Nakon što sam napravio sliku Sv. Marka Križevčanina u križevačkoj crkvi, došao sam na glas kao slikar koji je uspješan u sakralnoj umjetnosti.
Poslije te, slijedile su slike svetaca koje se nalaze po mnogim našim crkvama, kaže nam 69-godišnji križevački slikar Zoran Homen, koji je nedavno napravio remek djelo, postavljeno u franjevačkom samostanu u Vukovaru.
Radi se o slici čija je dužina 5,5 metara, a u najvećem dijelu doseže visinu od dva metra. To je, za sada najveća slika među 50-ak slika sakralnog karaktera, oltarnih slika, portreta svetaca i blaženika, za crkve i samostane diljem Hrvatske. Tema slike je “Večera u Emausu”, a rađena je točno prema kompoziciji slike iz 1756. godine. Naslikao ju je barokni slikar Paulus Antonius Senser koji je radom bio vezan za Osijek i mađarski Pečuh. Originalna Senserova slika koja se nalazila u franjevačkom samostanu stradala je u agresiji na Vukovar.
Pojašnjava nam da je prvo trebalo napraviti nove studije za sliku izradom svih nejasnih mjesta koja su nedostajala na fotografiji, poput boja, nabora na odjeći i ostalih detalja koju u sliku unose život. Prenošenjem jasnih kontura likova sa slike, Homen je uspio “skinuti” svaki detalj. Tek tada je mogao početi raditi na slici. Zbog njezinih dimenzija sliku je podijelio u tri djela.
- Radio sam svaki dan po deset sati. Kad krenete, onda vas miris boja, terpentina i kist u ruci vuku tako da ne osjetite kako sati lete. Naravno to mi je pomoglo da se i za vrijeme korone osjećam korisnim i sigurnim, jer nisam izlazio, a radio sam s istim žarom i entuzijazmom kao i kad sam po prvi put početo slikati tom tehnikom koju sam vidio od jednog slikara iz Srbije prije nekoliko desetljeća - pojašnjava Homen.
Pod njegovom rukom postaju žive
Kad govorimo o samom autoru, onda je važno spomenuti da je s likovnim radom počeo još za gimnazijskih dana. Do sada je “odradio“ 13 samostalnih i gotovo stotinu skupnih izložbi. Brojne slike krase muzeje, galerije, javne prostore te privatne kolekcije u zemlji i inozemstvu. Posebno su na cijeni među likovnim kritičarima, ali i ostalim poznavateljima umjetnosti portreti hrvatskih svetaca i blaženika. Slike mrtve prirode, portreti - pod Homenovom rukom postaju žive.
Tri dijela - kao cjelina
Pojašnjavajući nastanak djela, Homen nas vodi kroz golemu sliku čiju fotografiju posjeduje.
- Mogu kazati da sam odmah uočio da original ima koncepciju u tri dijela, pa mi je to pomoglo. S desne strane uskrsnuli Isus šeta s dvojicom učenika koji ga uopće ne prepoznaju. Pozivaju ga na večeru o čemu govori središnji prikaz, a na lijevom dijelu slike vide se osobe koje sudjeluju u pripremi večere. Središnji dio slike prikazuje trenutak kada učenici prepoznaju Isusa po lomljenju kruha, o čemu svjedoči i latinski natpis na traci koju nose dva anđela.