Fotografije koje objavljujemo na društvenim mrežama puno otkrivaju o našoj osobnosti jer sami odlučujemo što ćemo staviti. Možda toga nismo ni svjesni, ali ono što najčešće objavljujemo otkriva što želimo, naše nesigurnosti, sreću i mir, ali i poziv u pomoć.
1. Samo selfiji
Tu i tamo napraviti poneki selfie je jedno, ali ako se na vašim profilima nalaze većinom selfiji - u ogledalu, u parku, sa selfie štapom i slično, a rijetko se može vidjeti neka fotografija na kojoj niste vi - to psiholozi smatraju pozivom upomoć. Ljudi s puno selfija na društvenim mrežama se uglavnom dijele na dvije grupe - nesigurne ljudi koji traže potvrdu okoline i tašte ljudi koji imaju sklonost narcizmu.
- Ključna komponenta narcizma je uzvisivanje samoga sebe, odnosno napuhan osjećaj samopouzdanja. Da bi potvrdili i održali pozitivno mišljenje o sebi, narcisti se okružuju ljudima koji im se dive - izjavila je psihologica Eunice Kim sa Sveučilišta u Floridi.
2. Objavljivanje seksi selfieja
Isticanje zamamnih oblina, trbušnjaka, grudi, guze i napućenih usana drugima pokazuje da je riječ o slobodnoj osobi koja voli eksperimentirati. No mana toga je što se tijelo stavlja u prvi plan kao mamac potencijalnih partnera ili popularnosti. Ako želite ozbiljnu vezu, na ovaj način teško ćete doći do toga, smatraju psiholozi.
3. Fotografije parova
Fotografija s vašom boljom polovicom je demonstracija vaše veze i činjenice da vi smatrate da je ona čvrsta i stabilna. To želite i podijeliti s drugima. To je jedan od načina kojim poručujete svijetu: "Nisam sama, voljena sam i netko me treba i cijeni."
Osobe koje pretjeruju s fotografijama u paru - na večeri, u šetnji, na putu i sve moguće varijacije na temu, se trebaju zapitati zašto im je to potrebno i što točno žele reći svojoj okolini, piše Brightside.
4. Grupne fotografije
Ljudi koji uglavnom objavljuju grupne selfije žele pokazati svijetu koliko su ponosni što su dio te grupe. Oni su izabrani i sad su dijelom unutarnjeg kruga. To su obično fotografije s tuluma, evenata i izlazaka, "privatnih" roštilja na koje su pozvani samo izabrani i sve u svemu žele pokazati koliko su vrijedan član društva.
Psiholozi kažu da dio ljudi koji se fokusiraju na grupu zapravo imaju problem sa svojim "unutarnjim svijetom".
- Dokumentiranje događaja i ljudi koji na njemu sudjeluju je postalo puno važnije od samog uživanja i proživljavanja tog događaja - komentira psihologica Peggy Drexler za Psychology Today.
5. Fotografije s djecom
Postoje dvije vrste selfija s djecom - prva je fotografije samih sebe iz djetinjstva, a druga fotografiranje sa svojom djecom. Ako dijelite svoje fotografije iz djetinjstva, možda potajno želite napustiti odrasli život s računima, obvezama i stalnim stresom te se vratiti u jedno mirno i ugodno doba.
Ako dijelite fotografije gdje ste sa svojom djecom, to je kao da želite poručiti svijetu: "Ja sam mama i to je veliko postignuće u mom životu!"
6. Fotografije sa životinjama
Ako je u pitanju profil profesionalnog fotografa, a fotografije prikazuju životinje u njihovom prirodnom staništu, onda je tu najvjerojatnije u pitanju želja da se pokaže profesionalizam i znanje. Ali, ako muškarac za svoju profilnu fotografiju stavi snažnu divlju životinju ili sebe kako s njom pozira, zapravo se želi prikazati kao snažan i muževan.
Žene, u pravilu, na društvenim mrežama dijele slatke i simpatične fotografije sa svojim ljubimcima. One upućuju na sentimentalnost, empatiju, ali i ljubav prema slabijima od sebe.
7. Fotografije prirode
Ako imate mnogo fotografija prirode i krajolika, vjerojatno ste zadovoljni svojim životom. Netko tko je uspješan profesionalno i privatno, uglavnom nema potrebu na društvenim mrežama dijeliti sadržaje iz tih dijelova života. Takvi ljudi se često fokusiraju na mir i uživanje, koje onda i dijele na svojim profilima.
8. Glamurozne fotografije
Obilje glamuroznih fotografija na profilu otkriva narcisoidnu potrebu za podrškom i emotivnim "priznavanju" u obliku likeova i laskavih komentara. Takvi pojedinci bi trebali razmisliti o alternativnom načinu podizanja samopouzdanja, neovisno o divljenju followera i prijatelja u online svijetu.
9. Fotografije s glamuroznim i skupim stvarima
Ovo je način da se svijetu pokaže svoj uspjeh. Često je imaginaran ili željen, ali teško dostižan, no time se žele naglasiti određeni društveni status i poručiti: "Moj život je super!"
10. Fotografije hrane
Ovdje se ne radi o food blogerima. Fotografija izuzetne hrane iz skupog restorana je pokušaj samopromocije i dizanja samopouzdanja na društvenim mrežama.
A ako je ova fotografija na profilu žene s djecom ili kućanice, onda je to želja dokazati (prije svega samoj sebi) da je njezin život jednako dobar kao i kod drugih te da joj je jednako zanimljivo u kuhinji kao i na glamuroznom eventu, koncertu ili putovanju.
11. Ekstremne fotografije
Fotografije skokova s padobranom ili osvajanje planinskih vrhova je zapravo pokazivanje svijetu pravih muških kvaliteta: hrabrosti, snage, samopouzdanja i izdržljivosti. Selfiji ekstremnih sadržaja podsvjesno su želja za priznanjem drugih, da ga se doživi i da društvo promijeni stav prema njemu.
Mladi se mogu "navući" na emocionalni koktel straha i užitka koji doživljavaju pri ekstremnim selfiejima. Ljudi koji su blizu njih trebaju obratiti pažnju na ovaj hobi i, eventualno, konzultirati psihologa.