Jedan od najvažnijih motiva dolaska stranih gostiju u Hrvatskoj je enogastronomija, pa je Hrvatska turistička zajednica (HTZ) pri provedbi svojih promotivnih aktivnosti stavlja u prvi plan, s naglaskom na tradicionalno i autohtono, izjavio je u ponedjeljak direktor HTZ-a Kristjan Staničić, na 33. Kongresu ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore.
POGLEDAJTE VIDEO - kako smanjiti bacanje hrane:
- Kad govorimo o motivima dolaska stranih gostiju u Hrvatsku upravo je enogastronomija jedna od najvažnijih motiva. U tom smislu i HTZ prilikom provedbe svih svojih promotivnih aktivnosti u prvi plan stavlja enogastronomiju. Uvijek je naglasak na tradicionalnosti, autohtonosti i posebnostima Hrvatske. To su prepoznali i najvažniji svjetski enogastronomski vodiči poput Michelina. Stoga je vrlo važno voditi računa o tome da sve što nudimo gostima bude domaće i zdravo, a Hrvatska u tom segmentu svakako ima što za ponuditi - izjavio je Staničić na Kongresu, koji se održava u hotelskom naselju Amadria park u Šibeniku.
Smatra i da se svijest hrvatskih ugostitelja znatno promijenila u tom smjeru.
- Ugostitelji su motor razvoja hrvatskog turizma, što potvrđuje i činjenica da je hrvatska gastronomija svake godine sve bolje pozicionirana u svijetu. Gastronomija je danas i umjetnost, i sve više hrvatskih ugostitelja je prepoznato na svjetskoj enogastronomskoj sceni. Sve to potvrđuje da je Hrvatska i gastro turistička destinacija - rekao je Staničić.
Ocijenio je da je u zadnjih 10 do 15 godina napravljen veliki iskorak u tom smjeru.
- Treba naglasiti i da živimo u prekrasnoj i što se prirode tiče dobro očuvanoj zemlji pa imamo velike mogućnosti u proizvodnji zdrave hrane što je i osnova za visoku gastro ponudu - naveo je.
Osvrnuvši se na turističku posezonu, kazao je da ona u Hrvatskoj još traje te iznio podatke iz sustava e-Visitor, prema kojima se u zemlji bilježi još otprilike dvadesetak tisuća turista na dnevnoj bazi, a za vikend i više od toga.
- I kroz akciju 'Mjesec hrvatskog turizma' ostvarili smo određene dobre rezultate koje ćemo sad izmjeriti. Rujan i listopad smo imali na razini 2019. godine. Pred nama je i vrijeme Adventa prilično bogato s događanjima, budi se i kongresni turizam. Tome je dokaz što smo tu danas u Šibeniku - istaknuo je Staničić.
Pozvao je građane da se drže epidemioloških mjera kako bi se spriječilo širenje covida-19 te da se cijepe.
- Vjerujem da kako se budemo približavali idućoj predsezoni i kad dođe toplije vrijeme, da će broj zaraženih pasti i da ćemo doći u dobru startnu poziciju za realizaciju dobre iduće turističke sezone - zaključio je Staničić.
Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika, 33. po redu, organizirala je Hrvatska obrtnička komora i Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore, pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta te HTZ-a.