To je to što me zanima!

Trendovi u 2014.: Čemu nas je sve moda naučila ove godine

U svijetu u kojem se okreću milijarde, ništa nije slučajno. Moda i tehnologija, umjetnost i gole stražnjice - evo zašto su baš ove pojave 2014. bile u prvom planu
Vidi originalni članak

Moda kao velika zaštitnica umjetnosti

Kako je recesija uzela maha, države su krenule štedjeti na umjetnosti, ulažući manje, no rupu su popunili veliki brendovi poput Zaklade Louis Vuitton, Prade koja sljedeće godine otvara prvi muzej suvremene umjetnosti u Milanu, kuća Versace donirala je novac za obnovu Gallerie Vittorio Emanuelle II, Salvatore Ferragamo radi slično za galeriju Uffizi u Firenci. Moda je oduvijek podržavala umjetnost, donirala novac, no sada to radi na otvoren i javan, vrlo prisutan način. Bilo da je riječ o dodatnom brendiranju ili dobroj volji, činjenica je da se ova dva svijeta jako vole, a ljubav će vjerojatno potrajati. Na koncu, ove godine brojne su kolekcije nosile slikarske motive, street-style na momente je izgledao poput performans izložbe na otvorenom. 

Moda i art vole se i u nas: Galerija Kranjčar nedavno je napravila Have a heart okupljanje modnih art-dizajnera i ostalih umjetnika, čime je naglasila artističku stranu lokalne dizajnerske scene, predstavljajući komade koji i samostalno imaju priču – izloženi oku javnosti i iznad svakog stylinga. 

Reuters/Pixsell

Nosive tehnologije

Pametne narukvice i satovi nisu novitet, no većina ih još nije prihvatila – estetski je moment kočio masovno prihvaćanje tih gadgeta, pa su napokon tehnološki brendovi shvatili da se moraju udružiti s modnima kako bi u svakodnevicu običnog čovjeka ušao takozvani wearable tech. Nakon Sonyja i Samsunga, koji pametne modne dodatke imaju već dulje vrijeme, i Apple se pridružio ovom trendu pa je njegov iWatch digao dosta prašine i dodatno povezao modnu i tehnoscenu. Intel je napravio suradnju s Fossilom koji je dosad radio klasične satove, a sada će i oni imati modni dodatak s Android platformom. Nadalje, Ralph Lauren osmislio je smart shirt, koja prenosi biološke funkcije onog koji je nosi, a tu je i torbica Ricky Ralph Lauren, koja ima ugrađen punjač i svjetlo.  

Od nosivih satova tu su LG G Watch R, the Garmin Forerunner 920XT… Odjeća je ove godine napravila veliku simbiozu i s 3D printerom - vidjeli smo Ditu von Teese u kompjutorski generiranoj haljini koju potpisuju dizajner Michael Schmidt i arhitekt Francis Bitonti. Intel radi na ovom području megakorake – njihov make it wearable projekt otvorio je vrata modi, rade na materijalima koji otkrivaju naše emocije, zdravstveno stanje, komuniciraju s našim gadgetima i općenito brišu granice između nas i tehnologije. Brojni drugi studiji u svijetu krenuli su u ovom smjeru, osmišljavajući pametnu robu koja će, kad postane komercijalna, biti mnogo više inovativna od onog čemu nam danas služi - a bilo je i vrijeme. 

Stražnjica

Prvo je Rihanna na CFDA nagradama odjenula nevidljivu haljinu, koju je glumila mreža sa Swarovski kristalima, slikala se s leđa tako da se vidjela i njezina naga pozadina, a onda je i nedavno Kim Kardashian otkrila svoju, povećih dimenzija (umjetnik i fotograf Jean Paul Gude pritom je reinkarnirao vlastitu slavnu fotografiju iz 1976., “Carolina Beaumont, New York, 1976”), da bi prije nekoliko dana Severina, kao vjerna štovateljica svjetskih trendova, okrenula leđa fotoaparatu za naslovnicu knjige Backstage. Modna scena propagira vitke manekenke, što kod brojnih pripadnica ljepšeg spola izaziva komplekse jer se ne mogu jednostavno mjeriti s tim idealom ljepote, no Kim je vjerojatno olakšala muke i na neki način učinila da se i svakodnevna žena, koja, naravno, nije sitnih proporcija, osjeća dobro u vlastitom tijelu… 

Logično je pretpostaviti da će sljedeće godine brendovi isticati struk, kako bi donji dio tijela bio naglašen, jer će tako zapravo popratiti ovaj fenomen. 

