To je to što me zanima!

Što se u dućanu ili butiku dira, to se obično i kupuje

Proizvod nakon 30 sekundi držanja u rukama "u glavi" postaje naše vlasništvo te tako njegova kupnja sve izglednija, pokazalo je istraživanje
Vidi originalni članak

Uzmemo li proizvod s police ili vješalice u trgovini, dodirivanjem se više upoznajemo s njim, nesvjesno ga prihvaćamo kao svoj i tako postajemo skloniji njegovoj kupovini, otkrila je nova studija državnog sveučilišta Ohio. Osjećaj vlasništva i vezanosti uz dodirnuti artikl javlja se već nakon 30 sekundi. To isto dokazala su i prijašnja istraživanja prema kojima ljudi doživljavaju proizvod svojim i prije nego ga kupe. Ispitanicima su tijekom novog istraživanja dali jeftinu šalicu za kavu. Mogli su je držati od 10 do 30 sekundi, a potom su se trebali nadmetati za nju. Oni koji su šalicu držali dulje, za nju su ponudili više. Ispitanici koji su je držali najduže (30 sekundi) za šalicu su nudili i više od njene prodajne cijene. Psihološkom tehnikom "probaj pa kupi" mnogi trgovci služe se već godinama. Tako se u većini pet shopova ljudi mogu poigrati s ljubimcem ako ga žele kupiti, a prodavači automobila kupcima nude testnu vožnju. Nakon određenog vremena, nakon što ljudi dobiju dojam da je nešto njihovo, pa makar i imalo pokoju manu, teško će ga vratiti nazad. U velikim trgovačkim centrima žene su posebno "na udaru". Štandovi s mirisnim uljima i kremama koje žene mogu iskušati na sebi recept su za prodaju.

KUPUJU NAS MIRISOM I GLAZBOM: Ljudi mogu racionalno odlučiti što će kupiti i po kojoj cijeni, ali ne mogu utjecati na podsvjesne sile - emocije i sjećanja. One “djeluju u sjeni”, a trgovci ih sve češće potiču različitim mirisima i glazbom.

MIRIS KRUHA POTIČE KUPNJU HRANE: Pekarnice unutar trgovina sve su češće i u Hrvatskoj. Topli miris kruha kupci prije osjete nego vide. Pomoću njega budi se osjećaj gladi te želja za hranom, i to ne samo kruhom nego i drugim namirnicama.

TEŽE JE KRASTI OD FINIH LJUDI: Na ulazu u Wal-Mart, najveći trgovački lanac na svijetu, na ulazu stoje “pozdravljači”. Tako prodaja ne raste, ali je teže krasti od ljubaznih ljudi.

MIRIS KOKOSA POZIVA NA MORE: Prostorije britanske putničke agencije Thompson uvijek mirišu na kokos. Taj miris ljude podsjeća na more i sunce te se uz njega lakše odlučuju na put.

LJUBITELJI PIVA ZNAJU ŠTO ŽELE: Pivovare se ne trebaju oglašavati u trgovinama, drže stručnjaci, jer većina ljudi ne razmišlja pred pultovima s pivom već odmah uzimaju ono najdraže.

TRIK SA SVJEŽIM NAMIRNICAMA: Voće i povrće najčešće stoji na početku trgovine zato što se ljudi osjećaju zadovoljnije nakon što kupe nešto zdravo te su spremniji na daljnju kupovinu.

KNJIGE I CD-OVI USPORAVAJU: Ako ste mislili ući u trgovinu kupiti što želite i izaći, izbjegavajte one u kojima na ulazu stoje knjige, časopisi i CD-ovi jer će vas zaustaviti i usporiti kupnju.

UŠTEDA KOJA TO ZAPRAVO NIJE: Ponude “kupite 2 za 15 kn” i nisu jeftine. Najčešće je cijena ista i uštedjeli ste nekoliko lipa. Kupite li 5 majica sniženih sa 250 na 50 kn, niste uštedjeli.

PREVELIK IZBOR JE PROBLEM: Ljudi sve češće izlaze praznih ruku iz trgovina, ali ne zbog cijena, nego zato što se ne mogu odlučiti.

UZ PRODAVAČA SE KUPUJE: Ljubazni trgovci koji će kupcu ponuditi da nešto proba i dalje je najučinkovitiji način prodaje.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare