Inzistira li dijete na tome da crta dok uči, nemojte ga sprečavati. Ako je njegov stil učenja dominantno vizualan, to će mu pomoći.
POGLEDAJTE VIDEO:
Različita djeca uče na različite načine. Primjerice, djeca dominantno vizualnog stila najlakše uče gledanjem i čitanjem, dominantno auditivnog stila najlakše slušanjem i govorenjem, a dominantno kinestetičkog stila najlakše dok se kreću te dodirivanjem.
Najučinkovitije su tehnike takozvanog aktivnog učenja. Dijete bi tijekom učenja trebalo sjediti uspravno za stolom, a učenje početi pitanjima o gradivu koja se nalaze na kraju svakog poglavlja u udžbeniku.
Zatim neka izvuče naslove poglavlja iz sadržaja kako bi dobilo uvid u materiju koju ove školske godine treba svladati. Kako bi što lakše zapamtilo, neka tijekom čitanja podvlači ključne riječi i zapisuje kratke bilješke pokraj teksta.
Također, podijeli li cjelinu na manje dijelove, lakše će se koncentrirati i brže pamtiti gradivo. Dok učite s djetetom, možete primijeniti različite stilove pa pratite rezultate. Tako ćete otkriti što mu najbolje odgovara. Kako bi učenje bilo produktivno, probajte u djetetu probuditi interes za gradivom.
Možete mu ispričati neku zgodu iz povijesti koju neće naći u udžbeniku ili mu reći da su se mnogi genijalci mučili s matematikom.
Slušanje i učenje
Djeca čiji je stil učenja dominantno auditivni lakše će učiti i bolje pamtiti gradivo ako tijekom učenja pričaju sa sobom ili roditelju 'objašnjavaju' to što uče. Pomoći će im i recitiranje važnih informacija, korištenje riječi koje ih asociraju na gradivo, no neka ograniče zvukove koji ih ometaju poput upaljenog televizora.
Učenje šetajući po sobi
Djeci kojima je stil učenja dominantno kinestetički pri usvajanju gradiva pomoći će čitanje naglas, ali za razliku od auditivaca, trebali bi prstom prelaziti preko rečenica koje čitaju. Ova će djeca najlakše učiti zapisivanjem te će im pomoći ako najvažnije informacije iz gradiva napišu nekoliko puta.
U učenju im pomaže i podvlačenje važnih informacija u tekstu, a kako bi što bolje upamtili gradivo, trebali bi koristiti tijelo. To mogu učiniti tako da tijekom ponavljanja šetaju po sobi ili neka koriste gestikulaciju rukama tijekom učenja i ponavljanja gradiva.
Čitanje, pamćenje i zapisivanje
Djeca s dominantno vizualnim stilom usvajaju nove informacije čitanjem, promatranjem grafičkih prikaza ili gledanjem demonstracije. Kako bi lakše učili, pomoći će im zapisivanje na kartice, učenje pomoću tablica, mentalnih mapa i sličnih pomagala.
Tijekom učenja slobodno neka crtaju ilustracije, neka zapisuju informacije i neka podvlače ono što smatraju važnim. Ovo će dijete puno naučiti promatranjem, a kad se susretnu s nečim novim, draže im je pročitati upute za korištenje nego slušati objašnjenja.
Zaigrajte kviz i zapamtite
Na male komade papira zapišite pitanje iz gradiva. Na stražnju stranu napišite odgovor. Svako malo izvucite papirić, a neka dijete pokuša odgovoriti na pitanja, bez gledanja na poleđinu papira.
Ako su zaboravili odgovor, ponovite im ga.
Ono što trebaju naučiti neka pročitaju na glas nekoliko puta svakog dana. Osim ponavljanja u pamćenju može pomoći i rima ili zamišljene slike koje vezuju uz pojedine dijelove teksta. Neka budu kreativni i pronađu riječi koje se rimuju s onim što moraju upamtiti ili neka povezuju gradivo sa zamišljenim slikama i sjećanjima.
No kako bi što kvalitetnije učili, objasnite im da 'štrebanje' u zadnji čas ili učenje dok su umorni ili neraspoloženi neće imati previše učinka.
Ne zaboravite na pauzu
Kad dijete završi jedan ili više zadataka, neka se odmori od deset do 15 minuta. Teže dijelove gradiva dijete bi trebalo učiti u razdoblju najveće budnosti jer umor, ali i osjećaji poput gladi, slabe koncentraciju.
Koraci za kvalitetno učenje
Kad krenu učiti, prvo trebaju pročitati gradivo u cjelini. Potom neka ga podijele na odlomke i počnu učiti prvi. Neka čitaju tako dugo dok ne shvate i zapamte sadržaj, a mogu i podcrtavati važne dijelove.
Neka ponove prvi odlomak naglas ili u sebi, a nakon što su ga naučili, treba učiti drugi na isti način. Potom neka ponove prvi i drugi odlomak zajedno. Nakon što su svladali gradivo, neka uzmu pauzu pa nakon 30 minuta ponove što su naučili, bez gledanja u tekst.
Nemojte se smesti
Tijekom učenja mogu se sjetiti obveze koju su smetnuli s uma. Ako im se takvi zadaci ili obveze motaju po glavi, treba ih zapisati na papir i odrediti kada će ih obaviti, a zatim se ponovno posvetiti učenju.