H&M

Ekologija i održivost

Iako se o tome mnogo govori, a malo radi, ove je godine napokon modna industrija ozbiljnije shvatila probleme koji muče ovu granu proizvodnje: problemi ekologije i održivosti odlučili su usporiti veliki modni i high-street brendovi. François-Henri Pinault početkom je godine izjavio kako ne možemo čekati da vlade rješavaju probleme ekologije i održivosti nego da se i modna industrija ozbiljno mora prihvatiti tog “vrućeg krumpira“. Kering, njegova megaluksuzna kompanija koja u svom portfelju ima Gucci, Saint Laurent, Balenciagu, Stellu McCartney… potpisala je partnerstvo s London College of Fashion u sklopu kojeg podržava praksu i inovacije u modi, pametne programe za smanjenje emisije, potrošnju vode i otpad od dobavljača, te otvorila Kering Materials Innovation Lab, gdje stručnjaci rade na stvaranju zelenih rješenja za materijale i sam proces proizvodnje. 

Organski pamuk sve je prisutniji u svakodnevnom životu - koristi ga sve više modnih kuća, a i H&M ističe uspješnicu upravo u tom smjeru, njihova je Conscious linija sve popularnija. H&M, Inditex i Primark pristali su povisiti plaće svojim radnicima u Kambodži, Gap je poboljšao kvalitetu svojih tamošnjih tvornica u ekološkom smislu, ulaganjem od milijun dolara, Levi Strauss & Co. se preselio u tvornice koje ispunjavaju upravo ove uvjete. 

Sportivo moda

Ljeto je bilo u znaku ravnih cipela, natikača, a tenisice su se u Chanelu, kao i režiji brojnih drugih brendova, pojavile u fancy varijantama. Čini se kao da je moda objeručke prihvatila trend sportskih linija, a odjeću sličnu za po kući i vježbanje u teretani vidimo u regularnim kolekcijama mnogih luksuznih i high-street imena. Pojačala se i popularnost neoprena kao materijala za suknje, haljine i jakne, kapute… koji su naklonjeni trendu volumena i udobnosti. Moda je otkrila jedno svoje ugodnije lice, kao da nam poručuje da se malo opustimo, no s druge strane svi ti kvazisportski komadi dolaze u brojnim motivima, s aplikacijama, natikače imaju kristale, a tenisice brojne aplikacije. Sport je u modi našao veliki dom, te izašao iz okvira sportskih dvorana i želi da se dobro zabavimo. I aktivno – vidjeli smo majice i haljine s brojevima sportskih klubova. Slično će se dešavati i sljedeće ljeto, očekujmo udobnost, neopren i volumen, a moguće je da će se i ravne natikače, po mnogima ružne i neugledne, vratiti na špicu.

Procvat muške estetike

Muška je moda ove godine doživjela procvat – londonski je muški tjedan mode bio toliko uspješan da i New York planira nešto slično, milanski je sve jači, dok se povećao broj kozmetičkih brendova koji nude sve za njegovana muškarca. Čini se da je vremenu zapostavljanja došao kraj - muškarcima u svijetu postaje važno što nose, a tržištu nije mnogo trebalo da se prilagodi. Tu im pomažu red carpet događanja, gdje oni sve češće ostavljaju trag, pa ih pratimo kao i pripadnice ljepšeg spola, zanima nas što nose Pharrell Williams, Brad Pitt i svi ostali. Nekad su bili drugi po redu, a sada se čini da i njihovo vrijeme dolazi. Na ulici se također vidi utjecaj – brade su sve popularnije, naravno, uredno poštucane, a uz njih se nose cool modne kombinacije dobrih kaputa, kariranih košulja, kožnatih čizama, dok yupiji vole slim odijela u zagasitim tonovima.

 Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake subote ekskluzivno uz 24sata!  

Idi na 24sata

Komentari 11

  • Damba05 11.01.2015.

    moda je samo rijec koja cini puno toga . 2014. godine bilo je i dobrih i losih kreacija. da li je ova godina bila najbolja po meni nije ali o ukusima se ne raspravlja. ko ima novaca neka se oblaci sa stilom a ko nema "dovoljno" neka se barem oblaci pristojno

  • LaKiLuK_3 03.01.2015.

    Ludilo i samo ludilo

  • Pametna ovca 03.01.2015.

    Mislite polumuške estetike.

Komentiraj...
Vidi sve komentare