Laboratorijski dijamanti kreću u osvajanje svijeta luksuza 16. prosinca 1954. godine, kada je General Electric (GE) proizveo prvi komercijalno uspješni sintetički dijamant, za potrebe tehnološke industrije.
Umjetno proizvedeni dijamanti su imali svojstvo čvrstoće klasičnih, miniranih dijamanata, ali izgledali su manje atraktivno.
POGLEDAJTE VIDEO: U grobnici u Njemačkoj pronašli nakit star čak 3200 godina
Tek su se tijekom sedamdesetih proizvođači zainteresirali za proizvodnju sintetičkih dijamanata koji izgledaju poput prirodnih.
Do početka osamdesetih dijamanti su iz laboratorija izlazili dovoljno usavršeni i lijepi, čisti i ujednačeni, da bi mogli izgledom konkurirati onim prirodnim.
Novi dijamanti umjetno napravljeni u laboratoriju konačno su zadovoljavali osnove onih klasičnih – dobar rez, bistrinu, boju i broj karata.
Jedina razlika kod laboratorijski uzgojenog kamenja je u tome što se jaka toplina i pritisak potrebni za njihovo stvaranje ne događaju prirodno, već se umjesto toga stimuliraju kroz kemijske procese, piše CNN.
Danas brojne kuće proizvode umjetne dijamante čija je vrijednost visoka, no prirodni su i dalje na cijeni te je to tržište itekako živo i u vrijeme pandemije. Naime, sve što drži cijenu, ove je godine atraktivno za investitore i ulagače, a dijamant je jedan od takvih proizvoda.
POGLEDAJTE DRUGU EPIZODU PRVOG HRVATSKOG DIY SHOWA ‘PILAJ PO SVOM’: