To je to što me zanima!

Tri provjerene tehnike za veću prodaju i još uspješniji posao

Ljudi ne vole kad im se prodaje, ali vole kad im se pomaže, otkriva poslovni konzultant Bićanić. U boljoj prodaji pomoći će promatranje sebe i konkurencije
Vidi originalni članak

Ako svakoga klijenta, bez obzira na to koji je po redu i koliko dugo poslujete, tretirate kao da je prvi, tada se ne morate brinuti o prodaji. Dok vi i vaši djelatnici uspijevate zadržati taj elan i entuzijazam u pristupu svakom klijentu, tada će vam prodaja sigurno rasti, tvrdi Danijel Bićanić, profesionalni konzultant i autor priručnika “Pucaj od posla”. 

Naravno da nije moguće uvijek biti na razini koja se od vas očekuje, ali ako te trenutke “slabosti” svedete na minimum, s ponosom ćete reći kako je u vašem poslovanju svaki klijent - prvi klijent, dodaje Bićanić. Ako se neprestano pitate kako unaprijediti vlastite prodajne vještine i procese, najbolja je praksa redovito promatranje sebe ili najboljih djelatnika i bilježenje reakcija kupaca i klijenata. Što smo napravili dobro - što nismo? Nemojte se bojati zaviriti i kod konkurencije, ali niti biti inventivni, nastavlja Bićanić koji navodi primjer svoga klijenta - uspješnoga frizerskog salona iz Zagreba koji je postao još uspješniji nakon što je uveo prodajne procedure i redovit tjedni prodajni trening u trajanju od pola sata. Djelatnici su uvježbavali razgovor s klijentima, a rezultat nije izostao i prodaja je porasla. 

U povećanju prodaje možete koristiti i tri prodajne tehnike u izravnom razgovoru s kupcima ili klijentima. Prvo pokušajte saznati koji motivi navode kupca na kupnju. Pritom je važno upamtiti da postoje dva glavna razloga za kupnju, tj. zašto će netko nešto učiniti - ili će pokušati izbjeći gubitak ili će pokušati doći do dobitka. I računajte s tim da je strah od gubitka puno snažniji.

- Vlasnik tvrtke koja je prodavala mobitele htio je povećati prodaju dodatne opreme. Prodavači bi kupce pitali treba li vam torbica za mobitel, no dobivali su negativan odgovor. To: ‘Treba li vam...’ klasično je prodajno pitanje koje će kod kupca/klijenta izazvati refleksno odbijanje. Pitanje: ‘U čemu ćete nositi mobitel’ navest će sugovornika na razmišljanje, a time i na mogućnost oštećenja upravo kupljenog mobitela. Takvim pitanjem potičemo strah od neželjenih posljedica i želju za sprečavanjem istih. Broj ljudi koji je bio zainteresiran za torbice dramatično je porastao, a time i dodatna prodaja - govori Bićanić. Druga tehnika kojom potičete prodaju je ona kojom uz primarni proizvod ili uslugu klijentu nudite i kupnju drugog proizvoda uz određenu pogodnost. Ta tehnika nadovezuje se na želju za dobitkom.

- Ako klijentu ponudite nešto dodatno, velika je vjerojatnost da će odlučiti ‘iskoristiti odličnu priliku’. Zato razradite sustav cijena u kojem je svaka dodatna kupnja nagrađena s nekom pogodnošću tipa 1+1 - kaže Bićanić. U predstavljanju dodatne ponude klijentu iskoristite i treću tehniku povećanja prodaje. Navedite i iskustva drugih klijenata koji su se odlučili na istu uslugu, a u “prezentaciju” ubacite brojke, tj. broj prodanih usluga jer ljudi su čoporativna bića i na temelju iskustva većine donose odluke. 

Pet Bićanićevih savjeta za motiviranje djelatnika koji rade u prodaji:

  • 1. Ljude ne možete motivirati. Ljudi motiviraju sami sebe - a mi im moramo osigurati poticajne uvjete i okruženje. Motivirane ljude zapošljavate, a zatim radite na toj motivaciji.
  • 2. Uvedite prodajne ciljeve. Ako nema rezultata, oni se ne mogu niti nagrađivati/sankcionirati. Možete nagrađivati ili dodatno plaćati djelatnike po učinku - koliko si napravio, toliko ćeš dobiti. Pristalica sam konkretnijeg pristupa - moraš napraviti toliko i toliko da dobiješ to i to.
  • 3. Uvedite sustav nagrađivanja. Kao djelatnik moram znati što mi slijedi ako sam prodao toliko i toliko usluga, doveo određeni broj novih klijenata ili slično, kaže Bićanić. 
  • 4. Uvedite i sustav sankcioniranja. Djelatnik mora znati da postoji i sankcija za neostvarivanje ciljeva temeljena na slabom radu.
  • 5. Novac nije jedini motivator. Ako su plaća i nagrada odgovarajući, djelatnik ne mora biti motiviran. Ako su plaća i nagrada neodgovarajući, djelatnik sigurno neće biti motiviran. Ostali alati za poticanje su: mogućnost napredovanja, usavršavanje, redovita pozitivna povratna informacija, prilika za samoostvarenje i razvoj.

Pomognite mu i kupac će vam višestruko vratiti

Kod povećanja prodaje najvažniji je prodajni razgovor s klijentom. Njime treba postupno zadobivati povjerenje i zanimanje te mu izraziti kako razumijemo njegove potrebe. Svaki trenutak interakcije mora se jasno definirati kao ponuda konkretne pomoći, a ne pokušaj prodaje jer kupac vidi sve, kaže Bićanić.

Idi na 24sata

Komentari 5

  • alladin_1 22.01.2015.

    što se prodaje tiče na žalost nemam koga gledati niti od koga učliti nego sve samo na vlastitim pokušajima i pogreškama. oko mene sve neke bezidejne individue, koje jedino što znaju je prepisivati od mene što i kako. Naravno da je to najgore što mogu napraviti jer se na prvu vidi da su fake, nisu autentični, pa im se onda naravno niti ne vjeruje !! što je najvažnije. Fučkaš prodavača kojem se ne vjeruje.

  • Lahorka Schadenfreude Zluradić 20.01.2015.

    ovo su gluposti samo takve.radim s ljudima već 10 godina u prodaji, od call centra do dućana. ima ih svakakvih. moraš se znat prilagodit. nema čarobne formule.ne postoji.

  • pero1985 20.01.2015.

    Na Dolcu se najbolje mogu naučiti prodajne vještine!

Komentiraj...
Vidi sve komentare