Scena originala je unosna, no za njome nije daleko ni scena lažnjaka, ako je suditi prema izvješću europske institucije koja 'pazi' na autorsko vlasništvo Unije. Među najtraženijim artiklima što se tiče lažnjaka su tenisice, otkriva Entrupy, napredna usluga provjere autentičnosti, temeljena na umjetnoj inteligenciji. Istovremeno, Ured Europske unije za intelektualno vlasništvo objavljuje zabrinjavajuće podatke - više od pola modne publike kupuje lažnjake te se svijest o važnosti originala očito smanjuje.
Također, podaci su otkrili da tržište krivotvorina cvjeta s inflacijom, a traže se uglavnom popularne marke. Osim u Europi, ova je situacija prisutna i u SAD-u, gdje je kompanija 'State of the Fake' objavila da su među najtraženijim lažnjacima – tenisice.
POGLEDAJTE VIDEO: Brda odbačene odjeće
Analizirajući robu vrijednu više od 540 milijuna dolara, sustav donosi informacije da su streetwear brendovi mnogo traženiji od luksuznih – oko 16% nasuprot 8,3%. To je očito pokretačka snaga tog tržišta, jer je obradom podataka postalo jasno da mladi kupuju fejkove više nego druge dobne skupine, piše nssmag.
U sklopu studije objavljeno je i da je najviše porasla potražnja za Yezzy tenisicama pošto je Adidas prekinuo suradnju s Kanye Westom. Iako su dugo vremena Air Jordan bile daleko na prvom mjestu, no sada im se Yezzy približava upravo radi prestanka suradnje glazbenika i sportske kompanije.
Ovakvi poslovni 'potresi' uglavnom rezultiraju pojačanom potražnjom jer ti brendovi ulaze u sam fokus modne publike, a time i onih koji kupuju lažnjake. Potražnja Yezzyja i Air Jordana sada je na sličnom nivou, a od luksuznih brendova, na fejk sceni vodi Louis Vuitton.
Iako je kontrola originala konkretna, a brendovi pritom čine sve kako bi smanjili prodaju lažnjaka, činjenica je da je ovo tržište vrlo lukrativno i atraktivno te raste iz godine u godinu. Naime, mnogima nije bitno je li original, sve dok je na kreaciji poznato ime. Čak se ne radi ni o kvaliteti, ionako živimo u društvu koje toliko brzo kupuje da se stvari ne stignu izlizati.
I dok je Yezzy pod povećalom modne publike, ni sam Kanye, koji je nedavno dobio otkaz i kod Balenciage, ne miruje.
Naime, glazbenik je u videu koji je objavio jučer, izjavio da je spreman prodavati odjeću i dodatke koje je radio u suradnji s Balenciagom, Adidas i Gap, za samo 20 dolara po komadu. Lokacija je - njegovo skladište u kojemu ima brdo tih stvari, piše nssmag. Naravno da same kompanije nisu u ovoj priči, već samo glazbenik i njegove poslovne ideje te bunt na kakav smo već navikli.