Zaposlenim roditeljima je fleksibilnost na poslu visoko na listi prioriteta, te čak 50 posto njih želi povećanje korištenja fleksibilnih radnih aranžmana. Skrb o djeci je još uvijek dominantno ženska odgovornost i majke provode više vremena s djecom u rutinskim aktivnostima. Tako svaka druga majka koja je sudjelovala u opsežnom istraživanju 'Roditeljstvo i karijera', čiji su rezultati prošlog tjedna predstavljeni u okviru predstavljanja novih institucija i tvrtki koje su dobile MAMFORCE standard, kaže da im je zbog roditeljske uloge bilo otežano dobivanje povišice, promaknuća ili prilike za napredak.
POGLEDAJTE VIDEO: Sve je izazovnije biti u ulozi roditelja
Majke propuštaju i više prilika za razvoj karijere, dok muškarci smatraju da su im prilike izjednačene. Također, više žena smatra da je spol važan čimbenik promocije (38 posto žena u odnosu na 19 posto muškaraca). Težnje za ostvarivanjem karijere se djelomično razlikuju u korist muškaraca (51 prema 41 posto), ali mlađe generacije žena pokazuju veliki interes za razvoj karijere.
Tako 91 posto njih u dobi do 30 godina i 57 posto u dobi do 40 godina života iskazuje da im je karijera važna, što je jasan znak organizacijama da im trebaju osigurati podršku, naglasila je Diana Kobas Dešković, direktorica tvrtke Spona predstavljajući izvješće.
Istraživanje je pokazalo da oko 67 posto muškaraca smatra da postiže ravnotežu između karijere i privatnog života, u odnosu na 55 posto žena. U oba slučaja, roditelji rade značajan broj prekovremenih sati. Tako 31 posto muškaraca radi više od 40 sati tjedno, u odnosu na 26 posto žena. Ukratko, svaki treći otac i svaka četvrta majka ostaju na poslu dulje od redovnog radnog vremena, što sigurno značajno utječe na kvalitetu života obitelji. Tako bi gotovo svaki četvrti roditelj (23 posto) koji želi više fleksibilnosti općenito smanjio broj radnih sati, ili barem prestao raditi prekovremeno (19 posto).
Inače, samo 18 posto muškaraca smatra da žene koje su majke zbog toga imaju problema s napredovanjem, dok to misli čak 45 posto žena.
Organizatori istraživanja i projekta dodjele MAMAFORCE standarda institucijama i tvrtkama stoga ističu kako bi poslodavci trebali pratiti zadovoljstvo i udio žena u radnoj snazi i menadžmentu, pružiti podršku u organizaciji posla srednjeg menadžmenta s dodatnim alatima, dodatnim resursima i konkretnim edukacijama o načinima smanjenja sagorijevanja, te organizirati mentorske programe za žene i roditelje, jer muškarci obično dobiju mentorstvo neformalnim putem, družeći se s neposrednim rukovoditeljima i onima iz šireg kruga.