Mnogi ljudi vjeruju da će biti sretni kada zbog napornog rada postanu uspješni, no je li to zaista tako? Znanstvenici kažu da uspjeh često ovisi o osjećaju sreće, odnosno - uzbuđenje, radost i vedrina su ti koji promiču uspjeh na radnom mjestu.
Sretniji ljudi su zadovoljniji svojim poslom te dobivaju veću društvenu podršku od suradnika te bolje ocjene učinka od nadređenih. Stručnjaci kaži da takvi ljudi ostavljaju bolji dojam, a time nesvjesno utječu na to kako ih ljudi gledaju i doživljavaju - što su sretniji - bolji dojam ostavljaju.
POGLEDAJTE VIDEO:
U jednoj studiji procjenjivala se produktivnost prodajnih agenata i ispostavilo se da su oni pozitivniji bili i uspješniji, prodali su 37 posto više polica osiguranja od manje pozitivnih kolega. Pokazalo se i da sretniji ljudi češće imaju bolja primanja, manje izostaju s posla i nisu skloni dati otkaz kao oni koji se osjećaju nesretno.
Druga studija je otkrila da su sretni 18-godišnjaci imali veću šansu pronaći brže posao i raditi u na prestižnijim i više zadovoljavajućim poslovima. Također, ljudi vedrije naravi tijekom studija, kasnije u životu su imali veće prihode.
Što je prvo, sreća ili uspjeh?
Stručnjaci priznaju kako je u konačnici zapravo teško odgovoriti na pitanje - što je prvo, sreća ili uspjeh?
Na primjer, neki od vrlo poznatih i uspješnih ljudi bili su sve samo ne veseli i optimistični. Povijest pokazuje da depresivni pojedinci poput Abrahama Lincolna i Winstona Churchilla mogu ostvariti nevjerojatne podvige.
I negativne i pozitivne emocije su prilagodljive situacijama pa tako postoji vrijeme kada ste tužni, ali i vrijeme kada ste sretni - sve su to normalne i prihvatljive ljudske emocije koje samo još jednom potvrđuju da smo svi ljudi koji imaju emocije.
Filozof Bertrand Russell je 1951. godine rekao nešto što ovu temu može sažeti u dvije rečenice: 'Dobar život, kako ja to zamišljam, je sretan život. Ali, ne mislim da ćeš, ako si dobar, biti sretan; mislim da ćeš, ako si sretan, biti i dobro', prenosi Business Insider.
POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZANCIJA':