Odnos vremena i prioriteta
Postoji velika šansa da ste sami sebi rekli da nemate vremena obaviti neki zadatak. Ali, ako stanete i razmislite o tome, shvatit ćete da imate dovoljno vremena za sve. Sve ovisi o prioritetima, pa tako i koje zadatke ćete obaviti, a koje nećete.
POGLEDAJTE VIDEO: Organizacija doma
Razumijevanje vaših prioriteta i raspoređivanje potrebnog vremena za obavljanje važnih zadataka stvara solidne vještine upravljanja vremenom. Također vam pomaže organizirati svoj dnevni raspored tako da tijekom dana ostanete na pravom putu.
Pogledajte svoj trenutni popis zadataka i organizirajte ih po važnosti uzimajući u obzir dva čimbenika - vrijednost zadatka i posljedicu ako ga ne obavite. Zatim se uhvatite u koštac sa svojim popisom zadataka tako što ćete svakom zadatku dodijeliti određeno vrijeme koje vam treba da ga obavite.
Svakom zadatku posvetite pažnju i izbjegavajte multitasking
Posvetite se svakom zadatku - na taj način ćete ga riješiti u rekordnom vremenu i nećete morati ništa odgađati. Ograničite potencijalne smetnje, a ako se umorite, napravite pauzu.
Izbjegavajte obavljanje više zadataka odjednom jer vaš mozak nije programiran za rješavanje brojnih zadataka odjednom. Žongliranje s više projekata i prebacivanje između zadataka zahtijevaju da se mozak zaustavi i ponovno fokusira na nešto novo što oduzima vrijeme i koncentraciju.
Može proći i do 15 minuta da se vaš mozak konačno vrati u produktivno stanje. Multitasking vas također dovodi u opasnost da napravite do 50 posto više pogrešaka.
Naučite reći čarobnu riječ 'ne'
Reći 'ne' nije uvijek lako, ali to je način uspostavljanja granica sa sobom i onima oko sebe. Kad vam se pojavi novi zadatak koji može pričekati kasnije ili koji ne možete preuzeti, samo recite 'ne'.
Zatim možete objasniti svoje trenutne prioritete i, ako je potrebno, ponuditi realni rok do kada biste taj zadatak mogli obaviti.
Postoji i sutra
Upravljanje vremenom pomaže vam razumjeti koji su vam prioriteti, a što može pričekati do sutra. Međutim, nemojte zanemariti da je sutra isto ograničeno vrijeme i budite realni u tome što možete stići obaviti, a što ne. Vjerojatno ćete biti jednako zaposleni kao i danas i posvećeni sutrašnjim zadacima.
Kada prebacujete zadatke na neki drugi dan, nemojte ih opet odgađati. Ako primijetite da neprestano odgađate zadatak ili projekt, odvojite trenutak da razmislite o tome zašto to radite kako ćete prijeći preko te mentalne prepreke.
Nemojte podcjenjivati odmor od nekoliko minuta
Kratki odmori tu i tamo čine veliki dio vašeg dana. Uzimanje pauza pomaže vam da se odmorite i resetirate. Pametnim upravljanjem vremenom možete u potpunosti iskoristiti vrijeme odmora kako biste se oporavili i mentalno odmorili, a ponekad i prebacili fokus sa završenog zadatka na novi.
Planirajte vrijeme i za 'smetnje'
Kad nešto radite, nevjerojatno je lako skrenuti s puta. Čak i ustajanje da se protegnete ili pauza za kavu može otvoriti vrata smetnjama koje otupljuju um i oduzimaju vrijeme.
Svojim vremenom možete bolje upravljati ako tijekom dana planirate i kratke pauze. Zakažite pauzu od 15 minuta svakih 75 do 90 minuta. Uzimanje čestih pauza omogućuje mozgu da upija informacije bolje nego kad se radi više sati u komadu.
Ali, to ne znači da ćete više vremena provesti pauzirajući, nego radeći. Neka vaše pauze budu namjerne i osmišljene, samo tako će poslužiti pravoj svrsi da se odmorite i pripremite za dalje piše Select Health.
Držite se plana, ali ga po potrebi prilagođavajte
Posjedovanje jakih vještina upravljanja vremenom zahtijeva predanost, ali to nije nešto što se ne može naučiti. Na kraju će vam planiranje, organiziranje i predanost postati druga priroda.
Ako još uvijek imate poteškoća s upravljanjem svojim vremenom, pogledajte alternativne pristupe kao što je blokiranje vremena u dnevnom rasporedu za određene zadatke ili korištenje jednostavnog popisa obveza poredanih prema hitnosti.