Sa Swarovskim cijeli je svijet - kristaliziran! Čini se pretjeranim, ali sve što svjetluca poput kristala već je sezonama u modi. Svjetlucaju haljine, topići, cipele, modni dodaci, satovi, nakit... A najzahvalniji smo za to upravo tvrtki koja je kristale učinila moćnim poput dijamanata. I mi možemo blistati iako nemamo novca za dijamante, a da to ne izgleda jadno, jer Swarovski kristal ima svoj dignitet, svoju vrhunsku kvalitetu, i dobru popkulturnu poruku!
Da, dijamanti su vječni, ali su vječno negdje drugdje. Zamorno je provesti život odgonetavajući jesu li dijamanti s ogrlice neke bogatašice pravi ili samo skupa imitacija koja, za razliku od pravih, slobodno može biti i ukradena dok ogrlica s pravim dijamantima čuči u mraku sefa. Vidjeli smo to u brojnim filmskim zapletima. I nije nas više briga za to.
Ionako sve ovisi o našem stavu o onome čime ćemo se okititi i što ćemo odjenuti. I najveći fashionisti danas rado miksaju glam-trash modu i onu rafinirana dizajna. Naravno, ne uspijeva svima pokazati u kojoj mjeri smo sa Swarovskim dobili jedan od najradosnijih elemenata mode - svjetlost i sjaj. Teško je i one koji razvikane figurice od kristala smatraju teškim kičem uvjeriti da modna ponuda funkcionira posve drukčije.
A baš su se poznate Swarovski svjetlucave figurine razvile u kristalne ukrase koje nosimo na svojim mobitelima, USB-priključcima, u svom svijetu gadgeta. Među njima je vjerojatno i replika sićušnog kristalnog miša koji je bio prva ukrasna figurica Swarovskog... Minijature su blistale u vitrinama brojnih domova jer je kristal bio brušen tako da se u njemu svjetlo prelama u svm bojama dugina spektra.
Modno poglavlje Swarovski je golemo! Čak 150 vrhunskih modnodizajnerskih imena svijeta naručuje Swarovski kristale za svoje modne kolekcije i pripadajuće modne dodatke
Izumljeni su i posebni premazi koji su dali zlatne odsjaje blistavih ploha. Sve se to danas koristi i izvan svijeta ukrasa - u prometnoj signalizaciji, u svijetu elektronike, optike... Sredinom ‘60-ih emancipirali su se kod Swarovskog i za nakit - isprva nisu brusili kristal kao što se brusi dijamant, a onda su shvatili da ni to nije svetogrđe ako je izrada kristala vrhunska, a bila je.
Kamen koji sjaji stoljećima je kao ukras bio rezerviran za svečane prilike. Samo se kraljevska moć nije obazirala na to pravilo. Dugo nam je stoga trebalo da prihvatimo blistave kristale kao dio dnevne modne odjeće. Dugo nam je trebalo i da prozirnu tanašnu tkaninu nosimo danju. Danas i jedno i drugo živi u našoj garderobi u skladnom braku. Modno poglavlje Swarovskog zato i jest golemo! Čak 150 vrhunskih modnodizajnerskih imena svijeta naručuje Swarovski kristale za svoje modne kolekcije i pripadajuće modne dodatke.
Kad se Daniel Swarovski, rođen kao Daniel Swartz, 1895. preselio iz rodne Češke u austrijski gradić Wattens, već je bio izučen “staklar” jer mu je otac posjedovao tvornicu stakla i sva znanja o staklu. U Wattensu je mogao pokazati i iskoristiti svoje umijeće rezanja i poliranja stakla koje je patentirao 1892. godine. Pod ruku s austrijskim investitorima, već je početkom 1900. počeo modnu suradnju s vodećim pariškim “kutirericama” Elsom Schiaparelli i Coco Chanel.
‘Utkan’ u modni svijet I najveći fashionisti danas rado miksaju glam-trash modu i onu rafinirana dizajna. Naravno, ne uspijeva svima pokazati u kojoj mjeri smo sa Swarovskim dobili jedan od najradosnijih elemenata mode - svjetlost i sjaj
Mladi Daniel je sjajno odabrao strategiju uspona tvrtke preko visoke mode. Klasični ukrasni gumb Chanelova kostima djelo je Swarovskog! Daniel je donosio Coco prototipove svojih narukvica, kolutova s ugrađenim kristalima, modernima i danas, kao i sav nakit koji je u obilnim količinama nosila Mademoiselle Chanel.
Glasovit dvostruki C koji čini Chanelov logo, izrađen je u bezbroj varijanti od Swarovski kristala. Danas su i Chanelove zaštitne navlake za mobitel posute kristalima i ukrašene famoznim logom. Swarovski je i Dioru radio nakit za mnoge kolekcije. Slavna je kolekcija Aurora Borealis iz sredine ‘50-ih, u čiju počast je 2009. nazvan set Diorovih svjetlucavih sivo-ljubičastih sjenila za kapke čija površina imitira rez Aurorina kristala. Modni spektakli Victoria’s Secret brenda nezamislivi su bez “tone” svjetlucava kamenja.
Nadja Swarovski je kao šefica Swarovskog, modnu suradnju odavno proširila na mlada uspješna imena. Satove i nakit Swarovskog “štiti” logo s likom vitkog labuda. Nevjerojatno je koliko gizdavosti ima u tom malom crtežu ili reljefu. Zahvaljujemo to modernom dizajneru koji je shvatio da starinski labud-logo koji pliva poput svake druge patke ipak ne reprezentira kako treba sjajni profil tvrtke. A taj je samo za satove - u čijem se dizajnu spaja njihov odličan smisao za luksuz i modni duh vremena koji objedinjuje sportske i ženstvene elemente - dosad dvaput nagrađen prestižnom Red Dot dizajnerskom nagradom. Upravo je Red Dot definitivna potvrda ultramodernosti Swarovskog!
Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake srijede besplatno ekskluzivno uz 24sata!