Svrha životopisa je sadržajno i smisleno ispričati priču o vama. Cilj je po nečemu se istaknuti kako bi baš vas izabrali u masi kandidata. To je vrlo izazovno i zato je jako bitno slijediti preporuke kako ništa ne bi izostavili.
Svaki životopis mora biti prilagođen radnom mjestu za koje se kandidirate. Zato nikad nemojte slati isti životopis na više pozicija i u više različitih firmi, promijenite i istaknite ono najvažnije vezano za to mjesto.
POGLEDAJTE VIDEO:
Evo nekoliko savjeta za stvaranje impresivnog životopisa:
1. Skupite svoju povijest poslova i vještine
Prvi korak u izradi vašeg životopisa trebao bi uključivati gdje ste radili, iskustvo u industriji i primjenjive vještine. Iako biste mogli biti u iskušenju dodati svako mjesto na kojem ste ikada radili, suzite svoju povijest tako da navedete samo relevantne uloge ili iskustva. To će vaš životopis održati sažetim i usmjeriti menadžere za zapošljavanje i regrute na pravo mjesto.
Zatim formatirajte svoj životopis tako da je lako prepoznati vaše kvalifikacije. Na primjer, ako ste brzo napredovali u tvrtki, skrenite pozornost na taj rast. Kada strukturirate svoj životopis, pobrinite se da su informacije predstavljene logičnim redoslijedom i po važnosti.
2. Učinite predložak vlastitim
Pokažite svoju stručnost na privlačan i upečatljiv način kako biste se istaknuli od ostalih kandidata, osobito ako ste u kreativnoj industriji. Uključite hiperveze, estetsko oblikovanje, boje i sjenčanje, izjave i druge jedinstvene značajke. Koristite svoj životopis da ispričate priču o svojoj karijeri. Na primjer, možete napisati zanimljiv odjeljak "o meni" kako biste personalizirali i saželi svoja iskustva.
3. Ispunite odjeljke
Upotrijebite nabrajanje ili kratke retke kako biste ocrtali svoje poslovne odgovornosti i postignuća za svaku ulogu koju ste naveli u svom životopisu.
Na primjer, ako opisujete marketinško iskustvo na društvenim mrežama, umjesto da jednostavno kažete "Upravljao sam platformama društvenih medija za svog klijenta", napišite "Povećano stvaranje potencijalnih klijenata na društvenim medijima za X posto u odnosu na prethodnu godinu."
4. Odaberite vrstu datoteke
Većina poslodavaca preferira životopise kao Microsoft Word dokumente (.doc) ili PDF datoteke. Microsoft Word dokumenti su najtradicionalnije i široko prihvaćene vrste datoteka za životopise, ali PDF-ovi osiguravaju da formatiranje ne postane nestabilno nakon slanja.
5. Lektorirajte nacrt
Prije nego bilo gdje predate svoj životopis, sami ga lektorirajte i zamolite prijatelja od povjerenja ili profesionalnog kontakta da učini isto. Jedna manja pogreška ili gramatička pogreška mogla bi rezultirati bezbrojnim odbijanjima.
6. Neka vaš životopis bude kratak i izravan
Prvo pravilo pisanja životopisa je da bude kratak i jasan. Opće pravilo je da ne bude više od jedne stranice osim ako nemate dobar razlog da bude dulje, poput opsežne karijere ili velikog primjenjivog radnog iskustva.
7. Pokažite rezultate brojevima i metrikom
Kada pišete o svom prethodnom radnom iskustvu, uvijek je dobra ideja kvantificirati svoje uspjehe brojevima. Mjerni podaci mogu istaknuti vaša postignuća i dati voditelju zapošljavanja ili regrutu jasan uvid u to kako ste utjecali na svoje prethodno mjesto zaposlenja.
8. Optimizirajte svoj tekst
Koristan savjet je da u svoj životopis uključite ključne riječi iz oglasa za posao. Kopirajte i zalijepite opis posla u generator riječi kako biste identificirali najčešće korištene izraze i pobrinite se da se pojmovi koji se odnose na vas koriste u vašem životopisu.
9. Koristite pravi jezik da biste se istaknuli
Otrcani, nejasni opisi vaših radnih zadataka i postignuća neće vam učiniti nikakvu uslugu. Koristite snažne riječi koje sugeriraju akciju, kao što su "postići", "dizajnirati", "poboljšati" i "uspostaviti", da biste opisali svoje uloge i projekte.
10. Navedite svoje profile na društvenim mrežama
Mnogi menadžeri za zapošljavanje danas provjeravaju kandidate na društvenim mrežama. Uštedite im korak tako što ćete u životopisu navesti poveznice na svoj profil. Iskusni kandidati s profesionalnom društvenom prisutnošću trebali bi uključiti URL-ove za svoj LinkedIn profil, Twitter račun i blog, ako je primjenjivo.