o zapošljavanju osoba koje će, osim što će biti kompetentne, dijeliti našu viziju - iskrene su Nohice.

- Iako smo relativno mlade poduzetnice, planiramo širenje posla. Najvažnije nam je da radimo posao koji volimo i od toga živimo. Ideja nam ne manjka, no vrijeme nam je sad najdragocjeniji faktor. Trenutačno smo, uz dnevni posao, okupirane otvaranjem izložbenog prostora, takozvanog showrooma, u kojem bismo mogle primiti klijente koji bi tako mogli razgledati naše proizvode - kažu djevojke. 

Iako je puno papirologije, uspjeh nas tjera naprijed

U Hrvatskoj je vrlo teško pokrenuti vlastiti posao, kažu naše sugovornice. 

- Prije svega teško je izboriti se sa svom papirologijom da bi se tvrtka uopće osnovala. Potom je teško doći do prve zarade jer postoji jako puno davanja i obveza prema državi. Unatoč tome, smatramo da treba pokušati jer ako ne probaš, onda nikad ne znaš što je moglo biti - dodaju. Kako je poduzetnička klima u Hrvatskoj poprilično negativna, potrebno je uložiti maksimum. 

- Uspjeh ne dolazi preko noći, ali nakon što vidite prve rezultate, shvatite da se sav trud isplati i to vas samo tjera dalje - kažu Ivica i Rijana. 

Korisnice su nam najbolji marketing

Budući da je tvrtka još relativno mala, brend Nohaa trenutačno nema izdatke za marketing i prodaju.

- Oglašavamo i prodajemo isključivo putem društvenih mreža Facebooka i Instagrama, dok su nam zapravo najbolja reklama fotografije cura s torbama koje nam šalju nakon što im paket stigne na adresu. Na društvenim mrežama redovito objavljujemo djevojke diljem svijeta s, kako ih od milja zovemo, nohicama. Potvrda našeg uspjeha su i poznate javne osobe koje rado nose naš dizajn, kao npr. Marijana Batinić, Olja Vori, Katarina Baban, Nataša Janjić, Andrea Andrassy, Anita Lovren - pričaju djevojke. 

Idi na 24sata

Komentari 4

  • dušana 29.06.2016.

    ma to nevalja ništa, umene su sve torbe luj vuton i birkin od nekih janjevaca ali vala valjaju svake lipe :)

  • funky_boy 28.06.2016.

    ...samo me zaintrigirala zadnja rečenica članka..."" poslije završenog fakulteta od svoje ušteđevine otvorile smo firmu ""...mora da su lupale pluseve i minuse na 24 h , drugog načina zarade ne vidim....;-))))

Komentiraj...
Vidi sve komentare